Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Koranen uppmanar muslimer att inte göra skillnad på profeter.
Nej, hela GT nämns inte i NT heller. Inte ens allt Jesus gjorde nämns i NT.
Jesus är inte Gud, som i den ende sanne Guden- Han som i Sig Själv
är Allt.
Får de Anden? Well, om de faktiskt tror på allt Koranen säger om Jesus så bör de få detta, vilket Koranen utlovar också. Där emot har endast lite kunskap om Anden fallit på muslimernas lott, men det är ju inte kunskapen som är frälsningen.
Vad muslimer säger och vad de de facto tror på är helt olika saker. Varför förkasta så mycket i så fall?
Jesus är smord och upphöjd till Gud Elohim. Fadern är större. När någon fått all makt och sitter på Guds tron kan man inte bli större.
De tror inte på vad evangelierna eller GT säger om Jesus, så Guds ande borde inte blivit utgjuten över de.
Alla har ni möjlighet att profetera, en i sänder, så att alla får lära sig något och alla får uppmuntran. 1Kor 14:31
Alla som har fått Guds ande kan profetera, men M sa själv att han var islams enda och sista profet, så nej, Gud har inte utgjutit sin ande över muslimer eftersom de inte är hans tjänare.
Ja, över mina tjänare och tjänarinnor skall jag i de dagarna utgjuta min ande, och de skall profetera. Apg 2
Muslimer blir räddade för sin tro, inte för att de tjänar Gud.
Detta har jag sagt er för att ni inte skall komma på fall. De skall utesluta er ur synagogorna, ja, den tid kommer då den som dödar er tror sig bära fram ett offer åt Gud. Och detta skall de göra därför att de inte har lärt känna Fadern och inte heller mig. Jag har sagt er detta för att ni, när den tiden kommer, skall minnas att jag har sagt. Joh 16:1-4
Muslimer vill inte lära sig evangeliet. De har inte lärt känna Fadern eller Sonen. Jesus profeterade rätt om muslimer.