Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Så där. Då fick vi 3140. Gick ju ganska fort. Bara några dagar.
Och där tog det stopp. Nu går vi nog ned till botten på uppkanalen för de senaste dagarna. Ja inte så långt kvar. Den är ju ganska smal.
Frågan är vad som nu händer. Jag är inte riktigt klar över det.
Övre benet vid 3140 är ganska så solitt. Men någon test till av det borde väl komma.
Ned igen och studsa på nedre benet? Tja, fast det börjar bli lite tjatigt.
Den 19e Juni gick det dock väldigt fort att ta sig ned. Bara några timmar. Men då var avståndet knappt hälften mot nu.
Men man skulle väl kunna tänka sig en test av Juni low. Nedre benet är där på Tisdag.
På sikt har jag uppfattningen att vi skall igenom 3140. Och sätta nya ATH. Innan det vänder ned. Men är oklar över hur många svängar fram och tillbaka det tar. Blir nog inte förrän i höst. Kanske toppar vid presidentvalet. För att svänga ned i djupet sedan.
Jag får avvakta och se. Kanske klarnar lite i morn.
ES skapade tekniskt sett en högre högsta i det lokala klustret (efter dippen), men detta med 0.25 punkter så det är snarare en dubbeltopp i min bok. Men.... det faktum att det är där uppe igen efter en test av SMA200 och en ganska solklar kross av tidigare motstånd är fint (om man är lång, björnarna grinar nog illa).
Vad som händer nu? Ja du...
Jag trodde det lutade mot en slätstruken dag idag då jag satt med 7x hävstång i Nasdaq och förväntade mig få vänta lite till innan sälj, men så blev det inte riktigt (skrev ut säljandet av den positionen tidigare idag, det gick fint). Därför kan man tänka sig att en sådan kommer på måndag, men... Man får ta datan som den kommer.
Om du slår på linjegraf istället för candles för ES och kollar 4h så ser du också att vi faktiskt har en högre stängning och det blir också väldigt tydligt att vi dessutom har en högre lägsta. Så även om det blir någon pullback (på måndag, amerikanska börserna har stängt imorgon) så finns där två tydligt positiva saker om man endast ser till prisdata och struntar i alla andra indikatorer (guldkors SMA50/200 är nu ett par dagar bort som högst, dvs om inget extremt ras kommer).
3140? Du måste mena 3240 för det är däromkring nuvarande ATH ligger sedan nedgången i mars om man ser till ES och dagliga. :)
Imorgon kommer jag leta korta positioner i DAX, OMXS och för de amerikanska börserna (de längre positionerna jag ligger i är bara liggandes till något mer händer på makroperspektivet, t ex att EMA10 bryter EMA21 och stannar under någon dag eller två).