Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Ikke nødvendigvis. DNA fra TH som er avsatt knyttes til den kriminelle handlingen, det betyr ikke automatisk selve drapet. Det kan også bety spor som er avsatt i åsstedet i forbindelse med rigging/staging eller lignende handlinger som en uskyldig ektemann ikke ville kommet til å gjøre.
Jeg tror ikke politiet har sagt at DNA knytter seg til drapet.
Enig. Dårlig presisering av meg. Han kan fortsatt være delaktig i handlingen, men ikke direkte til drapet.
Det vil si at han må ha hatt medhjelper(e) om han er delaktig. Jo flere hjelpere, jo større risiko.
Som noen nevner er det nok størst sannsynlighet for
en medhjelper som er med på grunn av noe gjensidig slik at begge føler seg trygge på hverandre.
Å blande inn flere personer til å stage eller til handlingen tror jeg hadde blitt avslørt siden det fort blir mange løse tråder.
På samme måte har jeg vanskelig for å tro at flere i familien er involvert og i så måte har løyet i avhør. Politiet har folk som er eksperter på avhørsteknikk, og de vet hva de skal spørre etter for å finne svakheter i forklaringer. Om det kun er en medhjelper er det enklere å holde orden på forklaringene. Hvis det er flere som har blitt avhørt tipper jeg politiet fort har funnet ut om noen av forklaringene ikke stemmer.
Heller 50/50 mot at det er TH + GM i nær krets, eller ukjente GM som vil ha hevn og muligens noe penger.