2020-07-05, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nu hänger jag inte med. MT säger väl att HD sa detta när de stod vid vagnen, som de tydligen bara gjorde på morgonen. Då är det konstigt om HD vet ngt som hon inte fått reda på. Det är också konstigt om HD inte minns att och när hon berättade om detta för MT eftersom det ändå var ngt mkt speciellt. Jag ser nog inte vad du ser riktigt, men vill gärna veta.

Inlägget inte till mig men lite funderingar:
Det är något som inte stämmer med HD:s chefs minne vid händelsen.
Om det var på morgonrundan med vagnen hon fick reda på något av HD så kan det enbart vara att sonen hade haft kontakt med SD (men vid den tiden hade väl inte SD/HD haft någon kontakt, iaf inte officiellt?).

UW kontaktade SD vid 11-tiden så det kan HD inte ha berättat på morgonen vid 08.

Däremot kan ju HD ha berättat senare på dagen (efter 11) att nu har SD även blivit kontaktad av UW.
Hoppas polisen frågat HD:s chef om det kan röra sig om flertalet ggr som de pratat om LW:s försvinnande under arbetsdagen.

Att HD inte kommer ihåg något är inte förvånande som Du skriver, speciellt efter att ha läst FUP och förhören med henne där demens verkar ha drabbat henne.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-05 kl. 05:01.
Citera
2020-07-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
det tycker du är trist?

Jag har inte sett dig reagera på alla personliga
påhopp på mig från @thislookslike.

Hur svårt ska det vara att fatta? HD berättade
att NW och UW hade ringt till SD. Enligt MT
berättade hon det på morgonen innan de hade
ringt.

Sonen hade ringt till SD innan dock inte UW.

Håll dig till sanningen.
Citera
2020-07-05, 07:01
Medlem
Citat:
Det visar ju bara hur blåst hon är.

Eller också så är hon medbrottsling.

Ev. även JG.

Bilderna visar att SD och JG glatt cachar på
och inte visar någon sorg över vad som hänt
deras "vän" LW.

Inlägg från 21/7 2018 kl 14.27 sid 1450

Vad tänker du nu vad gäller HD?

Hon har nu svart på vitt att SD fortsatte med sin otrohet efter hennes första avslöjande av SD/LW affär.

Och vad tänker du om JG och hans beteende vid förhör (där han mörkar SD:s fundering på att ta sin familj av daga, radering vid polisförhör och hans uppförande vid rättegången)?

Ser du om SD/HD tagit några gemensamma burkar efter att SD blev frisläppt?

Ps ändrat från "lagt ut" till "tagit några gemensamma burkar" ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-05 kl. 07:47.
Citera
2020-07-05, 07:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
/../
Ser du om SD/HD lägger ut några gemensamma burkar efter att SD blev frisläppt?

SD/HD har väl inte lagt ut några "gemensamma" burkar alls ända sedan HD skaffade eget konto 2017 (som har noll egna cacher). Varför skulle de då börja lägga ut gemensamma cacher efter hans frisläppande.
Citera
2020-07-05, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD/HD har väl inte lagt ut några "gemensamma" burkar alls ända sedan HD skaffade eget konto 2017 (som har noll egna cacher). Varför skulle de då börja lägga ut gemensamma cacher efter hans frisläppande.

Tänkte om de varit vid och tagit samma burkar efter att SD blev frisläppt, inte om de loggat på samma konto.

Du och gloris har lagt ut mycket från deras resp geokonto under trådens gång men det har blivit allt sparsammare.
Citera
2020-07-05, 07:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Sonen hade ringt till SD innan dock inte UW.

Håll dig till sanningen.

Hur dags ringde NW till SD?
Citera
2020-07-05, 07:55
Medlem
Citat:
Hur dags ringde NW till SD?

Vid 07 (någon/några minuter efter)... enl FUP och "vagnen" med HD:s chef var vid 08.

Men det "visste" du väl när du skrev ditt inlägg eftersom det inte var någon fråga utan ett påstående från din sida att HD inte kunde veta vid den tiden? Varför skriver du så annars?
Citera
2020-07-05, 08:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vid 07 (någon/några minuter efter)... enl FUP och "vagnen" med HD:s chef var vid 08.

