2020-07-02, 12:59
Medlem
undercover-racists avatar
Förvånansvärt att det inte är mer kaos sett till diskrimineringen. Socbidraget som bidragstagaren måste tigga till sig varje månad räcker icke långt.
Senast redigerad av undercover-racist 2020-07-02 kl. 13:34.
Citera
2020-07-02, 13:30
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Är det inte bra om polisens lokala varningar grundar sig på de lokala omständigheterna?

Självklart är det de regionala händelserna och omständigheterna som ska avgöra, men de grundläggande kriterierna för när varningar ska gå ut bör vara samma i landet eftersom det är en statlig polismyndighet. Annars kan det börja spreta. Hur dessa centrala bestämmelser/råd sedan tolkas och appliceras regionalt är en annan sak.
Citera
2020-07-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Du bör ha med nedanstående citat, annars ser det ut som du själv har hittat på rubriken för att krydda till det lite extra.

Mvh

"Man uppmanar folk som är ute i staden på kvällen att gärna ta sällskap med någon, hålla sig nykter, installera appar som gör det möjligt att spåra en stulen mobiltelefon samt märka sina kläder och ägodelar."

"”Vi vill uppmana äldre personer att vara lite extra vaksamma på sin omgivning och gärna ha med sig sällskap”, skriver man."

Kroppskamera med direktanslutning till 112. Vad kostar en sån? Nåja. Snart i en framtid nära dig.
Citera
2020-07-02, 14:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ett enklare alternativ för att kunna gå säker på natten är att stoppa mottagandet av flyktingar och asylsökande.

Stoppa? De är redan här. Så vad gör vi med dem som är här. Ett brott och direkt utvisning. Gråter familjen ut och tycker det är hemskt så följ med pojken tillbaka till hemlandet. Men de skickade hit ungen för att de sedan själva skulle få komma. Ett systematiskt utnyttjande av Sverige och här är belöningen.
Citera
2020-07-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Självklart är det de regionala händelserna och omständigheterna som ska avgöra, men de grundläggande kriterierna för när varningar ska gå ut bör vara samma i landet eftersom det är en statlig polismyndighet. Annars kan det börja spreta. Hur dessa centrala bestämmelser/råd sedan tolkas och appliceras regionalt är en annan sak.
Då fattar jag vad du menar. Jag tycker tvärtom, att det ska spreta och att polisarbete snarare i högre grad ska färgas av lokala förhållanden. Jag bor i region Syd som är enormt vidsträckt på alla vis, inte bara geografiskt. Det blir ganska knasigt om malmöiter 4 timmar härifrån ska varnas för inbrottsligor som smyger omkring här på småländska vischan. Det är lika poänglöst att upplysa mig om att se upp för rånarligor bara för att de har sådana i Örebro, ungefär lika många timmar bort åt ett annat håll. Några kriterier för att likrikta information över hela landet för att de ska "kännas" enade över hela landet tycker jag vore helt poänglöst.
Citera
2020-07-02, 14:25
Medlem
Bestbesafes avatar
Blattar är riktigt vidriga många.

Inte alla

MEN MÅNGA.

Varför röstar svenskarna för att bli rånade och våldtagna ?
Citera
2020-07-02, 14:29
Medlem
Utsatt för rånförsök i Söderköping

Jo ni läste rätt. Bodde där några månader p g a arbete. En kväll efter att ha handlat på Willys dyker en byfåne upp och vill ha min nyköpta matkasse.
Jag bad dåren dra åt h-e. Mer hände inte och jag kom hem till min lilla lägenhet välbehållen. Nu är jag 1,90 och ser väl inte otränad ut i a f.
Men hade det hjälpt mot dessa nya gäng som ofta går i grupper på minst 4-5 personer. ?
Mest lider jag med alla äldre som inte vågar gå ut och får stå ut med en ökande otrygghet. Verkar finnas hur många exempel som helst på att nyinvandrade svenskar ligger bakom mycket av våldet. Medan vänsterdemonstranter och anarkister fördömer polisvåld i USA - är det inte hög tid att ta itu med våldet här hemma i snart sagt varje svenskt samhälle ???
Citera
2020-07-02, 14:33
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Blattar är riktigt vidriga många.

Inte alla

MEN MÅNGA.

Varför röstar svenskarna för att bli rånade och våldtagna ?

För att det pirrar i köttbullen.

Citera
2020-07-02, 14:42
Medlem
swebarbs avatar
jaha så vad gör polisen? gör en uppmaning bara o thats it, dom står handfallna alltså ? vad i helvete....
Citera
2020-07-02, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
But, but, but.., diversity is our strenght, right?

Var det inte dessa människor som skulle rädda våra pensioner och åldrande befolkning? Tanken var väl inte att de skulle råna oss på vardagskvällarna?

Enda vinster det finns med dessa "människor" att det få en kul i sej innan 25 års ålder, då kommer dom verkliga besparingar för samhället, när 22 åriga Muhammed få .45 direkt i huvuden, ingen dyr IVA Vård utan slänga slöddret i en body bags.
Citera
2020-07-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Skrämmande när en polismyndighet lägger bensin på rasismens låga! Det här flyktinghatet påminner om nazityskland på 30-talet då facismen fick styra!

Det är dags för Sverige att också börja diskutera hur vi kan avskaffa en myndighet som rasifierar och sprider hat mot araber, svarta och afghaner osv. som redan är i en utsatt situation och som har typ flytt från krig och förtryck och sånt.
Ursäkta, va? Var i detta uttalande finner du rasism o fascism?

ENDA fascismen jag ser är gängen som trakasserar vanligt folk.

O i den meningen. Borde du inte va emot diverse kaospersoner? Oavsett bakgrund?
Citera
2020-07-02, 15:37
Medlem
Latvias avatar
Polisen har förlorat kontrollen och ger nu upp, man kan inte försvara sig mot påtända gäng som drar runt i centrala örebro.
Bästa är att fly snabbt eller ge upp värdesaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in