Citat:
Ursprungligen postat av
deepwww89
Nej oftast utgår man efter sannolikhets principen. Om du skulle resa utomlands och se att nästan alla äter enbart kyckling så förmodar du att alla äter kyckling. Skulle du stöta på zigenare som snor så kommer du att påstå alla zigenare är tjuvar.
Är född u sverigw och uppvuxen här. När hela ens skola super i klass 8 och alla deras vänner super så kommer du tolka det som alla. När alla tjejer pratar om sina sexupplevelser innan klass 8 så anser jag att dem flesta har sex då.
Du försöker bara hitta bortförklaringar. Du vet om att jag har rätt gällande alkohol och sex. Det är YTTERST ovanligt att en kille eller tjej som fyllt 18 aldrig har supit eller haft sex. Kanske du..men i dem flesta fallen.
Nu pratar du om anekdotisk bevisföring. Oavsett, vad har det med något att göra?
Citat:
Du kan googla att det är helt lagligt i dessa länder när det gäller incest. Lagen har varit godkänd i Frankrike sen 1810. Du får inte knulla din farbror men annars får du enligt deras lag. Ska jag länka?
-
Men så klart kommer du avfärda det med att Frankrike är inte sverige eller något.
Du får jobba på din läsförståelse.
Förstår du skillnaden mellan det du skrev att "det är okej" med incest och att något inte är olagligt eller avkriminaliserat?
Citat:
Vänta så menar du nu att så länge man inte skadar sin syster så kan man knulla henne? Du är ju riktigt sjuk som tycker de.
Igen får du nog jobba på din läsförståelse.
Kanske är det så att det är mer skadligt att bli arresterad och sättas i fängelse än om två vuxna vill ha sex med varandra, även om det är inom familjen? Det betyder inte att jag främjer eller är för det hela, bara att det inte hjälper någon att slänga folk i fängelse. Förstår du bättre nu?
Citat:
Jag har aldrig förnekat att pedofili inte existerar i mellanöstern. Självklart förekommer det jätte mycket. Det förkommer över hela världen. Men alla fokus är att islam är en pedofil religion.
Nej, men att religionens profet är en kass förebild som används för att försvara pedofili.
Citat:
Att hela religionen är att knulla barn.
Låter mer som att din läsförståelse brustit igen.
Citat:
Det är värre i Sydamerika. Det är värre i Afrika, där finns det bpde kristna och muslimer.
Är det? Om det var så, känns det bättre då? Blir Muhammed mindre pedofil?
Citat:
Jag kan inte antalet kristna i afrikanska länder men har för mig det är en stor andel och där gifter dem sig med barn. Det är inte religionens fel det är människans fel.
Ja, men där finns det inte heller något stöd i skiften vad jag vet.
Citat:
Var har profetwn mohammed sagt att pedofili är något alla muslimer ska utövas. Det finns ca 1 miljon muslimer i Sverige hur många av dem har du sett gifta med barn?
Där det förespråkas att han är en förebild i handling och ord.
Citat:
Man gör vad man kan med trafficking? Sverige och mpnga eu länder bomba sönder lybien. Tog över landet och allt på ett par veckor, tror du inte sverige och eu länderna hade kunnat stoppa en bulgarisk maffia eller rumänsk grupp?? Du skojar? Dem kan gå in i Irak och plocka Saddam hussein från en håla mitt i ingenstans men kan inte stoppa trafficking?
För krig och människosmuggling är samma sak och kan bemötas på samma sätt? Var inte löjlig.
Citat:
Nej mim vän dessa sk länder som fördömer detta är dem som ligger bakom detta.
Ländernas regeringar ligger bakom det?
Citat:
Finns artikel som jag kommer länka nedan där en läkare berättar att incest var väldigt vanligt i Sverige under 80-90 talet då hon jobbade men att man inte våga tala om. En svensk läkare säger det.
"Det var en som sa.." Och så var det.
Eller så kollar man på vad vetenskapen säger:
https://i.redd.it/kivpue1u6nr21.png
https://www.pnas.org/content/107/suppl_1/1779
Citat:
Jag tror du blundar mycket gällande svensk kultur och hur det verkligen är om sverige/europa men är väldigt kritiskt om islam.
Folk är folk. Det jag är mest kritisk mot är när ideologier eller idéer är dåliga för då påverkar det så många. Om någon reformist inom Islam skulle kunna säga att det här är bra, det där andra är dåligt. Kom igen nu så struntar vi i det dåliga, så skulle jag vara glad. Men nu vet nog både du och jag att på många ställen i världen är man inte så himla glad i att ändra Guds perfekta meddelande genom sin profet.
Citat:
Dy har all rätt att tycka vad du vill men du kan inte förneka att sverige är oskyldig.
Jag kan ej förneka att sverige är oskyldig. Eller vänta nu?
Jag förstår vad du menar, men jag har aldrig sagt att varken Sverige eller svenskar är perfekta. Däremot har vi inte en gemensam doktrin som gör gällande att en pedofil krigsherre är en perfekt förebild alla bör sträva att efterlikna.