2020-07-02, 10:55
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, han bör väl söka sig till en förening med många barn...

I övrigt inför silly ska det bli intressant att se om vi går för nån forward som ersättare till Söder eller om vi nöjer oss med det vi har.

Helt klart borde Blåvitt vänta ett par veckor då det kommer öppna upp sig på marknaden väldigt mycket:

Linus Wahlqvist
Mattias Johansson
Mikael Lustig
Niklas Hult
Vi pratar alltså om Landslaget 4 av 5 toppval på högerbacks position som inom loppet av ett par veckor i princip blivit gratis.

Liknande trender kommmer man se på samtliga positioner så småningom

Miiko Albornoz (VB)
Kerim Mrbati (10'a)
Robin Simovic (9a)

Det kommer komma fler om Blåvitt verkligen skulle behöva en anfallare kan man ju "stresstesta" en av de ekonimskt ansträngda och mindre föreningarna i serien så som man gjorde när man fick över Hosam Aiesh förra sommaren. Tänker då främst på ÖFK och Helsingborg men även i viss mån KFF.

För en månad sedan blev hela Lokerens trupp gratis från en vecka till en annan. En trupp som håller högre nivå än Häcken och Elfsborg. 80% av truppen har redan hittat nya arbetsgivare i Belgien och Nederländerna enda som är kvar är Nigerianen Lawal (ytter) som innan Covid prester 4 assist på 6 matcher. Om en vecka så kommer troligtvis Wigan spelare säljas för 10% av deras pre-covid marknadsvärde.
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-02 kl. 11:15.
Citera
2020-07-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Helt klart borde Blåvitt vänta ett par veckor då det kommer öppna upp sig på marknaden väldigt mycket:

Linus Wahlqvist
Mattias Johansson
Mikael Lustig
Niklas Hult
Vi pratar alltså om Landslaget 4 av 5 toppval på högerbacks position som inom loppet av ett par veckor i princip blivit gratis.

Liknande trender kommmer man se på samtliga positioner så småningom

Miiko Albornoz (VB)
Kerim Mrbati (10'a)
Robin Simovic (9a)

Johansson ryktas vara på väg till Olympiakos och har tidigare i våras ryktats till The Championship, så vi kan nog utesluta honom. Jag tror även detsamma gäller Hult - som ändå lyckats hålla sig flytande i hyggliga högstaligor (Grekland, Frankrike) - och Wahlqvist. Den sistnämnda är fortfarande ung och om han återvänder hem är det nog bara Peking som gäller, precis som det blev för Fransson. Blåvitt känns helt uträknade på samtliga av dom herrarna.

Lustig kan nog tänka sig Blåvitt. Ratad av MFF och AIK, då får man nöja sig med andrahansdsorteringen. Däremot kan man diskutera varför Blåvitt vill plöja ner ganska mycket pengar på en 34-årig försvarare när man precis värvat en sådan i Bjärsa och det finns andra hål att stoppa pengarna i. Men visst, jag tror Lustig skulle vara en skicklig mittback i allsvenskan och användbar i ett lag som vill rulla boll. Sen om det är en klok investering är väl upp till varje enskild klubb att själv besvara.

Albornoz tror jag nog vill undvika Sverige in i det längsta, och han har ändå krigat på bra i Tyskland så han borde inte ha några problem att skaffa en klubb. Han har väl någon landskamp för Chile i CV:et dessutom.

Simovic och Mrabti känns mer oklara.
Senast redigerad av mushymushy 2020-07-02 kl. 14:47.
Citera
2020-07-02, 14:46
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Simovic och Mrabti känns mer oklara.

Jag vet inte om du missförstod mitt inlägg men det vara bara att illustrera att det kommer finnas en hel uppsjö med spelare som på marknaden vars klubbar inte väljer att nyttja sin förläningsoptioner och annat.
Inte att detta nödvändigtvis skulle vara alternativ för Blåvitt eller vilken klubb vi numera pratar om. Bara att om man sitter stilla i båten får man nog riktigt bra anfallsalternativ på sin radar under sommaren.
Citera
2020-07-02, 14:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du missförstod mitt inlägg men det vara bara att illustrera att det kommer finnas en hel uppsjö med spelare som på marknaden vars klubbar inte väljer att nyttja sin förläningsoptioner och annat.
Inte att detta nödvändigtvis skulle vara alternativ för Blåvitt eller vilken klubb vi numera pratar om. Bara att om man sitter stilla i båten får man nog riktigt bra anfallsalternativ på sin radar under sommaren.
Då ber jag om ursäkt. Jag antar att jag blev förvirrad av att du skrev:

"Helt klart borde Blåvitt vänta ett par veckor då det kommer öppna upp sig på marknaden väldigt mycket" och sedan följde ett kolon
Citera
2020-07-02, 14:55
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Då ber jag om ursäkt. Jag antar att jag blev förvirrad av att du skrev:

"Helt klart borde Blåvitt vänta ett par veckor då det kommer öppna upp sig på marknaden väldigt mycket" och sedan följde ett kolon

Ja ingen fara säkert jag som hoppade lite fort mellan tankarna. Men det jag ville illustrera var av 4 av 5 av de som spelat högerbackar i landslaget befinner sig utan kontrakt under en och samma sommar det är en smått bisarr och surrealistisk situation.

