2020-07-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Pedofil är mycket vanligare inom kristendom åtminstone katolska och protestantiska grenen än inom islam. Det är också vanligare att svensken är pedofil, muslimen respekterar flickor på ett annat sätt. Anders Eklund, behöver man säga mer.

Vilka källor bygger du ditt påstånde på?
Enligt Islam kan du skilja dig med småflickor som inte har fått sin mens. Med andra ord så kan du gifta dig och ligga med dom.
Det förekommer sexuella övergrepp av imamer i många muslimska länder och i Europa även om det inte uppmärksammas lika mycket i svensk media.

Exempelvis 300 pojkar som blev våldtagna, bunda och slanga i koranskolan i Nigeria.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7511587/500-men-boys-freed-house-torture-sexually-abused-years-Nigeria.html

Eller imamen i Storbritannien som våldtog en pojken på mosketoaletten.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3811235/Imam-raped-boy-mosque-toilet-banished-abroad-elders.html

Listan kan göras lång. Pedofili inte är ett kristet eller svenskt fenomen snarare tvärtom.
Citera
2020-07-03, 00:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlinterrupded
TACK! Svårt att förneka när det kommer direkt från koranen

Är det dax att konvertera nu?
Att det är ok att ha sex med flickor
innan de fått mens är en tolkning människor gör. Det är inte vad som sägs.

Det som sägs är hur en skilsmässa ska gå till, vilket i sig är ett eget kapitel. Skilsmässa är bara tillåtet pga människors hårda hjärtan öht.

Tolkningen finns förstås där, oavsett.
Citera
2020-07-03, 02:43
Medlem
Gud har inte alls "satt sitt sigill" på muhammed!
Och det är Herren som talar genom Jesaja.
Är du Bahai?
Citera
2020-07-03, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Är du Bahai?
Det står också i koranen att M skulle vara islams sista profet, något som felaktigt tolkats till att han skulle vara den sista profeten i hela mänskligheten. Läs inlägget i länken.

(FB) Pedofili inom Islam
Citera
2020-07-03, 10:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Är du Bahai?
Jag har förstått att du inte tror att Muhammed var en profet.

Jag tror på Gud och det Gud sagt. Du får kalla mig vad du vill.
Citera
2020-07-03, 11:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det står också i koranen att M skulle vara islams sista profet, något som felaktigt tolkats till att han skulle vara den sista profeten i hela mänskligheten. Läs inlägget i länken.

(FB) Pedofili inom Islam
Koranen pekar ju inte heller framåt mot Messias, naturligt nog eftersom Messias redan kommit när Koranen kom till Muhammed.

Istället uppmanas de troende att tro det sanna evangeliet. På det viset pekar Koranen så att säga bakåt.
Citera
2020-07-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har förstått att du inte tror att Muhammed var en profet.

Jag tror på Gud och det Gud sagt. Du får kalla mig vad du vill.
Då har du förstått mig rätt.
Jag är helt övertygad om att muhammed ej var någon Gudsprofet. Av flera orsaker.

Vet att Bahai tror på allt och vill "förena all religion" typ.
Därför jag frågar.
Citera
2020-07-03, 11:15
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att muhammed ej var någon Gudsprofet. Av flera orsaker.

Därför jag frågar.

Ändå är han hyllad till skyarna rent bokstavligen.
Citera
2020-07-03, 11:28
Medlem
Termos99s avatar
Är det vers 65.4 som ger någon rätt att gifta sig och ha sex med minderårig?

65.4. Those of your women who have passed the age of monthly courses (or those who for some reason do not have monthly periods) – if you are in uncertainty about it – their waiting-period is three (lunar) months. As for the women who are pregnant (whether divorced or widows), their waiting-period is until they deliver their burden. Whoever keeps from disobedience to God in reverence for Him and piety, He makes his affair easy for him.

Problemet är väl som alltid i religion att OM det är Guds ord, vem tar då på sig att säga det är fel? Och vem tolkar texten rätt? Som många texter går det att tolka in lite vad som helst, som du läser får du svar. Även om säkert en del skulle argumentera att bara EN tolkning finns.
Citera
2020-07-03, 11:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Är det vers 65.4 som ger någon rätt att gifta sig och ha sex med minderårig?

65.4. Those of your women who have passed the age of monthly courses (or those who for some reason do not have monthly periods) – if you are in uncertainty about it – their waiting-period is three (lunar) months. As for the women who are pregnant (whether divorced or widows), their waiting-period is until they deliver their burden. Whoever keeps from disobedience to God in reverence for Him and piety, He makes his affair easy for him.

Problemet är väl som alltid i religion att OM det är Guds ord, vem tar då på sig att säga det är fel? Och vem tolkar texten rätt? Som många texter går det att tolka in lite vad som helst, som du läser får du svar. Även om säkert en del skulle argumentera att bara EN tolkning finns.
Den som är felfri kan förstås uttyda allting rätt och döma som Gud vill.

Har man någon brist själv brister man ju per definition. Någon som själv är i behov av att få nåd är olämplig som domare över andra.

Vi som inte är felfria får försöka göra det bästa vi kan av situationen tills Den Felfrie kommer tillbaka.
Citera
2020-07-03, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Du skriver att det får stöd inom koranen. Kan du visa mig något stycke inom koranen?

Det är skillnad på koranen och boken om profeten mohammed. Som muslim följer man koranen men om man vill leva som profeten mohammed så följer man hans bok. Detär skillnad.

Äh det är fan ingen skillnad och det finns stycken som specifikt säger att muslimer får ljuga för alla oss andra för att främja islam. Fredens religion my ass. Att folk inte bara sätter ner foten mot islam har egentligen ingenting med islam i sig att göra. Det är bara den nya världsordningen och pelle o lotta som låter utlänningar och muslimer härja fritt ser egentligen ner på dom vad jag har fått erfara. Det är alltid SYND om dom och man måste hjälpa dom stackars liven, vare sig det är här eller i utlandet. Låga förväntningarnas rasism hägrar i Sverige.

Bör inte utlänningar själva blir jävla less på att bli sedda som hjälplösa och mindre kapabla? Är det inte bättre med någon som säger rakt ut att det är ett problem. Som är ärlig med dom/er?
Citera
2020-07-03, 12:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Därför jag frågar.
Du är ju trinitarist och kan ju inte förbli det om du skulle tro Koranen.

Jag är inte sekterist. Jag är monoteist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in