2020-06-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Jag fattar inte varför du har så mycket hat mot islam? Jag vet både bra och dåliga juggar jag kommer fortfarande tycka det finns bra och dåliga. Samma gäller det inom islam det finns både bra och dåliga. Varför blundar ni när det finns bra muslimer men är väldigt lyhörda angående dåliga muslimer.

Vart jag sagt något illa om islam i denna tråd?
Visa mig gärna...

Snälla..sluta killgissa. Du skjuter dig ständigt i foten därav lite skratt. Du försöker vara så godtycklig men samtidigt kastar du sten i glashus i varje inlägg. Snälla, sluta upp med det, ser inte så bra ut!
Senast redigerad av Jugosloven 2020-06-26 kl. 14:33.
Citera
2020-06-26, 14:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag fattar inte varför du har så mycket hat mot islam? Jag vet både bra och dåliga juggar jag kommer fortfarande tycka det finns bra och dåliga. Samma gäller det inom islam det finns både bra och dåliga. Varför blundar ni när det finns bra muslimer men är väldigt lyhörda angående dåliga muslimer.
Jag säger inget om juggen, men allmänt:
Det finns politiska krafter som vill destabilisera västvärlden. Dessa använder olika verktyg för att göra detta, där invandringen är ett. Islam är tacksamt att sprida propaganda om, liksom det blir lätt att få muslimer att se högerextrema överallt.

Själv har jag vistats i MÖ i många år och har därför information på ett annat vis än via Internet. Dessutom är jag gammal nog att ha sett Sverige förvandlas från ett enat, homogent, samhälle till detta splittrade och identitetslösa land det blivit.

Om man varje gång man hör ordet "sharia" också får höra "pedofil", då börjar hjärnan koppla ihop dessa. Man kan då få väldigt svårt att se ordet "sharia" ur en annan synvinkel.
Citera
2020-06-26, 14:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej oftast utgår man efter sannolikhets principen. Om du skulle resa utomlands och se att nästan alla äter enbart kyckling så förmodar du att alla äter kyckling. Skulle du stöta på zigenare som snor så kommer du att påstå alla zigenare är tjuvar.

Är född u sverigw och uppvuxen här. När hela ens skola super i klass 8 och alla deras vänner super så kommer du tolka det som alla. När alla tjejer pratar om sina sexupplevelser innan klass 8 så anser jag att dem flesta har sex då.

Du försöker bara hitta bortförklaringar. Du vet om att jag har rätt gällande alkohol och sex. Det är YTTERST ovanligt att en kille eller tjej som fyllt 18 aldrig har supit eller haft sex. Kanske du..men i dem flesta fallen.
Nu pratar du om anekdotisk bevisföring. Oavsett, vad har det med något att göra?

Citat:
Du kan googla att det är helt lagligt i dessa länder när det gäller incest. Lagen har varit godkänd i Frankrike sen 1810. Du får inte knulla din farbror men annars får du enligt deras lag. Ska jag länka?

-

Men så klart kommer du avfärda det med att Frankrike är inte sverige eller något.
Du får jobba på din läsförståelse.
Förstår du skillnaden mellan det du skrev att "det är okej" med incest och att något inte är olagligt eller avkriminaliserat?

Citat:
Vänta så menar du nu att så länge man inte skadar sin syster så kan man knulla henne? Du är ju riktigt sjuk som tycker de.
Igen får du nog jobba på din läsförståelse.
Kanske är det så att det är mer skadligt att bli arresterad och sättas i fängelse än om två vuxna vill ha sex med varandra, även om det är inom familjen? Det betyder inte att jag främjer eller är för det hela, bara att det inte hjälper någon att slänga folk i fängelse. Förstår du bättre nu?

