2020-07-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Flere og flere spørsmål dannes hver eneste dag med færre svar en noen gang...
Har fulgt med på mange internasjonale og nasjonale saker opp i gjennom, men denne tar virkelig en førsteplass i kompleksitet.

Det at politiet mener å kunne bevise at hun ble drept i huset så tror jeg det er svært sjeldent at ukjente GM tar med seg liket. Vil tro at fjerning av liket var for å forsterke kidnappingsplottet samt forhindre politiet til å finne ut av drapsmetoden.

Med alt som har skjedd i denne saken så tror jeg det er fullt mulig å få dette til med kun en medhjelper. F.eks ved hjelp av VE. Han fikk vi informasjon om at hadde forklart seg usant til politiet om en leiebil samt forsøkt å få en person til å vitne falskt for seg. Men, så blir det helt stille rundt han som person. Hvorfor det?

Han ble i alle år gratulert av AEH på sine bursdager utenom i 2018. Noe jeg selv har sett på hans FB som nå er gjort utilgjengelig for alle å se.

Det er på vårparten 2018 VE kommer tilbake i «styre og stell». Hvorfor er det akkurat dette året han kommer inn og AEH sin varaplass i styret tas ut?

Leiebilen kan ha bli rygget inn i garasjen og oppryddingen startes av VE når TH forlater boligen i Sloraveien. De slettede anropene kan ha vært som noen skriver avtalte ringekoder til VE.

Hvorfor er det VE sin VW e-golf vi ser når TH skal i avhør på Bryn? Hvorfor ikke en av barna, taxi, buss eller at han kjører selv?

Hvorfor får vi ingen informasjon om at VE er sjekket ut av saken? Kan han være under hemmelig etterforskning og også siktet i saken?

Hva hadde egentlig TH å tape på at AEH fikk sin skilsmisse?
1. Kontroll på henne, hvis ikke han fikk henne skulle ingen andre få henne.(Seperasjonsangst)
2. Måtte selge større eierandeler for å betale ut AEH i ett skilsmisseoppgjør.
3. Tap av renommé og mulig offentliggjøring av mulig mishandling gjennom alle år.

Jeg tenker at millionene som ble overført gikk til VE og at det er han som har laget brevet. Det er også sannsynlig at VE har medvirket i møtene mellom TH og RU om kryptovalutasatsning.

TH og VE er etter hva jeg klarer å se de 2 eneste som har noe å vinne på at AEH forsvinner. Livsverket består og en kompetent arvtager er på plass til å ta over roret på skuta. Tror ingen av barna har kompetanse til å drifte selskapet videre.

Enig. Når man også har hørt udokumenterte rykter om at han ble filmet av overvåkingskameraer på vei til Kvitfjell 31.10 i en grå leiebil, samt at han ga TH alibi for møtevirksomhet samme dag....
I tillegg har han hatt kontakter med en fremmedlegionærskole i Tsjekkia, en form for militærakademi for opplæring av såkalte « livvakter», ja da er plottet ganske så åpenbart. Han må jo være den tredjemannen Nettavisen blant annet, pekte på?
Citera
2020-07-03, 12:33
Medlem
Citat:
Har fulgt med på mange internasjonale og nasjonale saker opp i gjennom, men denne tar virkelig en førsteplass i kompleksitet.

Det at politiet mener å kunne bevise at hun ble drept i huset så tror jeg det er svært sjeldent at ukjente GM tar med seg liket. Vil tro at fjerning av liket var for å forsterke kidnappingsplottet samt forhindre politiet til å finne ut av drapsmetoden.

Med alt som har skjedd i denne saken så tror jeg det er fullt mulig å få dette til med kun en medhjelper. F.eks ved hjelp av VE. Han fikk vi informasjon om at hadde forklart seg usant til politiet om en leiebil samt forsøkt å få en person til å vitne falskt for seg. Men, så blir det helt stille rundt han som person. Hvorfor det?

Han ble i alle år gratulert av AEH på sine bursdager utenom i 2018. Noe jeg selv har sett på hans FB som nå er gjort utilgjengelig for alle å se.

Det er på vårparten 2018 VE kommer tilbake i «styre og stell». Hvorfor er det akkurat dette året han kommer inn og AEH sin varaplass i styret tas ut?

Leiebilen kan ha bli rygget inn i garasjen og oppryddingen startes av VE når TH forlater boligen i Sloraveien. De slettede anropene kan ha vært som noen skriver avtalte ringekoder til VE.

Hvorfor er det VE sin VW e-golf vi ser når TH skal i avhør på Bryn? Hvorfor ikke en av barna, taxi, buss eller at han kjører selv?

Hvorfor får vi ingen informasjon om at VE er sjekket ut av saken? Kan han være under hemmelig etterforskning og også siktet i saken?

