2020-07-01, 17:07
Medlem
Honan6s avatar
Går i gång på att spana på folk och tanken på att bli hjälte

Från PS förhör med SD 31 maj -18:
"På fråga varför SD vid tillfället prioriterade spaning på tre suspekta individer i ett
skogsområde mitt i natten före umgänget med L W som han uppenbarligen ville ha samvaro
med, svarar han: att han går igång på att spana på folk. Skulle helst vilja blivit polis. SD
uppger också att han går i gång på tanken att bli en hjälte. Han ville få syn på något som han
kunde avvärja och därigenom bli en hjälte. Han har också haft tankar på andra hjälteinsatser.
Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får
lov att ingripa och rädda planet och bli en hjälte.
"

Om jag inte visste att det var SD som förhördes, skulle jag trott att det var en 9-åring som citerades.
Är hjältetankar vanligt förekommande hos män i 45-årsåldern?

Blev SD en hjälte för HD den 14 maj -18? Trots att den patologiska lögnaren haft två parallella förhållanden under många års tid kommer vi snart få se ett vigselbevis på ett omgifte?
Citera
2020-07-01, 17:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag skulle hålla med dej om mordet på LW skulle falla i glömska och dö ut av sej själv men med tanke på att det skrivs och pratas om just detta mord så tror jag att dem som vet något blir påmind om vad dom vet i princip varje dag. Och lojalitet är inte någonting som är huggit i sten, Att dolka varandra i ryggen har vi människor gjort sedan Hedenhös.

Ja det vore rättvist om Sten & Flisa och hunden Urax kunde tala ur skägget snart ...
Citera
2020-07-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Går i gång på att spana på folk och tanken på att bli hjälte

Från PS förhör med SD 31 maj -18:
"På fråga varför SD vid tillfället prioriterade spaning på tre suspekta individer i ett
skogsområde mitt i natten före umgänget med L W som han uppenbarligen ville ha samvaro
med, svarar han: att han går igång på att spana på folk. Skulle helst vilja blivit polis. SD
uppger också att han går i gång på tanken att bli en hjälte. Han ville få syn på något som han
kunde avvärja och därigenom bli en hjälte. Han har också haft tankar på andra hjälteinsatser.
Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får
lov att ingripa och rädda planet och bli en hjälte.
"

Om jag inte visste att det var SD som förhördes, skulle jag trott att det var en 9-åring som citerades.
Är hjältetankar vanligt förekommande hos män i 45-årsåldern?

Blev SD en hjälte för HD den 14 maj -18? Trots att den patologiska lögnaren haft två parallella förhållanden under många års tid kommer vi snart få se ett vigselbevis på ett omgifte?
Det där är samma fenomen som att SD är den där riddaren i området som omedelbart rusar till hjälp om en granne, bekant eller nån annan har minsta problem med något. Det är hans personlighet. Han behöver bli ryggdunkad, vara solen som alla grannar (läs: planeter) snurrar kring. Han vill vara den omtalade räddaren var sig det är i vardagen eller i ett enormt hjältedåd som i flygplanet.

Om SD känner sig nonchalerad då mår han inte bra. Då skulle han nog kunna fabricera ett brott eller liknande och försöka få sig själv bli sedd som hjälte utan några som helst bevis. Han är en patologisk lögnare så det hade han säkert klarat av. Jag tror att en viss dyrkan är hans livsluft. Han vill också vara den som styr och bestämmer - det är bara att se hans relation till dotter T. Han skrämmer henne, han spelar in förhör med henne. Han styr minsta steg hos döttrarna. Några avsteg från barnens egna rutiner godkänner han definitivt inte.

Vilken vidrig liten man.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Skulle vara intressant att veta vilka som avses med ”de under jämförelsematerial nämnda personerna”, om dessa personer utgörs av SD och LW.
Eller om även andra fanns med/var av intresse?🤔

Om du har tillgång till FUP kan du läsa själv.
Det är ju mängder av saker som har undersökts och det är lite olika med vilka man har jämfört.

