2020-07-04, 08:55
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Svar: 1-2 Liverpool fans här på Flashback, tusentals Liverpool fans i sociala medier och Jamie Carragher.

När det gäller fotboll så är det inga som har större vanförestallningar än saltade Liverpool fans.

Men lilla frysen ska iaf ha beröm för att du faktiskt klarade av att vara lite logisk när du för ngn vecka sedan erkände i ett inlägg i matchtråden för PL att huvudskälet till att varför Liverpool leder ligan med 20p är först o främst för att City, United, Chelsea, Spurs och Arsenal är alla mkt sämre i år än vad dem var förra säsongen. Jag citerade ditt inlägg, men fick inget svar. But i caught you

lanka da till dessa inlagg
Citera
2020-07-04, 09:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
lanka da till dessa inlagg
Jag överdrev lite grann när jag skrev 1000tals. Men det var jäkligt många Liverpool fans som uttalade/skrev att de skulle slå AFCs Invincible och 49 unbeaten run, Jamie Carragher sa i en post match analys på Sky att detta Liverpool lag är tidernas bästa PL-lag och att de kommer att slå att alla möjliga rekord den här säsong.

Det är smartare att vara ödmjuk och respektera vad rivalklubbar har åstadkommit.

EDIT: Kommer inte ihåg vilket inlägg det var, fast det var en del Liverpool fans här på FB som började prata om att Liverpool skulle gå obesegrade genom säsongen redan i oktober/november.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-04 kl. 09:11.
Citera
2020-07-04, 09:29
Medlem
Arons avatar
Citat:
Jag överdrev lite grann när jag skrev 1000tals. Men det var jäkligt många Liverpool fans som uttalade/skrev att de skulle slå AFCs Invincible och 49 unbeaten run, Jamie Carragher sa i en post match analys på Sky att detta Liverpool lag är tidernas bästa PL-lag och att de kommer att slå att alla möjliga rekord den här säsong.

Det är smartare att vara ödmjuk och respektera vad rivalklubbar har åstadkommit.

EDIT: Kommer inte ihåg vilket inlägg det var, fast det var en del Liverpool fans här på FB som började prata om att Liverpool skulle gå obesegrade genom säsongen redan i oktober/november.

varken pa redmen eller har har jag sett det
det enda man brydde sig om var ligatiteln och om man gick obesegrad genom sasongen sa var det bara bonus och inget sjalvandamal
Citera
2020-07-04, 09:58
Medlem
Citat:
Du är ju helt vilse. Eller hävdar du på allvar att Arsenal, Chelsea, Man United och spurs är på samma nivå i år som förra säsongen? lol.

hade Leicester, Wolves, Sheffield Utd och Burnley legat som de gör tabellen om förutsättningarna hade varit de samma som förra säsongen? Nee dat hadden ze duideljik niet.
Kan du läsa vad du själv skriver? Och sen läsa vad jag säger att de andra lagen UTANFÖR topp4 har förbättrats sen förra säsongen

Att det sedan är tungt för dig att Liverpool var 30p efter Arsenal 03/04 men är idag 40p FÖRE (med 6 matcher kvar att spela) det förstår jag.

Vilse skulle jag hävda någon som efter ett antal motkommentarer hela tiden återkommer till "jag överdrev lite..." (det skulle inte vara rött på Maupay, men typ iaf kanske gult....fast han är jävligt ful iaf...) (1000-inlägg i oktober hävdade Invincibles, nej det var kanske ett eller två men minns inte)
Citera
2020-07-04, 10:00
Medlem
Citat:
Du är ju helt vilse. Eller hävdar du på allvar att Arsenal, Chelsea, Man United och spurs är på samma nivå i år som förra säsongen? lol. Hade Liverpool vunnit ligan med så klar marginal eller hade Leicester, Wolves, Sheffield Utd och Burnley legat som de gör tabellen om förutsättningarna hade varit de samma som förra säsongen? Nee dat hadden ze duideljik niet.

PL var allt i alllt lättare 2003/04 än vad den är nu, men i toppen så fanns det flera bättre lag än vad som tillfället den här säsongen, Chelsea och Man United (ingen av de hade en B-säsong) var båda betydligt starkare utmanare för oss än vad Man United och Leicester har varit för Liverpool den här säsongen. Invincible laget från 2003/04 hade ätit detta Liverpool lag som en lätt frukost. United, Mourinho`s Chelsea, Pep`s City och Klopp`s Liverpool har inte ens varit i närheten av AFCs rekorder från den säsongen.