Eftersom många inom media, och olika klubbar verkar se årets silly som business as usual.
Citera
2020-07-02, 15:17
Medlem
bagarn29s avatar
Det svenska sommartransferfönstret ändras för herrarna.
De nya datumen är 29 juli till och med 25 augusti.
Citera
2020-07-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ja ingen fara säkert jag som hoppade lite fort mellan tankarna. Men det jag ville illustrera var av 4 av 5 av de som spelat högerbackar i landslaget befinner sig utan kontrakt under en och samma sommar det är en smått bisarr och surrealistisk situation.

Eftersom många inom media, och olika klubbar verkar se årets silly som business as usual.
Jo, jag håller med till viss del. Men Johansson/Wahlqvist har dock aldrig på allvar varit med i landslagstruppen över tid. Ingen av dom har överhuvudtaget ens tagits ut under Janne vad jag kan minnas. Vänsteryttern Hult kan inte heller ses som en landslagsman direkt.
Citera
2020-07-03, 11:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Nu skall alltså fönstret inte öppnas innan 29 Juli så då lär det vara lugnt ändå. Frågan är ju vad som menas med "till hösten" när vi talar om när Söder är tillbaka.
Jag kan ju tycka att vi ska ha in en forward ändå, det är smärtsamt tydligt att det saknas en renodlad sådan i truppen nu. Inte så att Aiesh eller Farnerud varit usla efter sina förutsättningar längst fram men det är inga forwards och presterar därför så.

Söder är alldeles för ensam även när han är hel. Nu vet vi dessutom att Berg inte kommer så nåt mer måste in.
Citera
2020-07-03, 20:46
Medlem
mikeymikeys avatar
Någon som vet vart Jamie Hopcutt tog vägen?
Citera
2020-07-03, 20:56
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Någon som vet vart Jamie Hopcutt tog vägen?

Kontraktslös. Gjorde denna intervju för två månader sen; https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/atta-ar-i-ofk-over---hopcutt-det-har-varit-en-bergochdalbana/
Citera
2020-07-03, 21:02
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu skall alltså fönstret inte öppnas innan 29 Juli så då lär det vara lugnt ändå. Frågan är ju vad som menas med "till hösten" när vi talar om när Söder är tillbaka.
Jag kan ju tycka att vi ska ha in en forward ändå, det är smärtsamt tydligt att det saknas en renodlad sådan i truppen nu. Inte så att Aiesh eller Farnerud varit usla efter sina förutsättningar längst fram men det är inga forwards och presterar därför så.

Söder är alldeles för ensam även när han är hel. Nu vet vi dessutom att Berg inte kommer så nåt mer måste in.

Tycker personligen att man hantera
Måns Säebbö (sp?) situationen ganska dåligt efter att Benj försvann skulle man lätt kunnat suttit på en spelare man skulle kunna släppa för att ett par miljoner utomalnds även om han mest bara fått agera inhoppare.
Nu blev det ju nästan som att han blev sparkad vet inte om han betedde sig illa eller försökte spela ut blåvitt mot någon utländsk intressent i sina förhandlingar.

Finns det någon offensiv kraft som står på tur i juniorleden nu (som åtminstone varit kallad till u-landslagsläger?)
Citera
2020-07-03, 21:13
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Tycker personligen att man hantera
Måns Säebbö (sp?) situationen ganska dåligt efter att Benj försvann skulle man lätt kunnat suttit på en spelare man skulle kunna släppa för att ett par miljoner utomalnds även om han mest bara fått agera inhoppare.
Nu blev det ju nästan som att han blev sparkad vet inte om han betedde sig illa eller försökte spela ut blåvitt mot någon utländsk intressent i sina förhandlingar.

Finns det någon offensiv kraft som står på tur i juniorleden nu (som åtminstone varit kallad till u-landslagsläger?)

Måns Saebbö platsade ju inte i Gais heller dit han hamnade när Blåvitt nekade honom kontrakt. Minns att Måns tyckte att det var ingen större skillnad på lagen, nu harvar han väl runt i Trollhättan i division 1.

Personligen har jag ingen vidare koll på hans kvaliteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in