1. Kontroll på henne, hvis ikke han fikk henne skulle ingen andre få henne.(Seperasjonsangst)
3. Tap av renommé og mulig offentliggjøring av mulig mishandling gjennom alle år.

Jeg tenker at millionene som ble overført gikk til VE og at det er han som har laget brevet. Det er også sannsynlig at VE har medvirket i møtene mellom TH og RU om kryptovalutasatsning.

TH og VE er etter hva jeg klarer å se de 2 eneste som har noe å vinne på at AEH forsvinner. Livsverket består og en kompetent arvtager er på plass til å ta over roret på skuta. Tror ingen av barna har kompetanse til å drifte selskapet videre.

Denne teorien kommer høyt opp på min liste.
Å evt selge noe av livsverket sitt for å betale henne ut ville være katastrofe.

Vet vi noe mer om leiebilen til VE? Vet vi hvem som løy? VE + ? Politiet må vel ha undersøkt denne.
Citera
2020-07-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
AEH sin telefon er i bevegelse... Er det nødvendigvis usannsynlig?
Hva om hun var hjemme og i dårlig humør, og ikke ønsket å besvare telefon fra elektriker og TH?
Siste livstegn er 09.16, og TH kom hjem cirka 13.30(?)
Hva om siste sikre livstegn er når telefonen ikke er i bevegelse?
Ellers må vel kanskje gjerningsmenn bevisst ha flyttet på telefon for å få det til å se ut som hun er i live.
Alternativ nr 2 er at hun er avkledd, og telefon blir flyttet på i det gjerningsmenn flytter på klær osv når de rydder åstedet.

Ja, at hun ikke besvarte to anrop tett på hverandre, kl 0948 (Sk*nsen) og 0950 (TEH) er ikke ensbetydende med at hun var død på det tidspunktet. Hun kan vært opptatt med noe, eller ikke oppfattet at det ringte.

Nå telefonen er i bevegelse til frem til 1007 er vel det et et mer sannsynlig tidspunkt, og der også da TH foretar to anrop som senere blir forsøket slettet.

Tidslinjen kan være noe annerledes enn den man har vært fastlåst på
Citera
2020-07-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du mener at han har overført huset til seg, sånn at AE ikke skulle kunne kaste han ut, og heller ikke ha noe sted å flykte til? Tjo. TH hadde vel 60 millioner på bok på dette tidspunktet, så panikk for å bli kastet ut vet jeg ikke, men kanskje mer rimelig hvis det var for å låse fast AE.
Det står jo i media at TH har sagt at det var i forbindelse med en konflikt i ekteskapet at denne panikken oppsto. Da er det rart å etterpå si at de aldri hadde diskutert skilsmisse.
Føler at det er flere ting som ikke kommer fram. Hvorfor godtok AE dette?
Og samme dag som Sloraveien 4a ble overført til han, så ble eiendommen ved siden av, 4b overført til henne, og samme med eiendommen ved siden av hytten. Og så har vi barndomshjemmet da. Er det TH som har overtalt henne til å selge, sånn at hun ikke skulle ha noe sted å trekke seg tilbake til?
Jeg tror at grunnen til at TH drap henne, var fordi at hun ikke skulle kunne komme seg unna han. Hun hadde fått alderspensjon nå, og TH kunne ikke holde henne fast lengre med sine penger.
De fleste ekteskapsdrap skjer jo nettopp ved skilsmisse.

Ja ikke lett og forstå hvordan hun kan ha skrevet under på noe slikt. Men mener å ha lest at det var på denne tiden han holdt på og gå konkurs. Så tror ikke han hadde så mye penger da. Blir jo bare gjetning men kan grunnen til at hun skrev under på det ha sammenheng med at hun var utro.
Kanskje angret hun og godtok dette Barna var da ganske små og siden hun er så familiekjær ville hun gjerne ikke skilles den gangen, og underskriften ble kompromisset.

Jeg har også fått et slags inntrykk av TH, og han er avgjort av den hevngjerrige typen.

Jeg liker ikke TH sin personlighet, men jeg tror fortsatt ikke han står bak denne gjerningen.
Å ja det er rart at han sier at de ikke hadde ekteskapsproblemer til politiet, men det kan jo ha noe med at han visste at fokuset ville bli rettet mot han. Men idiotisk gjort, men ingen av oss vet hvordan vi ville reagert i en tilsvarende situasjon.
Citera
2020-07-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag håller med dig. Om TH riskerade att förlora AEH till en annan man med ett hus han skänkt henne och med pengar han överfört på henne, kunde han kanske ha känt sig utnyttjad, till och med lurad.
Om han dessutom haft en sådan olycklig händelse i sitt liv som att ha mist sin mor i tidiga år,
tillsammans med alla syskon ...
Man kan lätt förstå från det perspektivet. Vi kan hoppas att han var generös gentemot AEH på andra sätt, kanske gav henne del av förmögenhet helt privat eller gav henne en god lön för hennes arbetsinsatser på Futurum.