Citat:
Jag har aldrig förnekat att pedofili inte existerar i mellanöstern. Självklart förekommer det jätte mycket. Det förkommer över hela världen. Men alla fokus är att islam är en pedofil religion.
Nej, men att religionens profet är en kass förebild som används för att försvara pedofili.
Citat:
Att hela religionen är att knulla barn.
Låter mer som att din läsförståelse brustit igen.
Citat:
Det är värre i Sydamerika. Det är värre i Afrika, där finns det bpde kristna och muslimer.
Är det? Om det var så, känns det bättre då? Blir Muhammed mindre pedofil?

Citat:
Jag kan inte antalet kristna i afrikanska länder men har för mig det är en stor andel och där gifter dem sig med barn. Det är inte religionens fel det är människans fel.
Ja, men där finns det inte heller något stöd i skiften vad jag vet.

Citat:
Var har profetwn mohammed sagt att pedofili är något alla muslimer ska utövas. Det finns ca 1 miljon muslimer i Sverige hur många av dem har du sett gifta med barn?
Där det förespråkas att han är en förebild i handling och ord.

Citat:
Man gör vad man kan med trafficking? Sverige och mpnga eu länder bomba sönder lybien. Tog över landet och allt på ett par veckor, tror du inte sverige och eu länderna hade kunnat stoppa en bulgarisk maffia eller rumänsk grupp?? Du skojar? Dem kan gå in i Irak och plocka Saddam hussein från en håla mitt i ingenstans men kan inte stoppa trafficking?
För krig och människosmuggling är samma sak och kan bemötas på samma sätt? Var inte löjlig.

Citat:
Nej mim vän dessa sk länder som fördömer detta är dem som ligger bakom detta.
Ländernas regeringar ligger bakom det?
Citat:
Finns artikel som jag kommer länka nedan där en läkare berättar att incest var väldigt vanligt i Sverige under 80-90 talet då hon jobbade men att man inte våga tala om. En svensk läkare säger det.
"Det var en som sa.." Och så var det.
Eller så kollar man på vad vetenskapen säger:
https://i.redd.it/kivpue1u6nr21.png
https://www.pnas.org/content/107/suppl_1/1779

Citat:
Jag tror du blundar mycket gällande svensk kultur och hur det verkligen är om sverige/europa men är väldigt kritiskt om islam.
Folk är folk. Det jag är mest kritisk mot är när ideologier eller idéer är dåliga för då påverkar det så många. Om någon reformist inom Islam skulle kunna säga att det här är bra, det där andra är dåligt. Kom igen nu så struntar vi i det dåliga, så skulle jag vara glad. Men nu vet nog både du och jag att på många ställen i världen är man inte så himla glad i att ändra Guds perfekta meddelande genom sin profet.

Citat:
Dy har all rätt att tycka vad du vill men du kan inte förneka att sverige är oskyldig.
Jag kan ej förneka att sverige är oskyldig. Eller vänta nu?
Jag förstår vad du menar, men jag har aldrig sagt att varken Sverige eller svenskar är perfekta. Däremot har vi inte en gemensam doktrin som gör gällande att en pedofil krigsherre är en perfekt förebild alla bör sträva att efterlikna.
Citera
2020-06-26, 15:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nu pratar du om anekdotisk bevisföring. Oavsett, vad har det med något att göra?

Förstår du skillnaden mellan det du skrev att "det är okej" med incest och att något inte är olagligt eller avkriminaliserat?

Kanske är det så att det är mer skadligt att bli arresterad och sättas i fängelse än om två vuxna vill ha sex med varandra, även om det är inom familjen? Det betyder inte att jag främjer eller är för det hela, bara att det inte hjälper någon att slänga folk i fängelse. Förstår du bättre nu?

Nej, men att religionens profet är en kass förebild som används för att försvara pedofili.
Låter mer som att din läsförståelse brustit igen. Är det? Om det var så, känns det bättre då? Blir Muhammed mindre pedofil?

För krig och människosmuggling är samma sak och kan bemötas på samma sätt? Var inte löjlig.

