2020-07-01, 17:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att man inte orkar bära vetskapen utan traskar till polisen och lägger korten på bordet om vad man vet om SDs whereabouts mordkvällen.

Ur skolan? Har aldrig hört uttrycket.
Citera
2020-07-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sorry - ett uttryck jag växt upp med. Kan säkert betyda olika saker också. Som att ta bladet från munnen - det kanske är bättre uttryck och som du hört innan och som har liknande betydelse. Men bara nästan.

Vad jag vill säga är att så länge det florerar hemligheter så är dessa personer som VET, i fara för SD. Han har visat sig kapabel till mord (enligt mig då).
Citera
2020-07-01, 17:37
Medlem
Citat:
Absolut! Men inte att fejka brott för att framstå som hjälte för att man är beroende av omgivningens beundran. Förstår du skillnaden?

Har han fejkat något brott, att ha livlig fantasi som man låter skena iväg och tro andra är skumma är ju inte att fejka brott.
Citera
2020-07-01, 17:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Att man inte orkar bära vetskapen utan traskar till polisen och lägger korten på bordet om vad man vet om SDs whereabouts mordkvällen.

Exakt. SD är tvungen att gå på äggskal när det kommer till dom personerna som vet vad han har gjort.
Han har helt enkelt inte råd att trampa dessa personer på tårna. Och det psyket har inte SD.
Din bästa vän idag kan vara din bittra fiende imorgon, Och det är det som kommer att fälla SD till slut.
SD kan inte sluta att mästra folk, att sluta styra folk.
Citera
2020-07-01, 17:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Jorå -ordspråket ” att ta sin Mats ur skolan ” finns , med betydelsen: att man skall göra rätt mot sig själv och andra

(Spekulation)
Det värsta är ju att för MGM kan just det där att göra rätt mot sig själv och sin fru , vara just den händelse som vi andra förfäras över -suck 🥺
Senast redigerad av landbandy 2020-07-01 kl. 17:46.
Citera
2020-07-01, 17:41
Medlem
Citat:
Sorry - ett uttryck jag växt upp med. Kan säkert betyda olika saker också. Som att ta bladet från munnen - det kanske är bättre uttryck och som du hört innan och som har liknande betydelse. Men bara nästan.

Vad jag vill säga är att så länge det florerar hemligheter så är dessa personer som VET, i fara för SD. Han har visat sig kapabel till mord (enligt mig då).

Ok, tänkte det var någon specifik premiss med uttrycket och ljugande vs skvallrande. Ungefär som "Följer man reglerna i skolan får man resultat och följer man dem inte så får man problem".
Citera
2020-07-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jorå -ordspråket ” att ta sin Mats ur skolan ” finns , med betydelsen: att man skall göra rätt mot sig själv och andra

Men uttrycket "Att ta sin Mats ur skolan" betyder väl att man drar sig ur något för att slippa förödmjukelse? Mats är väl problembarnet som stör? Fly fältet från något besvärligt? När lärarna klagar på att Mats är ouppfostrad och lat så tar man inte ansvaret och uppfostrar/pratar med Mats utan man tar han ur skolan (eller kyrkan om det är den varianten som är gångbar)?
Citera
2020-07-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ok, tänkte det var någon specifik premiss med uttrycket och ljugande vs skvallrande. Ungefär som "Följer man reglerna i skolan får man resultat och följer man dem inte så får man problem".
Ok, tänker inte dra i långbänk. Skippa uttrycket. Vad det handlar om är att det kan vara ett par stycken i SDs närhet som lovat hålla tyst. Denna tystnad kan lätt brytas och då hänger SD löst. Om han blir ovän med någon av dessa som bär vetskapen, finns risk att SD känner sig osäker för att man i ovänskapens namn skall traska till polisen och berätta det man vet i rena ilskan - eller nåt (och han dödar dom hellre än riskerar att nån skvallrar). Därför är de som vet väldigt sårbara. Så länge de bär på en hemlighet som kan skicka SD raka vägen i fängelse, så är de i fara. Varje dag. Varje timme.
Citera
2020-07-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte omöjligt att den här tråden kommer att åberopas i kommande skadeståndsanspråk, kanske redan under 2021.

Är man skyldig till mord och blir dömd i HR är det SD som får betala skadestånd till Lenas anhöriga.
Idiot.
Citera
2020-07-01, 18:22
Medlem
Citat:
Det verkar inte vara okomplicerat. För att se helheten måste man lägga ihop delarnaoch ha en uppfattning om vad delarna består av. Vare sig Springare eller Hiding hade speciellt mycket att gå på de första dagarna, de kan se anmälningar mot SD och sedan några yttrande från UW och NW (NW som säger att SD var den konstigaste som morsan kände utan att NW väl har träffat eller hört talas om alla som morsan kände). Väldigt mpnga vittnesförhör är ju taget upp långt efter man yttrade att det var ett okomplicerat fall.

Beträffande om HDs skuld kan det ju för all del vara så att hon känner sig skyldig utan att för den skull vara det. Är enbart hälften sant om LWs krav och biktande är det väl inte osannolikt att det farit en tanke genom HDs huvud ett par gånger "Gud hör bön, skönt att slippa skraken"? Det är väl många som ibland tänker någort som man vet är osnyggt att tänka.

Oj, vad du svävar ut i det blå. En spekulation som är luddig och inte speciellt konkret.
Citera
2020-07-01, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Risk för kollektivt självmord, ja han tar isf med sig döttrarna och häxan i döden.

Tror han är för självkär, Han tycker inte han gjort något fel. Han tycker Lena förtjänade att dö, därför ser han sig som oskyldig.
Efter han blivit fälld i HR är självmordsrisken hög Kanhända sviker hans nerver innan och han rymmer.

Vet att SD och JG fortfarande har tät kontakt, kanske rymmer de tillsammans.
En gayversion av Thelma och Louise.

Jag måste säga att jag blir förvånad att JG fortfarande är med SD!
Efter allt han har läst om SD, och fått veta efter rättegången!

Jag blir verkligen inte klok på någon i detta morddrama.
Citera
2020-07-01, 18:49
Medlem
Någon som vet var SD befinner sig nu? Är till 75 % säker på att jag såg honom igår. Inte i Örebro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in