Citat:
Ursprungligen postat av
etunda
Hur tror ni att mittfältet i hösten NL kommer att se ut? Tycker i nuläget att det finns mycket fina spelare att välja mellan. Någon som har bra koll på Kulusevski? Är han mångsidig på positionerna?
Vad gäller positionspel så är han väldigt flexibel. Just iår har han spelat en RW som söker sig inåt men har även vikarierat som CF och CM/CAM. Hans primära roll är dock CAM/10a.
Perfekt att sätta in honom där Claesson annars skulle varit faktiskt. Med tanke på hur hårt han jobbar, hur bra hans spetsegenskaper och bolldriv är och att Claesson inte är spelklar heller. Kanon timing för honom.
Enda nojjiga är väl hur han och Forsberg skulle funka samtidigt om de söker samma ytor, men jag tror inte det är något större problem då Kulusevski är rätt flexibel som sagt och söker många ytor och älska att duelera sin ytterback.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Man kan undra vem som matchar Seb Larssons spelstil mest, hans grovjobb i båda hållen blir svårt att ersätta.
Min gissning är på att det är Fransson eller Rohdén som ligger närmst till.
Hade sagt Tibbling också men det verkar gå sådär i Bröndby just nu.
Tibbe har väl vart mer offensiv som roll i Bröndby va? ELler är jag ute o cyklar där?