Men mord ... så här lång tid efter ..nej.

Nei kan ikke ha noen sammenheng med det som skjedde for 30 år siden og det bør politiet skjønne også. Hvorfor vente 30 år med å hevne seg.
Citera
2020-07-03, 12:40
Medlem
Citat:

VE er THs nærmeste støttespiller og allierte. En viktigere person for TH enn noen av barna.

Kanskje de også ville finpusse noen detaljer sammen før avhøret, i tilfellet det ville bli gjennomført.

Det er neppe mer enn én medhjelper i saken, og denne er mest sannsynlig VE, basert på opplysningene vi har.
Citera
2020-07-03, 12:43
Medlem
Tenker tilbake på J*mtl*nd-saken og at han også prøvde å skyggelegge/tåkelegge mye. Han hadde tatt med seg is med blod. Tatt med tlf hennes og skapt falske spor.

Jeg tror denne saken er enklere enn vi gjør den til. Enkleste er at TH har dr*ept kona på morgenen i affekt. TEH er til stede, og gir deretter ham et alibi. Kryptokontoen er jeg sikker på at en av de hadde fra før, antakelig her RU kommer inn. Men alt i relasjon til den er forsøk på tåkelegging og for å skjule hva som er skjedd. Mannen på videoen kan være TEH som går fra sitt hjem og til AEH og rigger til osv.
Citera
2020-07-03, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Politiets hovedhypotese nederst, interessant... Husk at denne mannen er en mester i langsiktig planlegging... har gått fra rags to riches på egenhånd. Det er det svært få i Norge som klarer.

Det har du rett i. De fleste som har bygd seg opp slik her til lands har fått god hjelp (politisk som økonomisk), gått noen snarveier, og ikke minst vært villige til å ta stor risiko, hverrtfall i starten.
Med det norske skattesystemet er det svært vanskelig å komme ovenpå økonomisk om man følger alle regler.

Likevel mener jeg det er stor forskjell på å planlegge investeringer, i forhold til å planlegge å drepe sin kone gjennom 50 år. Det hadde vært langt smartere å gi henne en dytt på fjelltur enn å drepe henne hjemme, med alt styret det medfører.
Citera
2020-07-03, 12:49
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
TH kvelte henne rett før han gikk på jobb.
Enten datter 2 eller TEH sleper/rydder/rigger og ringer og smser "hyttetur avlyst" betyr "plan er utført". To ring fra TH betyr at han er på vei fra jobb for etterkontroll av rigg og med trusselbrevet og at vedkommende skal trekke tilbake. Vedkommende har tlf i lomma mens de jobber og prøver vaske av den kanskje?
I TH sin logikk er at tlf på feil sted en renvasking av ham 🤣

Hoved spørsmålet blir da,om TH sammen med barna laget dette plottet:
-Kan virkelig barn være villige til å utsette sin egen mor,for dødsangst,lidelser og grusomt drap.....
KUN for å innhente raske store pengebeløp? Eller sikre en stor arv på sikt??
Helt blottet for empati,angst,sorg og medfølelse ovenfor AE og T sine egne barnebarn-deres egne barn?
Kunne sønnen alene med medhjelper/e klare å lage så mye lidelser,på sine nærmeste -KUN for raske store beløp?
Pengene kom jo ikke frem raskt da,men planen var jo det.
Eller var TH virkelig i stand til alt dette grusomme alene med 1 el. 2 medhjelpere?
En mann som skyr offentlighetens lys,og tydelig verdsetter friheten kanskje mer enn de fleste?
En kontrollfrik,som foretrekker å ha kontrollen på alt selv?

Alt som kompliserer så enormt er at: Den som kom til huset (en GM kan jo ha oppholdt seg i garasjen,eller kjelleren på natten og ventet til rett øyeblikk?)
Den personen hadde fullstendig kontroll og oversikt over AE sine private bevegelser denne morgenen,ned til minste detalj.
Som f.eks. *når avsluttet hun tlf. samtaler - *var aktiv med mobilen-
*når ryddet hun på kjøkken (normalt etter frokost) -
*Vite om avtalen med elektriker Skansen denne dagen!
*Nærmeste nabo var tilfeldig på ferie,som GM visste -
* var helt sikker på at AE ikke gikk ut døra med hunden,enten da hun ringte sønn kl. 09:14 eller rett etter den samtalen for hun kunne ikke bli angrepet utendørs!
-*bombesikker på at AE ikke var i tlf.da GM gikk inn å angrep! (kunne jo f.eks.ha kommet tlf. fra en venninne -
*når hun tenkte å ta en dusj-
* hvilket rom hun var i til enhver tid (i tidsrommet)
*garanti at ikke elektriker kom på døra- n.b.! Det krevde intern kunnskap om elektrikers rutiner.
*vite om hennes helse
*vite om navnene til hennes yngste datter og mann med mer (siden nevnt i trusselbrevet)
-En skulle nesten tro at GM satt på skulderen hennes for å kunne ha kontroll på alt dette.

