Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Helt klart borde Blåvitt vänta ett par veckor då det kommer öppna upp sig på marknaden väldigt mycket:
Linus Wahlqvist
Mattias Johansson
Mikael Lustig
Niklas Hult
Vi pratar alltså om Landslaget 4 av 5 toppval på högerbacks position som inom loppet av ett par veckor i princip blivit gratis.
Liknande trender kommmer man se på samtliga positioner så småningom
Miiko Albornoz (VB)
Kerim Mrbati (10'a)
Robin Simovic (9a)
Johansson ryktas vara på väg till Olympiakos och har tidigare i våras ryktats till The Championship, så vi kan nog utesluta honom. Jag tror även detsamma gäller Hult - som ändå lyckats hålla sig flytande i hyggliga högstaligor (Grekland, Frankrike) - och Wahlqvist. Den sistnämnda är fortfarande ung och om han återvänder hem är det nog bara Peking som gäller, precis som det blev för Fransson. Blåvitt känns helt uträknade på samtliga av dom herrarna.
Lustig kan nog tänka sig Blåvitt. Ratad av MFF och AIK, då får man nöja sig med andrahansdsorteringen. Däremot kan man diskutera varför Blåvitt vill plöja ner ganska mycket pengar på en 34-årig försvarare när man precis värvat en sådan i Bjärsa och det finns andra hål att stoppa pengarna i. Men visst, jag tror Lustig skulle vara en skicklig mittback i allsvenskan och användbar i ett lag som vill rulla boll. Sen om det är en klok investering är väl upp till varje enskild klubb att själv besvara.
Albornoz tror jag nog vill undvika Sverige in i det längsta, och han har ändå krigat på bra i Tyskland så han borde inte ha några problem att skaffa en klubb. Han har väl någon landskamp för Chile i CV:et dessutom.
Simovic och Mrabti känns mer oklara.