Citat:
Ursprungligen postat av
Barkarrow
Nej, jag vet att krutstänket på hans rock inte matchade men jag tänkte att jag lika gärna kan ta upp VG när vissa i tråden tycker att SE måste vara GM för att han hade keps typ (eller KP:s logik för den delen). Hans svar angående var rocken är införskaffad är ju sanslöst. Det kan vara Västervik, Kalmar eller nåt annat ställe. Den kan vara nyköpt eller på secondhand. Han kör verkligen en helgardering.
Jag säger inte att VG var GM men VG:s alibi är ju inte stensäkert heller. Undrar om alla SE-frälsta har koll på VG? Är SE mer rimlig för att han kan knytas till mordplatsen? I så fall är det bara ett jäkligt svajigt alibi som gör att VG kan uteslutas från mordplatsen.
Absolut. Av de officiella gärningsmän utredningen har presenterat hitills (Victor Gunnarsson, PKK, Christer Pettersson och sen Stig Engström) är Gunnarsson paradoxalt nog klart bäst, även om det kanske säger mer om de övriga alternativen.
För mig är Gunnarsson kanske inte en möjlig gärningsman, men eventuellt en möjlig informatör. Vi pratar om en man som förefaller ha haft det som heltidssysselsättning att knyta kontakter med främmande människor. Exempelvis innehöll hans telefonbok kontaktuppgifter till över 2000 personer, varav många av dem senare kom att figurera i utredningen själva. Ett enormt nätverk med känningar in i flera författningsfientliga rörelser. Han har rest jorden runt och man hittade falska ID-handlingar under husrannsakan.
Hans bisarra beteende och oskyldiga sociala framtoning skulle kunna vara ett sätt flyga under radarn - en knasbubbla man sänker garden inför. I så fall hade han passat in i Palmemordet på ett betydligt mer intressant sätt, framförallt hade det gett kontext till hans eget uttalande om att han var inblandad i periferin. Det gör även mordet på honom i USA 1993 än märkligare.