2020-07-03, 11:32
Bannlyst
Min rangering av hypoteser:

1:73,61% Drept av TH i sinne etter teaterturen. Begge var beruset, hun sa noe hun ikke burde sagt, TH ble ydmyket, forbannet, kanskje det ble vekket noen veldig vonde minner. Så kom de hjem og kranglet så busta føk, til AEH var død.

2: 26,32% Drept på bestilling av en gruppering/person i Norge med nok makt til å styre etterforskningen på villspor, slik at saken dør hen, mens TH er den skyldige i menigmanns øyne.

3: 0,03% Kidnappet av skumle hightech-smarte kidnappere, som ikke er så opptatt av løsepenger

4: 0,02% Legokatt sin ville barnebokteori om rigget kidnapping og et liv i lykkelig ensomhet på en sydhavsøy

5: 0,02% Andre teorier framsatt av TH-fanklubben

6: 0,01% Drept av TH/familiemedlemmer/medgjerningsmenn etter lang tids planlegging
Citera
2020-07-03, 11:36
Medlem
TH kvelte henne rett før han gikk på jobb.
Enten datter 2 eller TEH sleper/rydder/rigger og ringer og smser "hyttetur avlyst" betyr "plan er utført". To ring fra TH betyr at han er på vei fra jobb for etterkontroll av rigg og med trusselbrevet og at vedkommende skal trekke tilbake. Vedkommende har tlf i lomma mens de jobber og prøver vaske av den kanskje?
I TH sin logikk er at tlf på feil sted en renvasking av ham 🤣
Citera
2020-07-03, 11:42
Medlem
Nottelitens avatar
TH får tilbake hyttene https://www.tv2.no/nyheter/11529161/
Citera
2020-07-03, 11:54
Medlem
Mannen på siste videoer er altså ikke personen som meldte seg, og fortsatt ikke identfisert:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5efef926ffa0820011b1c938

"Politiet har så langt ikke identifisert mannen fra videoklippet de offentliggjorde onsdag, som de har ønsket å komme i kontakt med.

– Politiet har så langt ikke identifisert mannen fra videoovervåkingen. Vi har siden onsdag mottatt flere tips. Disse følges opp og undersøkes videre. Vi kan ikke kommentere tipsene utover dette, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica til VG.

Politiet bekrefter til TV2 at de har frigitt Tom Hagens hytter på Biri og på Kvitfjell, men han får fortsatt ikke flytte hjem til huset i Sloraveien."
Citera
2020-07-03, 11:58
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke nødvendigvis. DNA fra TH som er avsatt knyttes til den kriminelle handlingen, det betyr ikke automatisk selve drapet. Det kan også bety spor som er avsatt i åsstedet i forbindelse med rigging/staging eller lignende handlinger som en uskyldig ektemann ikke ville kommet til å gjøre.
Jeg tror ikke politiet har sagt at DNA knytter seg til drapet.
Politiet har definitivt ikke uttalt at THs DNA er avsatt på slik måte det knytter TH til selve drapshandlingen.
Citera
2020-07-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke nødvendigvis. DNA fra TH som er avsatt knyttes til den kriminelle handlingen, det betyr ikke automatisk selve drapet. Det kan også bety spor som er avsatt i åsstedet i forbindelse med rigging/staging eller lignende handlinger som en uskyldig ektemann ikke ville kommet til å gjøre.
Jeg tror ikke politiet har sagt at DNA knytter seg til drapet.

Enig. Dårlig presisering av meg. Han kan fortsatt være delaktig i handlingen, men ikke direkte til drapet.
Det vil si at han må ha hatt medhjelper(e) om han er delaktig. Jo flere hjelpere, jo større risiko.

Som noen nevner er det nok størst sannsynlighet for en medhjelper som er med på grunn av noe gjensidig slik at begge føler seg trygge på hverandre.
Å blande inn flere personer til å stage eller til handlingen tror jeg hadde blitt avslørt siden det fort blir mange løse tråder.
På samme måte har jeg vanskelig for å tro at flere i familien er involvert og i så måte har løyet i avhør. Politiet har folk som er eksperter på avhørsteknikk, og de vet hva de skal spørre etter for å finne svakheter i forklaringer. Om det kun er en medhjelper er det enklere å holde orden på forklaringene. Hvis det er flere som har blitt avhørt tipper jeg politiet fort har funnet ut om noen av forklaringene ikke stemmer.