Folk är folk. Det jag är mest kritisk mot är när ideologier eller idéer är dåliga för då påverkar det så många. Om någon reformist inom Islam skulle kunna säga att det här är bra, det där andra är dåligt. Kom igen nu så struntar vi i det dåliga, så skulle jag vara glad. Men nu vet nog både du och jag att på många ställen i världen är man inte så himla glad i att ändra Guds perfekta meddelande genom sin profet.

Jag förstår vad du menar, men jag har aldrig sagt att varken Sverige eller svenskar är perfekta. Däremot har vi inte en gemensam doktrin som gör gällande att en pedofil krigsherre är en perfekt förebild alla bör sträva att efterlikna.
Det finns ju gott om muslimer som säger just det:
Att pedofili är "en dålig idé". Fast du vet bättre än dessa vad islam är? Ska de lära av dig?
Citera
2020-06-26, 15:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns ju gott om muslimer som säger just det:
Att pedofili är "en dålig idé". Fast du vet bättre än dessa vad islam är? Ska de lära av dig?

Du kanske också måste jobba på din läsförståelse eller kanske generell sådan.
Det är jättebra att muslimer säger det. Har jag påstått att man inte gör det?
Problemet är att den generella inställningen inom Islam är att det finns inga sekter, det finns inga motsägelser, det finns bara en Islam och Koranen är Guds perfekta meddelande som aldrig kan förändras. Vi hade ju en här som påstod att Sharia är densamma överallt trots att det uppenbart inte är sant.
Visst finns det moderata röster som inte håller med, men du förstår väl skillnaden mellan generellt och vissa? Britten Maajid Nawaz är till exempel en sådan röst men även han säger att på grund av sättet Islam är uppbyggt finns det inget utrymme för förändring och förbättring för Islam som ideologi. Däremot jobbar han fortlöpande på att förbättre attityden bland muslimer.
Och ja, det finns sådana absolutister som jag skrev om tidigare inom Kristendomen också, även om jag inte har någon plikt att försvara något jag inte tror på men det är MYCKET vanligare inom Islam.
Citera
2020-06-26, 15:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du kanske också måste jobba på din läsförståelse eller kanske generell sådan.
Det är jättebra att muslimer säger det. Har jag påstått att man inte gör det?
Problemet är att den generella inställningen inom Islam är att det finns inga sekter, det finns inga motsägelser, det finns bara en Islam och Koranen är Guds perfekta meddelande som aldrig kan förändras. Vi hade ju en här som påstod att Sharia är densamma överallt trots att det uppenbart inte är sant.
Visst finns det moderata röster som inte håller med, men du förstår väl skillnaden mellan generellt och vissa? Britten Maajid Nawaz är till exempel en sådan röst men även han säger att på grund av sättet Islam är uppbyggt finns det inget utrymme för förändring och förbättring för Islam som ideologi. Däremot jobbar han fortlöpande på att förbättre attityden bland muslimer.
Och ja, det finns sådana absolutister som jag skrev om tidigare inom Kristendomen också, även om jag inte har någon plikt att försvara något jag inte tror på men det är MYCKET vanligare inom Islam.
Självklart finns bara en riktig tolkning av islam. Sharia är samma överallt, i alla tider.

Det finns bara en enda sann religion, bara en enda sann tolkning av bibeln.

Vi lär inte finna denna sanning någonstans innan Jesus kommer.

Det finns alltid flera sätt att höra vad någon säger om religion. En enda sann tolkning betyder helt enkelt bara det, inte att tex du har den.

Edit:
Om Koranen är det perfekta meddelandet, varför behöver du då hadither för att förstå?

Hadither är berättelser, ungefär som kyrkofädernas böcker. De här människorna kan ha rätt. De kan också ha fel.
Senast redigerad av LadySweden 2020-06-26 kl. 15:40.
Citera
2020-06-26, 16:40
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Märklig tråd; saknar grund i fakta.