Men det "visste" du väl när du skrev ditt inlägg eftersom det inte var någon fråga utan ett påstående från din sida att HD inte kunde veta vid den tiden? Varför skriver du så annars?

HD var redan på jobbet då NW ringde SD.
Och hon fick ju inte ha med sin mobil på
avd. så hur skulle hon ha fått reda på att NW
ringt innan kl. 8?

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men det konstiga i sammanhanget är ju att hon VET att LW är försvunnen - innan hon har fått reda på det. Det är just det som är det konstiga. HD var redan på jobbet då NW ringde SD. Sen är hennes första kontakt med SD strax innan lunch.

11:06 skriver SD till HD
Noa ringde i morse ......., undrade om jag visste var Lena var. De skulle uppvakta Aron, men hon var ej hemma. ....

Nu skrev Uffe. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med.

11:44 svarar HD
Oj...
Citera
2020-07-05, 08:24
Medlem
Citat:
HD var redan på jobbet då NW ringde SD.
Och hon fick ju inte ha med sin mobil på
avd. så hur skulle hon ha fått reda på att NW
ringt innan kl. 8?

Ja, HD var på jobbet när SD blev uppringd av NW. Dock har SD raderat i sin telefon så om de SD/HD hade kontakt tidig morgon är svårt att avgöra, kanske är det även raderat i HD:s telefon. Kanske träffade på varandra när de cyklade till sina jobb på morgonen (eller innan).

Som jag skrev... hoppas HD:s chef blivit tillfrågad om hon fått upplysningar av HD vid ett flertal tillfällen på förmiddagen. Om inte... kanske kan de ställa frågan nu inför nästa vända i mars.
Citera
2020-07-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Blod på insidan av vänster skos plös:
Skoskydd(s.k. Tossor)skyddar sulor och själva foten/skon.Dock slutar de under själva plösen, och skyddar inte upp över plösen.
Om MGM är högerhänt borde hen stått med vänster sida/vänster sko mot BO. Tossorna skyddade bara själva skorna med ej upp över plösenvänster sko.Höger ben/sko har varit bort från BO.
Spekulation

Jo, och jag framförde den teorin tidigare.
SD köpte pjäxskydd några månader innan mordet men de är säkert klumpigare än vårdens överdrag.
Citera
2020-07-05, 08:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, HD var på jobbet när SD blev uppringd av NW. Dock har SD raderat i sin telefon så om de SD/HD hade kontakt tidig morgon är svårt att avgöra, kanske är det även raderat i HD:s telefon. Kanske träffade på varandra när de cyklade till sina jobb på morgonen (eller innan).

Som jag skrev... hoppas HD:s chef blivit tillfrågad om hon fått upplysningar av HD vid ett flertal tillfällen på förmiddagen. Om inte... kanske kan de ställa frågan nu inför nästa vända i mars.

Det fetade: men då hade ju inte NW ringt än.
Så hur skulle hon fått reda på det innan?

HDs chef sa att kontakten måste ha varit på
morgonen för under resten av dagen hade hon
inte den kontakten med personalen.

Jag tycker inte att det är rimligt att dreva mot
HD p.g.a vad hennes chef yrar om. Hon har
0 koll. Kan lika gärna ha läst här och sedan
satt ihop en historia.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-05 kl. 09:10.
Citera
2020-07-05, 08:55
Medlem
Citat:
Det fetade: men då hade ju inte NW ringt än.
Så hur skulle hon fått reda på det innan?

HDs chef sa att kontakten måste ha varit på
morgonen för under resten av dagen hade hon
inte den kontakten med personalen.

Du har en poäng där... hoppas att de frågar chefen igen, om hon bara pratat med HD vid ett tillfälle under morgonen/förmiddagen.

SD kan ha skickat något meddelande till HD som hon läste tidig morgon och som blivit raderat. Har för mig att han skickat något om "ledig?".

Kanske kan du också svara på mitt inlägg tidigare i morse ang vad du skrev 2018 ang HD och JG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in