2020-07-03, 14:00
Avslutad
Bra fråga. Jag har själv aldrig någonsin skådat ett sådant Sverigehat som här på Flashback.
Diskussionen om corona/covid-19 tycks nämligen ha spårat ur helt.
Så fort det handlar om den här förbannade pandemin, så känns det som Sverige och svenskarna får skulden (oavsett vår bristfälliga hantering) att den överhuvudtaget existerar.
Senast redigerad av Grus-Olle 2020-07-03 kl. 14:28.
Citera
2020-07-03, 14:02
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har du helt rätt i. Vet man hur antalet unika besökare på Flashback har utvecklats under den här tiden då Googles censurering har pågått?

För det känns som om oron över Flashbacks existens snarare har ökat. Om man skall döma av det ökande antalet uppenbart avlönade shills som nu dyker upp i många trådar.
Vet inte vad som är höjden av arrogans här, TS eller ditt inlägg. Iofs luktar det mer schizofreni att tro att folk får betalt för att motargumentera en på internet.
Citera
2020-07-03, 14:04
Medlem
ModerRotas avatar
Flashback anställda har moralisk och etisk rätt att ta ut hur många miljoner i lön de vill. Alla här på forumet skulle gladeligen unna dem det eftersom den tjänst de tillhandahåller är en av de sista äkta fria forumen på nätet.

Om flashback faller på grund av att vänstertokar försöker klandra dem för deras löner, ja då flyger även rosa brinnande grisar högt i skyarna. Skulle inte förvåna mig om feta damen även börjar sjunga då.

Det kommer inte att hända.

Mer pengar åt Flashback anställda! Låt dem även få spela golf precis när de vill och gärna öppet och hjärtligt.
Citera
2020-07-03, 14:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Vet inte vad som är höjden av arrogans här, TS eller ditt inlägg. Iofs luktar det mer schizofreni att tro att folk får betalt för att motargumentera en på internet.

Med tanke på att S har avslöjats bedriva en trollfabrik och att flera prominenta vänstertroll senaste åren har avslöjats som rena propagandaorgan så är det inte orimligt att ställa frågan hur många vänstermuppar som egentligen lurkar runt i träsket.
Citera
2020-07-03, 14:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunkrunkdata
Jag betvivlar starkt att 1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA har dom lönekostnader du beskriver.
Min vilda gissning är att du ljuger - eller är dum i huvudet, som ni autister som gratisjobbar åt miljonären Janne, brukar vara.

Jävlar vad det ploppade upp nyreggade konton i den här tråden. Satsar ni på SM-guld?

Tror du att en postadress har lönekostnader? Om man inte förstår sig på bolagskonstruktioner, varumärken och redovisning, varför måste man då envisas med att ens diskutera saker man inte förstår?
Citera
2020-07-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Med tanke på att S har avslöjats bedriva en trollfabrik och att flera prominenta vänstertroll senaste åren har avslöjats som rena propagandaorgan så är det inte orimligt att ställa frågan hur många vänstermuppar som egentligen lurkar runt i träsket.

Men det där är en psykisk fantasi hos många. Jag ogillar Trump och har fått höra att jag är vänster. Och en del skriver "ni" och talar om för mig vad jag anser. Det är som om många inte klarar av att diskutera med folk, att ta reda på vad de tycker. De vill ha en mall, fullständigt enhetlig för att orka diskutera. Det är en mycket tråkig utveckling på FB. Att diskutera sakfrågor går inte med en del. Det heter du har TDS och är vänster. I går fick jag höra för att jag är emot Trump så är jag för att amerikanerna dör i corona. Det är så låg nivå på dessa som måste ha flera exakt likadana motståndare i diskussionerna i stället för att höra vad folk faktiskt tycker. Skulle tro att detta kommer någonstans ifrån, någon podd kanske. De som menar att alla andra är som i det där paket av åsikter fungerar rätt lika varandra. Att tala om för andra vad de tycker är konstigt. Så om folk slutade med det skulle FB säkert må bättre. För att FB ska ha en framtid måste diskussioner föras och det går inte med så många som talar om att man har TDS i varje inlägg och att man har de och de åsikter. Som man inte har. Har försökt säga vad jag tycker, till exempel att jag ska lyssna på Trump 4 juli och en användare som om och om igen skrev att det ska jag inte alls göra. Det var bara så.

