2020-07-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is very possible, I have told you this myself.
OK. Då är vi överens om att man blir immun av virus?
Citera
2020-07-01, 17:37
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Prag firar lyfta restriktioner

med ett 500 meters långbord.

Inga masker behövs längre,

https://youtu.be/q1p5t_GJHCY?t=133

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man har lyckats med det omöjliga enligt Tegnells stormtrupper.

"The Country has eased most of the restrictions introduced fairly early in the pandemic"
Återigen.
Tidiga åtgärder är det allra viktigaste.

Vi har gjort helt fel med vårt hattande i Sverige..
Citera
2020-07-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
En andra våg kommer definitivt att komma till Sverige. ANdra länder som Norge, Finland och Danmark kommer att ha få döda i höst.

Så du med din expertis säger garanterat att Sverige får en andra våg men inte andra länder.
Tillåt mig tvivla på dina utsagor.
Citera
2020-07-01, 17:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tycker inte du ska avsky folk.
Vi i Sverige längtar 9 månader om året till ljus och värme och när det väl kommer är det svårt att få oss att distansera oss.
Det blir övermäktigt tyvärr att försöka begränsa svenskar just under den korta sommarperioden.
Sommar är efterlängtad inte enbart i Sverige, och det i länder där man är vana vid att kunna röra sig i ljus och värme under en längre tid än här. Det är en stor omställning för dem också oavsett sommar.

Sluta upp med att göra svenskar till en särskild ras som inte fungerar (kan fungera) som andra vanliga människor. Vi är inte Guds utvalda folk.
Citera
2020-07-01, 17:49
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Så du med din expertis säger garanterat att Sverige får en andra våg men inte andra länder.
Tillåt mig tvivla på dina utsagor.

Inte den du frågade, men jag har inte en jävla suck. Om det inte är ett totalt orimligt scenario så kanske det kan vara klokt att göra nåt för att undvika det i alla fall.

Men vad vet jag. Ska bli spännande att se vilka bortförklaringar folk kommer med om Sverige får en höstvåg och grannländerna bara får en liten svallvåg i alla fall.
Citera
2020-07-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Sommar är efterlängtad inte enbart i Sverige, och det i länder där man är vana vid att kunna röra sig i ljus och värme under en längre tid än här. Det är en stor omställning för dem också oavsett sommar.

Sluta upp med att göra svenskar till en särskild ras som inte fungerar (kan fungera) som andra vanliga människor. Vi är inte Guds utvalda folk.

Skillnaden är att i Sverige har vi en osäker sommar tre månader.
Runt medelhavet har de en säker sommar i omkring ett halvår.
Finns en anledning att vi svenskar är mer väderfixerade än de flesta andra.
Citera
2020-07-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Inte den du frågade, men jag har inte en jävla suck. Om det inte är ett totalt orimligt scenario så kanske det kan vara klokt att göra nåt för att undvika det i alla fall.

Men vad vet jag. Ska bli spännande att se vilka bortförklaringar folk kommer med om Sverige får en höstvåg och grannländerna bara får en liten svallvåg i alla fall.

Och om vi får en liten minivåg och andra länder en tsunami?
Ändrar folk bilden av Tegnell då eller hur blir det i sådana fall?
Citera
2020-07-01, 17:53
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Och om vi får en liten minivåg och andra länder en tsunami?
Ändrar folk bilden av Tegnell då eller hur blir det i sådana fall?

I så fall skriver jag in mig på psykakuten omedelbums. Inte emot att erkänna fel så.
Citera
2020-07-01, 17:54
Medlem
Citat:
I så fall skriver jag in mig på psykakuten omedelbums. Inte emot att erkänna fel så.

Jag tänker inte ens låtsas veta vad som händer framöver så jag undviker att spekulera.
Jag får bara fel oavsett känns det som..
Citera
2020-07-01, 17:54
Medlem
Och inte klarar man smittspårning heller trots miljardregn. Men det gör Finland. Läste för en månad sedan att de har t o m smittspårningskurser för att lära upp folk. Men då har de slagit ned viruset medan vi har en annan strategi som går ut på att låta den spridas. Då blir det ju uppenbart att det inte finns tillräckligt med kapacitet.

Regeringen har skjutit till en miljard kronor för att öka smittspårningen av covid-19. Men flera regioner har inte kapacitet att aktivt smittspåra visar en kartläggning som SVT Nyheter har gjort.
– Vi riskerar att få en andra våg om vi inte har en effektiv smittspårning, säger Niklas Arnberg, professor i virologi.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regioner-har-inte-kapacitet-att-smittspara-alla-fall-av-covid-19-stora-skillnader-i-landet
Citera
2020-07-01, 17:57
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Jag tänker inte ens låtsas veta vad som händer framöver så jag undviker att spekulera.
Jag får bara fel oavsett känns det som..

Njae, asså, om andra länder på riktigt får en dundervåg och Sverige går helskinnade ur det hela så omvärderar jag mig själv från grunden. Det verkar ju ytterst osannolikt med tanke på hur det gått med flockimmuniteten hittills, så det lär vara någon störning i så fall.
Citera
2020-07-01, 17:59
Medlem
Citat:
Njae, asså, om andra länder på riktigt får en dundervåg och Sverige går helskinnade ur det hela så omvärderar jag mig själv från grunden. Det verkar ju ytterst osannolikt med tanke på hur det gått med flockimmuniteten hittills, så det lär vara någon störning i så fall.

Nej det vore kanske förvånande.
Men jag har insett under tidens gång att det är knepigt att förutspå vad som är rätt och fel. Komplext och väldigt svårt att ta beslut som rör liv och död konkret.
Så jag försöker vara lite ödmjuk numer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in