2020-07-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Folk har förklarat detta flera gånger. Det är skillnad på lön och lönekostnad. Du får dra av sociala avgifter så får du den faktiska lönen.

Med en lönekostnad på 500.000 så blir månadslönen ungefär 31.000 kr eller runt 23.000 efter skatt.

Men för att återgå till frågan - ja, det är ganska oroande att företaget håller på att tömmas.

Det finns ju fortfarande en del eget kapital kvar i företaget men det äts snabbt upp då försäljningen (annonser) i princip verkar ha stannat.

2016 var omsättningen 4 miljoner.
2017 var omsättningen 3,3 miljoner.
2018 var omsättningen 2,2 miljoner.
2019 var omsättningen 0,8 miljoner.

Samma med eget kapital:

Eget kapital 2016 - 6,7 miljoner
Eget kapital 2017 - 4,2 miljoner
Eget kapital 2018 - 3,4 miljoner
Eget kapital 2019 - 2,1 miljoner

Med tanke på hur annonsmarknaden ser ut på nätet så ser det inte ut att vända.

Kan det vara den där rörelsen som det var så mycket liv om för några år sedan som lyckats att skrämma bort annonsörerna?
Citera
2020-07-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
FB är i princip det enda forum där man som anonym användare kan skriva av sig om orättvisorna i vårt samhälle. Ja det är värt att betala för, man kan om man vill donera pengar (om man inte vill är det okej att skriva här ändå) !

Personligen skiter jag i hur ägandeförhållandena ser ut, om någon tjänar pengar på FB är också irrelevant. Jag får lön från min arbetsgivare också.

Så länge FB har stenhård integritet och värnar om användarnas säkerhet framför annonsörernas krav så får de göra hur de vill med balansräkningar och liknande. De får gärna be om pengar för driften, ingen tvingar mig att ge bidrag !

Jag tycker det är värt att betala för, gör inte du det så är det bara att strunta i det !

Precis. Än så länge har inte FB tvingat mig att betala för mitt medlemsskap här så varför i helvete skulle jag bry mig om hur mkt ägarna o personal tjänar o drar in???

Det är precis som vanligt. De enda som skulle få för sig att spekulera i FBs undergång är de som verkligen vill tysta åsiktsfriheten i vårt land. De som vill äga åsikterna, de som inte tål att kritiseras, de som har något de vill dölja, de som har en agenda.

Och det är lätt att koka ner dessa till två grupper; Vänstern och massmedia, vilka ofta går hand i hand.

Flashback, där även nyreggade användare får starta trådar och såga forumet...
Hade jag varit ägare hade jag kastat ut dessa i kylan.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-07-03 kl. 11:36.
Citera
2020-07-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har du något exempel på en åsikt som är förbjuden på Flashback?
Det finns ett flertal regler på Flashback, men vad jag vet så är ingen av dem riktad mot någon specifik åsikt.

admin

Jag har åsikten att man skall få avslöja anonyma som bär sig illa åt. Eftersom ni inte tar bort åsikter kan jag alltså skapa en sådan tråd där vi hjälps åt att dra fram de värsta galningarna i ljuset. BRA, skall fundera på hur jag inleder en sådan tråd. Kommer inom kort!

En åsikt som är förbjuden är väl att skriva om hur man kan se på teve gratis. Har för mig att det var just den frågan som fick Flashback och dess ägare (minns inte namnet) dömd till ett vite på 400.000 kr per inlägg som inte granskats innan det släpps fram. Dvs, domstolen gav Flashback i princip ett utgivningsbevis. Det var väl det som föranledde flytten utomlands av brevlådan.

Vad jag vill komma fram till är att det inte finns någon unik rätt till yttrandefrihet utom mot makten.
Senast redigerad av Albax 2020-07-03 kl. 11:51.
Citera
2020-07-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag har åsikten att man skall få avslöja anonyma som bär sig illa åt. .

Ge exempel?
Citera
2020-07-03, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Ge exempel?
Nja, det är väl OT och jag har bränt mig några gånger på att gå OT så det får vara.