Vad man ska göra med dessa forumförstörare vet jag inte. Det är förmodligen enligt reglerna att skriva sådan men diskussionerna dör. Och utan diskussioner lever inte forumet.
Citera
2020-07-03, 14:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
3 Anställda som delar på 1.500.000:-

500.000 kr var årligen

41666:- Innan skatt / mån

30 623:- Efter skatt / mån

Helt rimlig lön

Egentligen helt orimligt när vi pratar om sveriges största forum. Pajasar som Jockeboi tjänar mer på att knata runt och vara retarderade på heltid.
Citera
2020-07-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt

En del har klara uppfattningar om dem de diskuterar med. Har man en åsikt om Trump så klistras man med fyrtio andra åsikter. Som man kanske inte alls har. Det skadar möjligheten att diskutera. Eller så skriver man rakt ut att du har betalt för att skriva här. Vilket är svårt att försvara sig emot och man tappar lusten att diskutera när man mestadels får såna svar. Men å andra sidan fungerar ju diskussioner bra också, säkert fler diskussioner som fungerar bra än dåligt så jag tror att FB har en framtid. Det är bara vissa delar som har den typen av problem jag talar om.
Citera
2020-07-03, 14:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det där är en psykisk fantasi hos många. Jag ogillar Trump och har fått höra att jag är vänster. Och en del skriver "ni" och talar om för mig vad jag anser. Det är som om många inte klarar av att diskutera med folk, att ta reda på vad de tycker. De vill ha en mall, fullständigt enhetlig för att orka diskutera. Det är en mycket tråkig utveckling på FB. Att diskutera sakfrågor går inte med en del. Det heter du har TDS och är vänster. I går fick jag höra för att jag är emot Trump så är jag för att amerikanerna dör i corona. Det är så låg nivå på dessa som måste ha flera exakt likadana motståndare i diskussionerna i stället för att höra vad folk faktiskt tycker. Skulle tro att detta kommer någonstans ifrån, någon podd kanske. De som menar att alla andra är som i det där paket av åsikter fungerar rätt lika varandra. Att tala om för andra vad de tycker är konstigt. Så om folk slutade med det skulle FB säkert må bättre. För att FB ska ha en framtid måste diskussioner föras och det går inte med så många som talar om att man har TDS i varje inlägg och att man har de och de åsikter. Som man inte har. Har försökt säga vad jag tycker, till exempel att jag ska lyssna på Trump 4 juli och en användare som om och om igen skrev att det ska jag inte alls göra. Det var bara så.

Vad man ska göra med dessa forumförstörare vet jag inte. Det är förmodligen enligt reglerna att skriva sådan men diskussionerna dör. Och utan diskussioner lever inte forumet.

Du beskriver en ensidig bild och dina egna, subjektiva observationer. Du måste förstå att dessa är en del av forumet, av debatten, diskussioner och ekosystemet. Det finns gott om folk som hata Trump (för att ta ett exempel) och dessa trådar befolkas oftast av folk som skiter i rim, reson och saklig debatt. Trump-bashing är en sport för dessa och ytterst få deltar i dessa trådar. Men forumet tillåter dessa ekokammare att existera oavsett hur låg nivå de håller.
Citera
2020-07-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
3 Anställda som delar på 1.500.000:-

500.000 kr var årligen

41666:- Innan skatt / mån

30 623:- Efter skatt / mån

Helt rimlig lön

Nu missade du att inkludera arbetsgivaravgifterna på 31,42%.

Det var 500.000 kronor i lönekostnader som diskuterades och det är en rimlig lön, i underkant för jobbets art skulle jag säga.
Citera
2020-07-03, 16:02
Medlem
najass avatar
En massa OT raderat. Vill man diskutera betalda chills så finns det trådar för för det

/mod
Citera
2020-07-03, 17:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
500 000 kr i årlig lön är lågt. Det är vad ett städbolag betalar till sina anställda.

Fascinerande med alla kommunister här som inte känner till vad skatt och arbetsgivaravgifter är. Det är ju för fan det ni finansierar ert revolutionsgarde med - dags att läsa på.

Varför inte starta ett eget företag och eget forum, kommunistjävlar? Efter ett år har ni lämnat er kommunistiska ideologi bakom er. En vinst för alla.

Detta är inget försvar för Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in