Vet naturligtvis att även Preston var obesegrade genom en säsong. Fast det är 130+ år sedan och fotboll var då en amatörsport också spelade man då långt mindre mindre matcher genom en säsong. Men det att det faktiskt tog 105 år innan en annan klubb klarade av samma uppgift, säger allt om hur svårt det faktiskt är. Men, Liverpool fansen uttalade ju i höstas/vinstras att de skulle krossa båda våra rekorder också skulle de ta the treble Ödmjukhet och respekt är en fördel som väldigt många Liverpool fans saknar.

Vilken klubb det än pratas om så är garanterat ligatiteln viktigare än att slå några rekord! Snacket om att ligan är sämre i år för att Liverpool varit överlägsna är ett under av avundsjuka!

Arsenal vann ligan på 90 poäng!!! Enda rejäla utmanaren som fanns då var United! Chelsea var under uppbyggnad. Ryssen hade precis köpt klubben. Liverpool var under isen liksom Tottenham.
Arsenal må ha varit "världsbäst" i England, men i de stora cuperna i Europa lyckades de aldrig.

Ungefär som jämföra med Bayern München som vann ligan för åttonde året i följd. "Världsbäst" i Tyskland!

Tanken är i och för sig långsökt! 40 poäng har ofta varit vad som behövs för att säkra en PL-plats till kommande säsong.
Ett lag skulle kunna spela 38 matcher oavgjort!!! Trots det ramlar laget ur PL. Utan en enda förlust!
Citera
2020-07-04, 10:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Svar: 1-2 Liverpool fans här på Flashback, tusentals Liverpool fans i sociala medier och Jamie Carragher.

Citat? Länkar?

Jag har lite svårt att lita på det du plockar ur minnet. Det tenderar att inte riktigt stämma överens med verkligheten.
Citera
2020-07-04, 11:43
Medlem
Stort grattis till Liverpool och deras makalösa säsong! Helt överlägsna och värdiga vinnare. Om säsongen skrotats hade jag faktiskt tyckt synd om dem.

Sedan ska jag inte förneka att det pirrade till när deras backlinje blev uppsnurrade mot City i förrgår

Hoppas och tror på en jämnare säsong 20/21, om det så bara blir ett two horse race. Man United har gjort ett grymt lyft sedan Bruno Fernandes kom in - vilken jävla spelare! Senast en ensam värvning gjorde så mycket för ett lag i PL måste varit Van Dijk? Tror de kan bli att räkna med men det gäller att Pogba tar sig i kragen. Hittar han tillbaka till gammal god form kan det bli ligans bästa mittfältspar. Försvaret har det ju pratats mycket om som akilleshäl men faktum är att de tillsammans med Leicester släppt in minst mål efter Liverpool.

Även Chelsea kan bli farliga med Werner och Ziyech framåt. Liverpool, City, Chelsea och United får slåss om topp 4.

Mitt Tottenham får harva vidare under farfar Mourinhos ledning och med Dier i mittlåset synd att David Luiz inte är tillgänglig

Trevlig helg!
Senast redigerad av radiopanna 2020-07-04 kl. 11:47.
Citera
2020-07-04, 14:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
varken pa redmen eller har har jag sett det
det enda man brydde sig om var ligatiteln och om man gick obesegrad genom sasongen sa var det bara bonus och inget sjalvandamal
Läs kommentarerna på Engelska tidningar som tex Daily Mail, The Guardian, London Evening News etc, etc. Eller kolla på olika fotbollssajter på Reddit, var även en idiot inne på Arsenal Mania som i höstas trollade med att Liverpool skulle kopiera Arsenals invincible säsong.
Citera
2020-07-04, 14:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kan du läsa vad du själv skriver? Och sen läsa vad jag säger att de andra lagen UTANFÖR topp4 har förbättrats sen förra säsongen

Att det sedan är tungt för dig att Liverpool var 30p efter Arsenal 03/04 men är idag 40p FÖRE (med 6 matcher kvar att spela) det förstår jag.

Vilse skulle jag hävda någon som efter ett antal motkommentarer hela tiden återkommer till "jag överdrev lite..." (det skulle inte vara rött på Maupay, men typ iaf kanske gult....fast han är jävligt ful iaf...) (1000-inlägg i oktober hävdade Invincibles, nej det var kanske ett eller två men minns inte)
Dvs sant, men Leicester, Wolves, Sheffield Utd och Burnley hade aldrig legat där de nu ligger om förutsättningarna var de samma som de var under förra eller förrförra säsongen. Och Liverpool hade då inte ledat PL med 20p. Simpelt

Ärligt talat så skiter jag i vilka lag det är som vinner PL - så länge det inte är spurs eller Man United, skiter oxå i hur mkt de vinner ligan med. Förutom våra rekorder givetvis.