Om Flashback inte ändrar sig vad det gäller i första hand rasism men också förtal av namngivna personer har forumet inte lång kvar till det bittra slutet.
Senast redigerad av Albax 2020-07-03 kl. 11:58.
Citera
2020-07-03, 12:06
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Med en lönekostnad på 500.000 så blir månadslönen ungefär 31.000 kr eller runt 23.000 efter skatt.

Men för att återgå till frågan - ja, det är ganska oroande att företaget håller på att tömmas.

Det finns ju fortfarande en del eget kapital kvar i företaget men det äts snabbt upp då försäljningen (annonser) i princip verkar ha stannat.

2016 var omsättningen 4 miljoner.
2017 var omsättningen 3,3 miljoner.
2018 var omsättningen 2,2 miljoner.
2019 var omsättningen 0,8 miljoner.

Samma med eget kapital:

Eget kapital 2016 - 6,7 miljoner
Eget kapital 2017 - 4,2 miljoner
Eget kapital 2018 - 3,4 miljoner
Eget kapital 2019 - 2,1 miljoner

Med tanke på hur annonsmarknaden ser ut på nätet så ser det inte ut att vända.

Kan det vara den där rörelsen som det var så mycket liv om för några år sedan som lyckats att skrämma bort annonsörerna?

Hur många gånger ska vi ta detta? Flashback media group äger inte Flashback forum.
Citera
2020-07-03, 12:12
Medlem
Antivalents avatar
De får väl söka presstöd eller eu-bidrag?
Citera
2020-07-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Hur många gånger ska vi ta detta? Flashback media group äger inte Flashback forum.

Nej, men FMG driver Flashback forum och pengarna från annonsintäkterna på Flashback forum har gått till FMG.
Citera
2020-07-03, 12:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man kan nog utgå ifrån att fittorna på Expo, #jagärhär & liknande statliga paramilitära organisationer hela tiden mailbombar alla annonsörer, hotar med bojkotter & andra dåliga konsekvenser.
Citera
2020-07-03, 12:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan nog utgå ifrån att fittorna på Expo, #jagärhär & liknande statliga paramilitära organisationer hela tiden mailbombar alla annonsörer, hotar med bojkotter & andra dåliga konsekvenser.

Detta, samt att Google har ändrat sina algoritmer, troligen p.g a påtryckningar.

Ex, Förut när man sökte på Google, precis vad om helst så kom en flashbacktråd upp bland dom första resultaten. Idag dyker trådar inte ens upp på förta sidan.
Citera
2020-07-03, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Detta, samt att Google har ändrat sina algoritmer, troligen p.g a påtryckningar.

Ex, Förut när man sökte på Google, precis vad om helst så kom en flashbacktråd upp bland dom första resultaten. Idag dyker trådar inte ens upp på förta sidan.
Det har du helt rätt i. Vet man hur antalet unika besökare på Flashback har utvecklats under den här tiden då Googles censurering har pågått?

För det känns som om oron över Flashbacks existens snarare har ökat. Om man skall döma av det ökande antalet uppenbart avlönade shills som nu dyker upp i många trådar.
Citera
2020-07-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har du helt rätt i. Vet man hur antalet unika besökare på Flashback har utvecklats under den här tiden då Googles censurering har pågått?

För det känns som om oron över Flashbacks existens snarare har ökat. Om man skall döma av det ökande antalet uppenbart avlönade shills som nu dyker upp i många trådar.

Kan inte säga att jag sett någon skriva ett inlägg som får mig att tro att de är betalda av någon. Därmed ser jag rätt många som inbillar sig att de ser sådana. Antar i alla fall att en del av dem som tror det är psykiskt sjuka. Det är samma personer som ser meddelanden i rubrikerna på Expressen.

Klart att FB har en framtid. Så länge det finns någon som håller ihop det tekniska och får folk att hålla sig till topic och 1.06 och andra viktiga regler så mycket som möjligt fungerar det. Och det blir väl fler som kan tänka sig att skicka in en slant om risken finns att det blir svårt att få det att gå ihop. Men jag tror att annonsörerna kommer tillbaka igen. De fick en chock kring bearbetningen från särskilda grupper. Men det blir allt vanligare så ska de ha inne annonser på nätet så får man räkna med galningarnas protester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in