Jeg tro minst 1 GM,allerede var gjemt der på natten-hørte det meste,og slo til i rett øyeblikk.
Hvem dette var er jo et stort mysterium,men bombe sikkert-En som naturlig skaffet seg all denne personlige oversikten for disse timene.
Så skal den samme personen ha et skikkelig sterkt motiv (noe som ga sterke følelser)
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-03 kl. 13:10.
Citera
2020-07-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Spiler ingen rolle om det var affekt eller planlagt. De fleste ekteskapsdrap skjer fortsatt pg.a skilsmisse. Har du forresten noe statistikk å henvise til når det gjelder affekt? Kan du deffinere affekt?
Og hva er det som gjør at man kan si at dette er planlagt? Opprettelsen av kryptokonto? Er det noe mer enn det? Hvorfor stoler du på politiet her om at de mener at drapet er planlagt 6 mnd i forveien uten at du vet hvorfor de mener det? Er det fordi at det da kanskje passer med at det ikke er TH som er GM? For ellers påstår du jo at politiet har fått tunnelsyn og ikke er til å stole på. Du, Havhest og Akershus. Men når det gjelder at det er planlagt 6 mnd i forveien, så er plutselig politiet til å stole på.
Og kankje du kan forklare hvorfor du mener at politiet har fått tunnelsyn?
Jeg prøvde å spørre z-z-z om dette, men det hadde hun ikke lyst til å svare på, enda jeg spurte to ganger.
Når det gjelder drapet, så tror jeg at TH står bak, enten med egne hender eller at han har leid inn noen, evt at familien har hjulpet han å dekke over drapet. Vil gå så langt som å si at jeg tror familien er her også og forsøker å dekke over. Men til ingen nytte. Folk er ikke dumme.
Her er noen av indisiene for at TH står bak:
# Anne ville skilles og hadde gjemt et skilsmissepapir.
# TH nekter for at de ville skilles.
# TH vil ikke skrive under på avhør.
# TH har slettet 2 utgående samtaler fra sin logg.
# THs dagbøker er borte.
# TH nekter å delta i flere avhør, det samme gjør barna
# Politiet har funnet THs blod som de mener har tilknytning til drap

Akershus mener at skilsmissepapirene ikke har vært gjemt, at TH visste om disse, men da hadde han ikke nektet på at de hadde diskutert skilsmisse.
En rekke sånne småting nå, og listen blir bare lengre og lengre.
Kan ikke lengre kalle det for fantasi.

Du vet vel det at AEH ikke trengte TH sin underskrift for å få skilsmisse, dette går automatisk, tar litt lengre tid uten underskriften men har ingen betydning Dessuten var skilsmissepapirene flere år gamle.

Ang.å skrive under på avhør kan jeg ikke uttale meg om, men har neppe betydning for mistanken.
Hva indikerer det at TH har slettet 2 anrop tro?
Tror du at TH har skrevet i dagbøkene at han planla eller drepte henne.
Det er vel heller ikke unaturlig at de finner hans blod der, han har tross alt bodd der i mangfoldige år.
Jeg føler at Det er faktisk flere ting som tyder på at det ikke er han.

For eks.alle disse mistenkelige typene som er observert. TH har alibi.Både barn og søsken tror ikke han er i stand til noe slikt. Søsken sier bare det, de skryter ikke av han.

Å være drittsekk er ikke det samme som å være drapsmann.
Citera
2020-07-03, 13:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Tenker tilbake på J*mtl*nd-saken og at han også prøvde å skyggelegge/tåkelegge mye. Han hadde tatt med seg is med blod. Tatt med tlf hennes og skapt falske spor.

Jeg tror denne saken er enklere enn vi gjør den til. Enkleste er at TH har dr*ept kona på morgenen i affekt. TEH er til stede, og gir deretter ham et alibi. Kryptokontoen er jeg sikker på at en av de hadde fra før, antakelig her RU kommer inn. Men alt i relasjon til den er forsøk på tåkelegging og for å skjule hva som er skjedd. Mannen på videoen kan være TEH som går fra sitt hjem og til AEH og rigger til osv.
Kan du forklare den "geniale" planen TH hadde som innebar å ringe hjem åtte ganger den dagen?
Citera
2020-07-03, 13:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan du forklare den "geniale" planen TH hadde som innebar å ringe hjem åtte ganger den dagen?

å gi seg sjøl alibi og grunn til å dra hjem tidligere fra jobb en han normalt gjorde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in