Citat:
Jeg tror som deg, men i tillegg så er VE involvert i opprydningen/stagingen. Hans leiebil står kanskje i garasjen allerede og sleping av liket utløser bevegelsesregistrering på hennes tlf. TH hører ikke telefonen fordi at denne ligger sammen med klærne i garasjen. TH legger denne bevisst på feil side av bordet som en del kidnappingshistorien.
Mener du at AEH ble drept med mobiltelefonen på seg, i klærne, i en lomme?
Mye nytt her for meg. At døde AEH ble flyttet ut i garasjen, i en bil. Med klærne på. Og så ble klærne tatt av og lagt på badet, og mobilen ble lagt på bordet?
Politiet sier at mobilen ikke ble beveget i perioden 10:07 til politiet beslagla den 20.30 samme kveld. Men vi må ta disse opplysningene med en klype salt, ikke glemme politiets mediestrategi.
Citat:
Det hadde uansett vært interessant å vite omtrent hvor lang tid AEH hadde hatt THs gamle mobil.
Citat:
Utrolig dristig valg hvis TH lot eller instruerte noen andre om at AEHs telefonen skulle ligge igjen.
Med en smarttelefon i hånd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vært forsøkt slettet ville tatt seg meget dårlig ut på ektemann-CVen.
Skjønner ikke hvorfor telefonen ikke ble slått av, sim kort og batteri ut for å ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.
Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatøren.
Meget dristig valg i mine øyne altså.
Med en smarttelefon i hånd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vært forsøkt slettet ville tatt seg meget dårlig ut på ektemann-CVen.
Skjønner ikke hvorfor telefonen ikke ble slått av, sim kort og batteri ut for å ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.
Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatøren.
Meget dristig valg i mine øyne altså.
TH er nok mer risikopervers enn risikoavers. Han er vant til å ta sjanser. Og vant til å greie å ro seg ut av problemer.