2020-07-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och det ska föreställa ett bevis? Att han har
en fläck av sitt eget blod i sin sko.

Den verklige mördaren måste känna sig nöjd.

Alla blickar på SD.
Det är klart att den verklige mördaren är nöjd och glad. Han är ute och cyklar och paddlar kanot var det nån som sa i tråden häromdagen. Han inväntar HR-förhandlingen i mars där han säkert hoppas bli friad. Ja, kanske det perfekta brottet finns ändå.
Citera
2020-07-04, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja så är det.Skönt att det är utrett nudå.Nu gäller det att binda ihop resten av familjen Davidsson till mordet samt JG förstås. Lite trångt på brottsplatsen men någon höll i datorn och en annan i själva mordvapnet?

Kan du sluta tramsa vidare?

Jag har inte trott att någon annan har varit på brottsplatsen än mördaren och teorin om att datorn var med är inte min heller.

Skärp till dig!
Citera
2020-07-04, 16:11
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan du sluta tramsa vidare?

Jag har inte trott att någon annan har varit på brottsplatsen än mördaren och teorin om att datorn var med är inte min heller.

Skärp till dig!
Svara på det här då.
Du citerar att SD sagt något liknande : "brottet inte kommer att lösas", "de har inget på mig"

Stämmer det eller ljuger han?
För om halva familjen Davidsson,halva Örebro,ÅK samt halva denna tråd så har dom gott och väl något på han.
Och om dom inget har på han så kan knappast familjen&JG ha vittnat eller hört något.

Så stämmer det? "brottet inte kommer att lösas", "de har inget på mig"
Citera
2020-07-04, 16:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, att det finns DNA från SD på skorna är väl helt logiskt när det är hans skor.

Man undersökte dock de fläckar som reagerade för reagens på blod.
När man undersökte plösens insida, kunde man se med blotta ögat en fläck på yttertyget, och när man öppnade plösen kunde man se fläcken i det skumgummimaterial som fanns inunder.

I inlägget nedan har jag redogjort för vad jag har hittat i FUP i mars om blodet och DNA:t i plösen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Min tro är ju att det är stor sannolikhet att det är Lenas blod på fläcken eftersom fläcken är precis där Lenas DNA har hittats.

Det känns väldigt underligt hur Lenas DNA har krupit så långt in i plösen och det på insidan. Fläcken är dessutom utspridd med oskarpa kanter som att den har blivit uppblött som efter tvätt.

Men det räcker inte med tro om vems blod det är på fläcken, så man får acceptera att det enda man med säkerhet har kunnat analysera fram är att det är DNA från Lena inne i plösen på fläcken.

"På plösen". "Under". "På undersidan".

Alla varianter utom sanningen tycks behandlas av många i tråden. Det är som om de/vi som läst FUPet ska serva alla andra som inte orkar läsa FUP och lyssna på rättegången. Det är INNE I PLÖSEN som LW´s DNA hittades.

Från Notknapparens inlägg och FUPet, för er som inte orkar klicka på en länk eller läsa FUP:

Citat:
"Bit av plös. Vänster sko (G121), skumstoppning inuti plös,
positiv med leuko.

Indikation på blodförekomst erhölls, vid utförd DNA-analys
påvisades DNA.
Analysen visar en blandning av DNA från minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4),
om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten
talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Stefan
Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting.
Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t inte kommer från någon av de övriga under jämförelse
material nämnda personerna ( Grad -4). "

SD är bara på semester. Tyvärr. Det lär inte vara för evigt. Tack och lov!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-04, 17:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller tvärtom. Offret svartmålas och SD höjs till skyarna. Du påstår att SD kan vara oskyldig. Det är han inte och det vet både du och jag. Bara för att man inte når upp till taket med bevisföringen så innebär det inte att han INTE är en mördare. En mördare som blir friad och går fri är fortfarande en mördare. Offret är fortfarande dödat. Av mördaren. Det är inte så att SDs brott blir ogjort enbart för att han blir frikänd. Det är inget i domen som säger att SD är oskyldig. Domen säger att åklagaren inte kunnat bevisa skuld UTOM rimligt tvivel.

Det finns väl ingen här som höjer SD till skyarna?