1)Enligt sharia får man inte ha sex innan äktenskap.
2)Äktenskap kan bara ingås av könsmogna parter.
3)Så hur det är pedofili har jag allvalriga svårigheter att förstå.
(redigerad av mig)
Jag glodde på en dokumentär en gång om barn och män som vill ha sex med dem. I den nämndes det om muslimska lastbilschaufförer som stannar till utanför flyktingläger i arabiska länder i Mellanöstern och erbjuder sig att gifta sig med de unga döttrarna till flyktingar för att kunna uppfylla punkt nummer 1 och inte ha sex utanför äktenskapet. Efter att de hade haft sex med dessa stackars flickor så planerade de att skilja sig med dem genom att använda frasen "jag förkastar dig" eller hur det nu fungerar bland muslimer. Dessa män bryr sig inte om att uppfylla punkt nummer 2 men de uppfyller helt säker punkt 3.

Sedan har vi de kriminella krigarna inom Daesh (IS) vilka våldtog unga flickor och tvingade familjer att gifta bort sina unga döttrar (barn) med dessa Daesh män. Och vi har även de mestadels pakistanska muslimer som utnyttjat småtjejer i Storbritannien och våldtagit dem. Dessa uppfyller helt klart punkterna nummer 1 och 3 eftersom många av flickorna var yngre än 15 år.

Om det uppförandet bland muslimska män inte sanktioneras av islam så undrar man varför de anser att det är tillåtet.
Citera
2020-06-26, 16:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Jag glodde på en dokumentär en gång om barn och män som vill ha sex med dem. I den nämndes det om muslimska lastbilschaufförer som stannar till utanför flyktingläger i arabiska länder i Mellanöstern och erbjuder sig att gifta sig med de unga döttrarna till flyktingar för att kunna uppfylla punkt nummer 1 och inte ha sex utanför äktenskapet. Efter att de hade haft sex med dessa stackars flickor så planerade de att skilja sig med dem genom att använda frasen "jag förkastar dig" eller hur det nu fungerar bland muslimer. Dessa män bryr sig inte om att uppfylla punkt nummer 2 men de uppfyller helt säker punkt 3.

Sedan har vi de kriminella krigarna inom Daesh (IS) vilka våldtog unga flickor och tvingade familjer att gifta bort sina unga döttrar (barn) med dessa Daesh män. Och vi har även de mestadels pakistanska muslimer som utnyttjat småtjejer i Storbritannien och våldtagit dem. Dessa uppfyller helt klart punkterna nummer 1 och 3 eftersom många av flickorna var yngre än 15 år.

Om det uppförandet bland muslimska män inte sanktioneras av islam så undrar man varför de anser att det är tillåtet.
Ja, varför anser onda arslen att de
är tillåtna att utöva våld mot andra?

Bara för att en ayatolla får för sig att tro på att Muhammed var pedofil utan att skada barn (när han då sägs ha våldtagit dem) och skriver en sjuk bok om dessa idéer, så fråntar det INGEN deras egenansvar.
De kan ju försöka skylla på ayatollan när de står inför Gud. Lycka till med den!
Citera
2020-06-26, 20:03
Medlem
Citat:

Låter mer som att din läsförståelse brustit igen. Är det? Om det var så, känns det bättre då? Blir Muhammed mindre pedofil?

1: Jag talar om statistik och det är väl använt i dagens samhälle. Väder, ekonomi och flera fall bygger på statistik.

2: Skadligt att fängsla incest par och därför är det säkert bättre att avkriminalisera det? Vad tror du händer när dem får barn? Vilka får stå för deras kostnader pga handikapp? Vill man ha ett land med incest avkomma?

3: Det är klart att jag måste jobba med läsförståelse men tror du behöver jobba lika mycket med att kunna uttrycka dig så man förstår.

4: Men det är bättre att ha en påve där minst 2 miljarder ser personen som deras förmedlare mellan människa och gud? Där talas det inget om. Men så klart kommer du kontra med att dem bryter mot lagen eller att detta är inte legaliserat. Men att inte dömda dessa präster eller till och med undanröja bevisning är klart och tydligt ett bevis på att man stöttar/står bakom deras handlingar.