Heller 50/50 mot at det er TH + GM i nær krets, eller ukjente GM som vil ha hevn og muligens noe penger.
Citera
2020-07-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
...
Her er noen av indisiene for at TH står bak:
# Anne ville skilles og hadde gjemt et skilsmissepapir.
# TH nekter for at de ville skilles.
# TH vil ikke skrive under på avhør.
# TH har slettet 2 utgående samtaler fra sin logg.
# THs dagbøker er borte.
# TH nekter å delta i flere avhør, det samme gjør barna
# Politiet har funnet THs blod som de mener har tilknytning til drap

Hei, jeg føler meg truffet selv jeg:

- Ekteskapet går så som så, men liker ikke at andre får vite om det.
- Det hender jeg sletter både anrop, messenger-meldinger og facebook-søk, og også bruker inkognito-modus på chrome.
- Dagbøkene mine er borte også :-(
- Jeg har blødd her og der i huset vårt (men ikke drept noen)
- Å bli avhørt av folk som har bestemt seg for at jeg er skyldig frister meg ikke

Får jammen håpe kona ikke plutselig blir borte, for da er jeg i deep shit
Citera
2020-07-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Min rangering av hypoteser:

1:73,61% Drept av TH i sinne etter teaterturen. Begge var beruset, hun sa noe hun ikke burde sagt, TH ble ydmyket, forbannet, kanskje det ble vekket noen veldig vonde minner. Så kom de hjem og kranglet så busta føk, til AEH var død.

2: 26,32% Drept på bestilling av en gruppering/person i Norge med nok makt til å styre etterforskningen på villspor, slik at saken dør hen, mens TH er den skyldige i menigmanns øyne.

3: 0,03% Kidnappet av skumle hightech-smarte kidnappere, som ikke er så opptatt av løsepenger

4: 0,02% Legokatt sin ville barnebokteori om rigget kidnapping og et liv i lykkelig ensomhet på en sydhavsøy

5: 0,02% Andre teorier framsatt av TH-fanklubben

6: 0,01% Drept av TH/familiemedlemmer/medgjerningsmenn etter lang tids planlegging

Politiets hovedhypotese nederst, interessant... Husk at denne mannen er en mester i langsiktig planlegging... har gått fra rags to riches på egenhånd. Det er det svært få i Norge som klarer.
Citera
2020-07-03, 12:14
Medlem
Flere og flere spørsmål dannes hver eneste dag med færre svar en noen gang...
Har fulgt med på mange internasjonale og nasjonale saker opp i gjennom, men denne tar virkelig en førsteplass i kompleksitet.

Det at politiet mener å kunne bevise at hun ble drept i huset så tror jeg det er svært sjeldent at ukjente GM tar med seg liket. Vil tro at fjerning av liket var for å forsterke kidnappingsplottet samt forhindre politiet til å finne ut av drapsmetoden.

Med alt som har skjedd i denne saken så tror jeg det er fullt mulig å få dette til med kun en medhjelper. F.eks ved hjelp av VE. Han fikk vi informasjon om at hadde forklart seg usant til politiet om en leiebil samt forsøkt å få en person til å vitne falskt for seg. Men, så blir det helt stille rundt han som person. Hvorfor det?

Han ble i alle år gratulert av AEH på sine bursdager utenom i 2018. Noe jeg selv har sett på hans FB som nå er gjort utilgjengelig for alle å se.

Det er på vårparten 2018 VE kommer tilbake i «styre og stell». Hvorfor er det akkurat dette året han kommer inn og AEH sin varaplass i styret tas ut?

Leiebilen kan ha bli rygget inn i garasjen og oppryddingen startes av VE når TH forlater boligen i Sloraveien. De slettede anropene kan ha vært som noen skriver avtalte ringekoder til VE.

Hvorfor er det VE sin VW e-golf vi ser når TH skal i avhør på Bryn? Hvorfor ikke en av barna, taxi, buss eller at han kjører selv?

Hvorfor får vi ingen informasjon om at VE er sjekket ut av saken? Kan han være under hemmelig etterforskning og også siktet i saken?

Hva hadde egentlig TH å tape på at AEH fikk sin skilsmisse?
1. Kontroll på henne, hvis ikke han fikk henne skulle ingen andre få henne.(Seperasjonsangst)
2. Måtte selge større eierandeler for å betale ut AEH i ett skilsmisseoppgjør.
3. Tap av renommé og mulig offentliggjøring av mulig mishandling gjennom alle år.

Jeg tenker at millionene som ble overført gikk til VE og at det er han som har laget brevet. Det er også sannsynlig at VE har medvirket i møtene mellom TH og RU om kryptovalutasatsning.

TH og VE er etter hva jeg klarer å se de 2 eneste som har noe å vinne på at AEH forsvinner. Livsverket består og en kompetent arvtager er på plass til å ta over roret på skuta. Tror ingen av barna har kompetanse til å drifte selskapet videre.
Citera
2020-07-03, 12:18
Medlem
Legokatts avatar
Gårsdagens informasjon om AEH's mobil må kommenteres.
(til Hi-Star: jeg er altså ikke TEH - kjenner ingen av personene i saken)

Fra før av vet man at politiet etterforsker saken bredt. At AEH kunne ha flyktet er noe de har holdt åpent fra starten av.

