Citat:
Ursprungligen postat av
AoE3#1
Silver, olja & guld i några dagar till. Titta på både crude och brent så ser du vad som hände igår. Hängde med på en L future igår men väldigt kort. Särskilt oljorna ser riktigt bra ut kommande veckan

Tänkte iofs mer på direkt praktisk data som i de exemplen jag skrev, men...
Guld är 11% från ATH, 62% från ATL.
Silver är annars mer intressant men daglig RSI14 ligger på 74 vilket är något blodigt. Utöver det skulle en nedgång imorgon bekräfta en 'bearish divergence' då vi skulle få en högre högsta men en lägre högsta på RSI14 @ dagliga. Det som mest talar för Silver är bullflaggan och dess pågående 'break-out'. Denna bryts trots allt inte oavsett divergens. Däremot värdesätter jag de absoluta talen för saker som RSI14 mm något högre än divergenser och mönster som bullflaggor.
Det som talar mest för silver sett på 1-2 veckor är att silver inte alls är i närheten av ATH-nivåer likt guld samtidigt som guld och silver historiskt korrelerar.
Silver är 178% från ATH, 52% från ATL.
Uppsidan för Silver är också något bättre än för guld.
Jag sitter dock redan i Silver, förväntar mig dock en nedgång imorgon pga RSI14 men efter det kan det nog bli fint.
Olja är redan något jag sitter lång med 2x hävstång i, det är den tillgång som avkastat mest hittills då köpet där utfördes 1.72% från botten. Där är planen att ligga på det ett tag.