Visst, oftast ingår SD och Lena. Inte konstigt.
Om man får positivt utslag på luminol eller leukotestet på en fläck som ser ut som blod är det väl av intresse att veta om blodet är från offret eller från misstänkt gm? Det beror det på vad man undersöker, vilka personer som finns med som jämförelepersoner.

Jag förmodar att man t ex när man undersökt SDs skor eller cykel inte ansåg att det var nödvändigt att ha med JH som referens, medan han var av intresse när man undersökte DNA på trosorna.

Tilägg:
Ser att jag låter snorkig i svaret, vilket inte var meningen.
Vad jag menade var att det är så mycket prover som lämnats in och det är svårt att redogöra för det här.
Senast redigerad av notknapparen 2020-07-01 kl. 17:26.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Jag skulle snarare säga att det är riskabelt att sitta på viktig info...

Jo men de som vet något om mordet och mördaren ,sitter väl i någon slags rävsax , tror Du inte ?
De vet ju vad GM har gjort så rädslan lär ju finnas där , eller ?

Bara en tanke ...???🤔
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-07-01 kl. 17:16.
Citera
2020-07-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo men de som vet något om mordet och mördaren sitter väl i någon slags rävsax , tror Du inte ?
De vet ju vad GM har gjort så rädslan lär ju finnas där , eller ?

(Spekulation)
Så länge ingen säger ett knyst så finns alltid risken ATT det ändå kommer ut. Han sitter, som du säger, i en rävsax. Blir han ovän med någon så har HD och kanske JG honom fast. Och det är säkert ingen behaglig känsla för mannen som vill vara hjälte. Så det är inte omöjligt att den som vet vad SD gjort kommer drabbas av en olycka. Och självklart har då SD alibi. Men OM de skvallrar ur skolan, då finns ingen anledning att döda dom. Det är ju redan kört. Eller tänker jag fel här?
Citera
2020-07-01, 17:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker INTE gå in i polemik med dig. Men om du citerar ett inlägg så är det just det inlägget du besvarar. Inte något annat. Nå - HD och SD var häktade hösten 2019, samtidigt. Man släppte HD - och enligt åklagaren är hon friad från alla misstankar. Just så sa hon. Men sånt kan ju ändras.

Att det var okomplicerat tror jag berodde på att åklagaren såg helheten och inser att SD faktiskt ÄR mördaren. Hon gör som man bör: tar till till Tingsrätten för en bedömning. Det är därför man har en tingsrätt. Och de bedömde att bevisningen i detta läge inte nådde ända upp eftersom man såg inte på indicierna i ett sammanhan, utan i enskilda poster, och de frikände SD. Frikände enbart för att det fanns rimligt tvivel.

Men ytterligare prövning kommer. Och denna gång hoppas jag att båten ros i hamn.

Det verkar inte vara okomplicerat. För att se helheten måste man lägga ihop delarnaoch ha en uppfattning om vad delarna består av. Vare sig Springare eller Hiding hade speciellt mycket att gå på de första dagarna, de kan se anmälningar mot SD och sedan några yttrande från UW och NW (NW som säger att SD var den konstigaste som morsan kände utan att NW väl har träffat eller hört talas om alla som morsan kände). Väldigt mpnga vittnesförhör är ju taget upp långt efter man yttrade att det var ett okomplicerat fall.

Beträffande om HDs skuld kan det ju för all del vara så att hon känner sig skyldig utan att för den skull vara det. Är enbart hälften sant om LWs krav och biktande är det väl inte osannolikt att det farit en tanke genom HDs huvud ett par gånger "Gud hör bön, skönt att slippa skraken"? Det är väl många som ibland tänker någort som man vet är osnyggt att tänka.
Citera
2020-07-01, 17:25
Medlem
Citat:
Så länge ingen säger ett knyst så finns alltid risken ATT det ändå kommer ut. Han sitter, som du säger, i en rävsax. Blir han ovän med någon så har HD och kanske JG honom fast. Och det är säkert ingen behaglig känsla för mannen som vill vara hjälte. Så det är inte omöjligt att den som vet vad SD gjort kommer drabbas av en olycka. Och självklart har då SD alibi. Men OM de skvallrar ur skolan, då finns ingen anledning att döda dom. Det är ju redan kört. Eller tänker jag fel här?