Opperasjonen for å hjelpe henne å flykte kunne vært planlagt av alle barna. At to av barna trengte alibi er tydelig av telefonsamtalene denne onsdagen. Ett av barna kunne hatt alibi på annet vis.

For å minimere risiko tror jeg bare ett av barna dro til Sl*raveien denne onsdagen. Kvinner er ofte mer fingernemme og kan beholde roen i stressede situasjoner.

Her er en løsning hvis datter drar til Sl*raveien den onsdagen.

Tidslinje:

Kl 09.02-09.07 - TH drar på jobb
Kl 09.06 Datter HHB1 ankommer
Kl 09.06 AEH hører datter ankommer - ringer med det samme til datters telefon som hun har liggende hjemme. At samtale er på kun 3 sekunder kan vitne om telefonsvarer.

Kl 09.10 - AEH og datter sender lang sms om hva som skulle vært sagt i telefonsamtalenen.

Kl 09.14 Anrop AEH til TEH. Varighet 92 sekunder. De gir TEH alibi. TEH er hjemme og svarer. Politiet hinter om at telefonen til AEH kan ha vært utenfor huset. Kan tyde på lufting av valp mens datter jobber i huset.

Datter og AEH har kun 1 time på seg før TH begynner å ringe hjem. Dette er nøye planlagt og de har øvd inn hvor lang tid det tar å stage og få det til å se ut som en kriminell handling.
AEH har fått TH til å ringe hjem etter ca 1 time slik at tidsperioden de trenger alibi for ikke er hele dagen - men kun 1 time. Hytteturen er planlagt kun med hensikt på dette.

Kl 09.50 Anrop AEH til TEH - ikke besvart. Følges opp med SMS ikke besvart.
Dette er en type kommunikasjon mellom datter/AEH og TEH. Hvis AEH ikke svarer på denne opprigningen betyr det at de er i rute. TEH kan sette i gang sjåfører.

AEH dras ut av badet for å lage slepespor og hun legger seg i bil. Det siste datter gjør er å ta på Sporax-sko str 44-45 over tykke sokker (som ikke har laget spor tidligere), og hun skal til slutt legge mobilen til AEH på bordet.

Kl 10.06 TH ringer hjem etter ca 1 time.

At TH ringer gjør nok datter litt stresset og hun legger derfor telefonen på feil side av bordet.

Kl 10.07 Siste fysiske forflytnig av AEH's mobil - mobil ligger på bordet.
Ser man det ja... siste fysiske forflytting av AEH's mobil er ca 1 time etter at TH dro fra jobben.1 time passer inn også her.

Datter kjører AEH fra Sl*raveien og møter ny bil som TEH har satt i gang kl 09.50. De møtes et sted og AEH forflytter seg inn i ny bil. Datter drar rett hjem og svarer på SMS som ble sendt henne fra AEH's telefon kl 09.10.

TH ringer hjem - til sammen åtte ganger

Kl 13.40 Datter ringer til Sl*raveiens fasttelefon. Hun vet hun ikke får svar på AEH's mobil - derfor fasttelefon. Skal sjekke om TH er kommet hjem. (Skal prøve å få han til å ikke ringe politiet)

Om "Hettemannen" skulle være med på plottet kunne denne personen holdt vakt for å sjekke om TH var på vei hjem den morgenen mens datter var i Sl*raveien.
Hadde TH måtte dra hjem på grunn av noe uforutsett ville hele operasjonen endt i fiasko. "Hettemannen" kunne ha gått litt frem og tilbake ved fiskeplassen og gangveien. At han har kommet til metro-senteret kl 11.02 kan vise at oppdrag er ferdig utført. "Hettemannen" kan deretter være sjåfør som kjører AEH videre på flukten i ny bil.
Citera
2020-07-03, 12:19
Medlem
Legokatts avatar
..og til alle dem som mener TH er skyldig.
Kan noen forklare den "geniale" planen han hadde som innebar å ringe hjem åtte ganger den dagen?
Citera
2020-07-03, 12:25
Medlem
AEH sin telefon er i bevegelse... Er det nødvendigvis usannsynlig?
Hva om hun var hjemme og i dårlig humør, og ikke ønsket å besvare telefon fra elektriker og TH?
Siste livstegn er 09.16, og TH kom hjem cirka 13.30(?)
Hva om siste sikre livstegn er når telefonen ikke er i bevegelse?
Ellers må vel kanskje gjerningsmenn bevisst ha flyttet på telefon for å få det til å se ut som hun er i live.
Alternativ nr 2 er at hun er avkledd, og telefon blir flyttet på i det gjerningsmenn flytter på klær osv når de rydder åstedet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in