Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Eller tvärtom. Offret svartmålas och SD höjs till skyarna. Du påstår att SD kan vara oskyldig. Det är han inte och det vet både du och jag. Bara för att man inte når upp till taket med bevisföringen så innebär det inte att han INTE är en mördare. En mördare som blir friad och går fri är fortfarande en mördare. Offret är fortfarande dödat. Av mördaren. Det är inte så att SDs brott blir ogjort enbart för att han blir frikänd. Det är inget i domen som säger att SD är oskyldig. Domen säger att åklagaren inte kunnat bevisa skuld UTOM rimligt tvivel.
Nu slirar du väl på vad som är verkligt? Jag har inte sett någon i tråden som höjer honom till skyarna. Jag kan inte hålla med om att "offret svartmålas". BO hade diverse problem som hon desvärre inte kunde hantera, vilket antagligt gjorde att hon mådde sämre och agerade ut på ett sätt som trist nog satte henne i konflikter med människor i hennes omgivning som hon av en eller annan anledning hade att göra med på regelbunden basis. Gissar jag mellan tummen och pekfingret så var alla dessa konflikter inte av någon nödvändighet att "säga ifrån när någon gör fel", utan skulle tippa att 60% av LWs konflikter egentligen är fullständigt onödiga små krig hon för på grund av taskig självkänsla eller något annat. Hon vinner inget på dem utan hon slösar energi och tid hon aldrig får tillbaka. Så blir hon sjukskriven och antagligt sämre ekonomi och efter ett år bedöms hon kunna ta andra förekommande arbeten på arbetsmarknaden och och beviljas inte fortsatt sjukpenning. En som är deprimerad och utmattad gör felbedömningar av situationer, blir lättare arg, upprörd och ledsen. Det blir lätt en slags snöboll med problem i vardagen, främst för att man misstolkar och överreagerar. I konversationer med väninnor så verkar hon ha någon önskan att träffa någon att vara tillsammans med för ett mer stadigvarande familjeliv. Men hon ger ju sig inte chansen, och därutöver så agerar hon på ett sätt som lätt kan såra en tänkt partner i och med att hon fortfarande håller i relationen med SD i något som hon verkar hoppas ska bli något mer stadigvarande.
I tråden var det ju flera tidigare som ondgjorde sig över att HD cachade trots att hon var sjukskriven, vilket inte nödvändigt går stick i stäv med sjukskrivning för utmattningsdepression, utan tvärtom motion, ute i dagsljus och frisk luft brukar läkare rekommendera vid just den diagnosen. Dock såg ju HD till att försöka få ordning på sömnen.