2020-07-02, 15:09
Medlem
sillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Samma här, haha! Tänker om man ska kolla hur många som är intresserade och sen sätta ett pris, eller hur gör man? Känns mest rätt att alla bidrar med samma peng såklart. Och när den är betald och någon vill ha, hur gör man då?!

Rimliga funderingar ändå....

Priset som sätts bör väl rimligen vara det pris handlingarna kostar.

När folk som är villiga att betala gjort det och man fått ihop summan så betalar du helt enkelt för den, scannar in den, lägger upp den på lämplig sida och delar länken här.

Sen om någon annan som inte betalat vill ha handlingen så får de ta del av den ändå. I det tidigare fallet i en annan tråd, som jag berättade om i föregående inlägg, så var FUP:en redan betald och upplagd. Jjag betalade ju inget då, så nu känner jag att det är min tur att vara med och bidra 🙂
Citera
2020-07-02, 15:10
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Hur fungerar pay-pal?
Swish är ju inte det mest optimala.

Det skulle funka att samla in med ''Money Box'' så jag klickade på det och väntar på ett mail. Verkar ta en evighet för dom att skicka ett mail. Ska se om det går att göra om igen ifall det är något som buggar
Citera
2020-07-02, 15:11
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Det skulle funka att samla in med ''Money Box'' så jag klickade på det och väntar på ett mail. Verkar ta en evighet för dom att skicka ett mail. Ska se om det går att göra om igen ifall det är något som buggar

Paypal - Money Box
Citera
2020-07-02, 15:14
Medlem
sillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyjamashjalten
Swish är väl det enklaste att använda sig av... 😁 om man nu vill röja sin identitet. 😄

Ja, precis. Det är väl just det som är problemet med Swish.

Men finns det inte någon slags tjänst där man Swishar eller för över pengar till ett anonymt konto/nummer som sedan skickar pengarna vidare till den som ska ha pengarna? Om du/ni hajar hur jag menar.

Edit: Såg att ni redan kommit med ett sådant förslag, är väl nåt sånt jag menar skulle jag tro. Låter så på namnet (Moneybox).
Citera
2020-07-02, 15:18
Medlem
AquaBears avatar
Citat:

Paypal - Money Box
Citera
2020-07-02, 15:19
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillodill
Priset som sätts bör väl rimligen vara det pris handlingarna kostar.

När folk som är villiga att betala gjort det och man fått ihop summan så betalar du helt enkelt för den, scannar in den, lägger upp den på lämplig sida och delar länken här.

Sen om någon annan som inte betalat vill ha handlingen så får de ta del av den ändå. I det tidigare fallet i en annan tråd, som jag berättade om i föregående inlägg, så var FUP:en redan betald och upplagd. Jjag betalade ju inget då, så nu känner jag att det är min tur att vara med och bidra 🙂

Perfekt! Jag startar insamling via paypal - moneybox. Tydligen kunde man vara anonym där. (: Ska bara leta upp kostnaden för beställning
Citera
2020-07-02, 15:45
Medlem
sillodills avatar
Citat:
Perfekt! Jag startar insamling via paypal - moneybox. Tydligen kunde man vara anonym där. (: Ska bara leta upp kostnaden för beställning

Här är kostnaden: (FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019
Senast redigerad av sillodill 2020-07-02 kl. 15:48.
Citera
2020-07-02, 15:47
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillodill
Här är kostnaden: (FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019

Tack!

Här finns en insamling: https://www.paypal.com/pools/c/8quBBg2Oi4?_ga=2.227425428.825820753.1593695578-873872282.1593695578
Citera
2020-07-02, 16:16
Medlem
BabyFFs avatar
Klart man sponsrar. Kom igen ni andra snålrövar som jag vet är inne och läser!
Citera
2020-07-02, 16:29
Medlem
Vaniljbullen666s avatar
Bidragit med 50kr. Kom igen nu alla och ge en liten peng👍
Citera
2020-07-02, 18:43
Medlem
Ena vittnet i detta fall dömdes för detta fall;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jBAEX/tre-atalas-for-mordet-pa-emanuel-24

T***s J*hans*on.

En av tre som slog ihjäl offret på öppen gata i Jkpg 2011.
Citera
2020-07-02, 19:00
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vill minnas att någon roddade med eN insamling för några år sedan och drog med pengarna. Bannad for life hoppas jag

Det var det jag tänkte om man kunde göra det säkert även för ''bidragare'', men jag kommer ladda upp. Jag kommer vara mer aktiv än jag brukar när den väl kommer såklart!

Hur vill ni ha det? Allting på en och samma gång eller lite i taget?

Edit: Insamlingen är uppe i 2350:-.
Senast redigerad av AquaBear 2020-07-02 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in