Skvallrar ur skolan? Kan du utveckla?
Citera
2020-07-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det verkar inte vara okomplicerat. För att se helheten måste man lägga ihop delarnaoch ha en uppfattning om vad delarna består av. Vare sig Springare eller Hiding hade speciellt mycket att gå på de första dagarna, de kan se anmälningar mot SD och sedan några yttrande från UW och NW (NW som säger att SD var den konstigaste som morsan kände utan att NW väl har träffat eller hört talas om alla som morsan kände.

Beträffande om HDs skuld kan det ju för all del vara så att hon känner sig skyldig utan att för den skull vara det. Är enbart hälften sant om LWs krav och biktande är det väl inte osannolikt att det farit en tanke genom HDs huvud ett par gånger "Gud hör bön, skönt att slippa skraken"? Det är väl många som ibland tänker någort som man vet är osnyggt att tänka.
Absolut kan det vara så att hon bara känner sig skyldig. Men varför vägrar hon så många gånger att besvara en fråga? Hela tiden! Och hon ljuger i förhör ang sex och mängder med blod. SD har instruerat henne där, och när han tog tillbaka det i TR så visste ju inte hon det och fortsatte hävda att det var LW som berättat. Hon ljuger för mycket för att bara "känna sig skyldig". Jag tror hon vet och kanske t o m var med vid mordet.

I det här målet finns risk att alla går fria. Och jag gillar inte när en mördare traskar ut med en friande hovrättsdom i fickan. Men om det händer så får man ju finna sig i det. Det blir dock inte lätt för honom att leva i Örebro, eller nån annanstans, efter det.
Citera
2020-07-01, 17:26
Medlem
Citat:
Skvallrar ur skolan? Kan du utveckla?
Att man inte orkar bära vetskapen utan traskar till polisen och lägger korten på bordet om vad man vet om SDs whereabouts mordkvällen.
Citera
2020-07-01, 17:30
Medlem
Citat:
Det där är samma fenomen som att SD är den där riddaren i området som omedelbart rusar till hjälp om en granne, bekant eller nån annan har minsta problem med något. Det är hans personlighet. Han behöver bli ryggdunkad, vara solen som alla grannar (läs: planeter) snurrar kring. Han vill vara den omtalade räddaren var sig det är i vardagen eller i ett enormt hjältedåd som i flygplanet.

Om SD känner sig nonchalerad då mår han inte bra. Då skulle han nog kunna fabricera ett brott eller liknande och försöka få sig själv bli sedd som hjälte utan några som helst bevis. Han är en patologisk lögnare så det hade han säkert klarat av. Jag tror att en viss dyrkan är hans livsluft. Han vill också vara den som styr och bestämmer - det är bara att se hans relation till dotter T. Han skrämmer henne, han spelar in förhör med henne. Han styr minsta steg hos döttrarna. Några avsteg från barnens egna rutiner godkänner han definitivt inte.

Vilken vidrig liten man.

Lol, fast du skulle vara ok med om någon som SD lyckades fota och följa några baltiska inbrottstjuvar och dokumenterade tillräckligt för att de skulle kunna gripas om det händelsevis var en inbrottsvåg i ditt bostadsområde?
Citera
2020-07-01, 17:31
Medlem
Citat:
Lol, fast du skulle vara ok med om någon som SD lyckades fota och följa några baltiska inbrottstjuvar och dokumenterade tillräckligt för att de skulle kunna gripas om det händelsevis var en inbrottsvåg i ditt bostadsområde?
Absolut! Men inte att fejka brott för att framstå som hjälte för att man är beroende av omgivningens beundran. Förstår du skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in