Och hur var det där med att man inte får
döma eller kasta första stenen?
När det gäller alla andra utom LW så går det
tydligen hur bra som helst. SD, HD, JG, SOA och
andra skribenter här i tråden

SD är inte en mördare bara för att du påstår det
och dömer honom. Bara SD vet.
Citera
2020-07-04, 17:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Ja, det är så enkelt! Utgå från en stomme av fakta som positionerar trolig GM i nätet och bygg sedan vidare i väven runt omkring. Precis som du och flera andra har gjort i tråden, utifrån FUP och YT.
När det uppstår flera juridiskt svårtolkade indicier får man helt enkelt vidimera vart och ett av indicierna till styrkande för åklagarens påstående. Och det är där som åklagarna och målsägarbiträdet har en bit kvar att gå jämfört med framförandet i tingsrätten. Och givetvis ser de det själva nu i efterhand och kan stötta upp indiciekedjan på ett bättre sätt och dessutom med enbart jurister i domarrollen.
Jag är hoppfull att hovrätten kommer värdera HD:s minnesförluster och "jag vill inte svara på det" - uttalanden. Likaså med SD:s svaga minne och de bådas raderingar ur mobilerna.
Har svårt att se hur det inte kan värderas på ett negativt sätt för D*vidssons.

Herregud vilket okunnigt trams!

Tror du HDs minnesförluster och "jag vill inte svara på det", SD s svaga minne och raderingar ska ligga till grund för fällande dom i HovR så gör du sällskap med dom andra juridiska smartassen som på samma grunder funnit sin mördare. Läs på!
Citera
2020-07-04, 17:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Ingen aning vad du svamlar om i vanlig ordning men svara gärna på frågan

Fortsätt gärna att demonstrera hur blåst du
är.

HD berättade sådant för MT som inte ens
hade hänt på morgonen. Så hon måste
alltså ha varit synsk för att veta vad som
skulle hända.
Fattar du nu, lilla vän? Eller tänker du fortsätta
att skämma ut dig genom att visa hur dum du
är? Mobbare är de fegaste kryp som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
- Hur skulle hon annars tidigt på morgonen kunna veta allt det hon kommunicerat till MT (att N och UW kontaktat SD)..? -
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-04 kl. 17:25.
Citera
2020-07-04, 17:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud vilket okunnigt trams!

Tror du HDs minnesförluster och "jag vill inte svara på det", SD s svaga minne och raderingar ska ligga till grund för fällande dom i HovR så gör du sällskap med dom andra juridiska smartassen som på samma grunder funnit sin mördare. Läs på!

Vem har sagt att det endast är minnesförlusterna och raderingarna som är indicierna?
Hur går det förresten med juridikstudierna?
Citera
2020-07-04, 17:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller tvärtom. Offret svartmålas och SD höjs till skyarna. Du påstår att SD kan vara oskyldig. Det är han inte och det vet både du och jag. Bara för att man inte når upp till taket med bevisföringen så innebär det inte att han INTE är en mördare. En mördare som blir friad och går fri är fortfarande en mördare. Offret är fortfarande dödat. Av mördaren. Det är inte så att SDs brott blir ogjort enbart för att han blir frikänd. Det är inget i domen som säger att SD är oskyldig. Domen säger att åklagaren inte kunnat bevisa skuld UTOM rimligt tvivel.

Vilket nerkokat blir att eftersom Åkl inte kunnat bevisat att det är han så är det han
Fövr, håller jag med dig om att offret fortfarande är dödat av en mördare.

Tycker du inte det är lite primitivt att döma någon för mord om det inte är utom rimligt tvivel att han är mördaren?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-04 kl. 17:45.
Citera
2020-07-04, 17:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
"På plösen". "Under". "På undersidan".

Alla varianter utom sanningen tycks behandlas av många i tråden. Det är som om de/vi som läst FUPet ska serva alla andra som inte orkar läsa FUP och lyssna på rättegången. Det är INNE I PLÖSEN som LW´s DNA hittades.

Från Notknapparens inlägg och FUPet, för er som inte orkar klicka på en länk eller läsa FUP:

SD är bara på semester. Tyvärr. Det lär inte vara för evigt. Tack och lov!

#TeamÅsaHiding

Ja, man ska inte heller glömma att topsen visade positivt för blod, även om det inte gick att analysera för det.
Topsar 191-194 visade positivt för blod utom prov S195. Prov 191 visade positivt för leuko.

Prov S 193 är den tops som visar att det finns Lenas DNA i plösen, på fläcken som alltså har provats positivt för blod.

På något sätt har skorna med mordet att göra. Det är min tro.
Lite för många "tecken" för att SD inte är oskyldig. Helt klart.
Citera
2020-07-04, 17:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vem anser du är den verkligen mördaren?

Jag har ingen aning. Det finns så många att
välja på.
Citera
2020-07-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vilket nerkokat blir att eftersom Åkl inte kunnat bevisat att det är han så är det han
Fövr, håller jag med dig om att offret fortfarande är dödat av någon mördare.
En märklig slutsats av dig. (Dina och glorias whoco-emojis säger f ö mer om er en de ni citerar). Du vet mycket väl att det inte var min slutsats. TROTS att åklagaren inte kunnat lägga fram tillräckligt starka bevis för fällande dom, så innebär det inte att han är oskyldig. Jag begriper att du inte förstår, men andra gör det. Läs gärna meningen en gång till - kanske kanske ett ljus går upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in