Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Vilken klubb det än pratas om så är garanterat ligatiteln viktigare än att slå några rekord! Snacket om att ligan är sämre i år för att Liverpool varit överlägsna är ett under av avundsjuka!
Arsenal vann ligan på 90 poäng!!! Enda rejäla utmanaren som fanns då var United! Chelsea var under uppbyggnad. Ryssen hade precis köpt klubben. Liverpool var under isen liksom Tottenham.
Arsenal må ha varit "världsbäst" i England, men i de stora cuperna i Europa lyckades de aldrig.
Ungefär som jämföra med Bayern München som vann ligan för åttonde året i följd. "Världsbäst" i Tyskland!
Tanken är i och för sig långsökt! 40 poäng har ofta varit vad som behövs för att säkra en PL-plats till kommande säsong.
Ett lag skulle kunna spela 38 matcher oavgjort!!! Trots det ramlar laget ur PL. Utan en enda förlust!
Jag kan ärligt talat inte fatta hur ngn på allvar kan påstå att konkurrensen i PL den här säsongen är lika stark som den har varit under dem två föregående säsongerna - Klopp uttalade att han inte kan förstå varför Liverpool leder ligan med 20p. Att man är realist har inget med avundsjuka att göra.
Chelsea och United var båda betydligt starkare och jämnare med Arsenal än vad City och Leicester har varit för Liverpool den här säsongen. Chelsea hade många klasspelare redan då (Terry, Lampard, Makelele, Gallas, Desailly, Joe Cole, Gudjohnsen och Hasselbaink) och en dyktig tränare i Ranieri.
Att Arsenal inte vann ngn Europatitel i åren mellan 2001-06 beror mer på ren otur än ngt annat. Bayern - har vad jag vet vunnit Europacupen 5 ggr och Bundesligan 8 säsonger i rad, så det är en jävligt udda jämförelse du presenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Citat? Länkar?
Jag har lite svårt att lita på det du plockar ur minnet. Det tenderar att inte riktigt stämma överens med verkligheten.
Det var antingen på den här sidan eller i matchprat för engelsk fotboll på FB. Att lilla frysen blir butthurt när man kommer med fakta som inte passar hans syn är inte mitt problem.