Menar fortfarande att Muapay skulle haft rött - även om elitdommare säger ngt annat, men det är ingen tvekan överhuvudtaget att han skulle haft gult för händelsen mot Leno. Jag skrev att läste 1000tals kommentarer (ngt som naturligtvis var en överdrivning) från Liverpool fans att de skulle gå obesegrade genom hela säsongen, jag skrev att 1-2 pers på FB började snacka om att Liverpool skulle kopiera våran invincible säsong.
Citera
2020-07-04, 14:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vilken klubb det än pratas om så är garanterat ligatiteln viktigare än att slå några rekord! Snacket om att ligan är sämre i år för att Liverpool varit överlägsna är ett under av avundsjuka!

Arsenal vann ligan på 90 poäng!!! Enda rejäla utmanaren som fanns då var United! Chelsea var under uppbyggnad. Ryssen hade precis köpt klubben. Liverpool var under isen liksom Tottenham.
Arsenal må ha varit "världsbäst" i England, men i de stora cuperna i Europa lyckades de aldrig.

Ungefär som jämföra med Bayern München som vann ligan för åttonde året i följd. "Världsbäst" i Tyskland!

Tanken är i och för sig långsökt! 40 poäng har ofta varit vad som behövs för att säkra en PL-plats till kommande säsong.
Ett lag skulle kunna spela 38 matcher oavgjort!!! Trots det ramlar laget ur PL. Utan en enda förlust!
Jag kan ärligt talat inte fatta hur ngn på allvar kan påstå att konkurrensen i PL den här säsongen är lika stark som den har varit under dem två föregående säsongerna - Klopp uttalade att han inte kan förstå varför Liverpool leder ligan med 20p. Att man är realist har inget med avundsjuka att göra.

Chelsea och United var båda betydligt starkare och jämnare med Arsenal än vad City och Leicester har varit för Liverpool den här säsongen. Chelsea hade många klasspelare redan då (Terry, Lampard, Makelele, Gallas, Desailly, Joe Cole, Gudjohnsen och Hasselbaink) och en dyktig tränare i Ranieri.

Att Arsenal inte vann ngn Europatitel i åren mellan 2001-06 beror mer på ren otur än ngt annat. Bayern - har vad jag vet vunnit Europacupen 5 ggr och Bundesligan 8 säsonger i rad, så det är en jävligt udda jämförelse du presenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Citat? Länkar?

Jag har lite svårt att lita på det du plockar ur minnet. Det tenderar att inte riktigt stämma överens med verkligheten.
Det var antingen på den här sidan eller i matchprat för engelsk fotboll på FB. Att lilla frysen blir butthurt när man kommer med fakta som inte passar hans syn är inte mitt problem.
Citera
2020-07-04, 15:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Stort grattis till Liverpool och deras makalösa säsong! Helt överlägsna och värdiga vinnare. Om säsongen skrotats hade jag faktiskt tyckt synd om dem.

Sedan ska jag inte förneka att det pirrade till när deras backlinje blev uppsnurrade mot City i förrgår

Hoppas och tror på en jämnare säsong 20/21, om det så bara blir ett two horse race. Man United har gjort ett grymt lyft sedan Bruno Fernandes kom in - vilken jävla spelare! Senast en ensam värvning gjorde så mycket för ett lag i PL måste varit Van Dijk? Tror de kan bli att räkna med men det gäller att Pogba tar sig i kragen. Hittar han tillbaka till gammal god form kan det bli ligans bästa mittfältspar. Försvaret har det ju pratats mycket om som akilleshäl men faktum är att de tillsammans med Leicester släppt in minst mål efter Liverpool.

Även Chelsea kan bli farliga med Werner och Ziyech framåt. Liverpool, City, Chelsea och United får slåss om topp 4.

Mitt Tottenham får harva vidare under farfar Mourinhos ledning och med Dier i mittlåset synd att David Luiz inte är tillgänglig

Trevlig helg!
Gillar den här kommentaren: Ultimately i decided to leave Spurs because i want to play for a big club where i can win trophies, and then there is no better club to go to than Arsenal - Sol Campbell 2001

Håller med det skriver om Fernandes (varför så köpte inte ngn annan klubb Bruno innan MU?), och om Chelsea/Ziyech/Werner. Hoppas oxå att PL blir jämnare nästa säsong.
Citera
2020-07-04, 19:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det var antingen på den här sidan eller i matchprat för engelsk fotboll på FB. Att lilla frysen blir butthurt när man kommer med fakta som inte passar hans syn är inte mitt problem.

För att något ska kunna kallas fakta behöver det backas upp med källor. Du har fortfarande inte presterat några citat eller länkar. Till dess får vi anta att det enbart hänt i ditt huvud.

”Butthurt” är inte rätt adjektiv på mitt sinnelag när mitt lag just vunnit ligan i överlägsen stil. Men att du lever i en alternativ verklighet, det har vi förstått sen länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in