4: I första hand inom islam så följer man koranen OM man vill gå längre så lever man som profeten. OM man vill. Vart står det isf i koranen att det är accepterat med pedofili?

5: Krig och människohandel handlar alltså om egen vinning? Om du har sett filmen
The Whistleblower så får du säkert reda på vad jag menar. Det är högt uppsatta FN delegationer, respektive olika länders delegater som låg bakom EU:s trafficking. Så snälla var inte blind och dum. Att du försöker förfina din text gör dig inte per automatik smartare samt att du har mer rätt.

FN får flera miljarder från svenska skattebetalare. Varför är det ingen som klagar på detta? Indirekt stöttar det svenska folket trafficking men så klart är det bättre att klaga på andra. Blunda för sanningen. Sverige är oskyldigt. Svenska folket gör allt rätt. Saudi araben är terrorister men ty förbannat så bygger sverige en vapenfabrik där nere. Men detta blundar ni för.

Svenska folket och sverige har varit hycklare sen en lång tid tillbaka. Första och andra världskriget jobba dem med fienden men samtidgt jobba mot fienden???

Om jag blundar när en tjej blir våldtagen så är jag lika förfärlig som våldtäks mannen. Detsamma gäller det för svenska regeringen och dess folk som inte säger stop till pedofili/trafficking som sker i EU.
Citera
2020-06-26, 20:12
Medlem
Snälla se skillnaden på en människas handling och islams föreskrifter/kristendomens.

Kristendomen och islam kom ner på denna jord i fredligt syfte. Att få människan att vara den perfekta. Att människan gör dåliga saker i religionens namn är inte per automatik religionens fel.

Isis har nämts i koranen. Det kommer komma en grupp som låtsas vara muslimer och kommer försöka att skada dess rykte. Isis är inga muslimer. Syrien/libanon/palestina/irak/lybien/somalia/egypten mm kriga mot isis. Hur kan dessa länder kriga mot isis om isis utövar islam korrekt?

Kristendomen är perfekt men det finns dåliga anhängare som tolkar på sitt eget sätt och då kan man inte säga att kristendomen är förfärlig.

Båda dessa religoner är otroligt fina och har god vägledning till hur man ska vara en bra människa. Jag har STOR respekt till kristendomen men kanske inte lika mycket till dess anhängare som gör fel. Kristen eller muslim eller jude har guds bok och dessa religoner är lika värda i mina ögon!
Citera
2020-06-26, 20:17
Medlem
Citat:

Det kan man fråga dem. Varför är pedofili så extremt överrepresenterad i västerländska samhällan idkat av vita? Nu senaste åkte david hellenius dit, varför? Ni talar så fint om kvinnor och humanism men... verkligheten är en annan?

Du måste vara väldigt tydligt med vad du angriper, muslimers beteende och Islam. Enligt Islam är alkohol strikt förbjudet och raserar hela samhällen. Detta har vi nu facit på då vi tittar på västerländska samhällen; men det finns ävne muslimer som dricker, enormkt mkt. Vad vill du säga med det?
Citera
2020-06-26, 20:21
Medlem
Citat:

Du glodde på en dokumentär om muslimska chaufförer som lurade tjejer till giftemål för att ha sex? Har du kanske missat dokumentären om svenska män som åker till Thailand för att lura thailändskor till falska äktenskap för att ta hit dem till sverige och sätta på dem för att inom 2 års period innan dem har fått uppehålla tillstånd skicka iväg dem? Eller kanske du har missat dokumentären att svenska män åker till Asien för att ha sex med barn/unga tjejer pga det är lättare och billigt där?

Eller har du kanske missat dokumentären där svenska män åker till sydamerika för att ha sex med unga tjejer/barn?

10000 chaufförer är kanske inte riktiga muslimer. 10000 chaufförer behöver inte vara troende bara för att dem är araber.

Men 10000 resenärer är svenskar som följer lagen i Sverige men inte i utlandet. Dessa svenskar kan vara din granne, din kollega eller du själv.
Senast redigerad av deepwww89 2020-06-26 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in