Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
1. Ja, men alla som har behövt sjukhusvård akut och lagts in har hela tiden provtagits. Att denna kurva går nedåt är en indikator på att smittspridningen avtar.
2. Detta har jag redan bemött. Går inte att förtydliga ytterligare. Känns som du saknar den statistiska grundförståelsen för att tillgodogöra dig argumentet eller så vill du helt enkelt inte förstå.
3. Efter två veckor är SCBs siffror stabila. Finns heller inget som tyder på någon stor ökning i närtid.
4-5. Vad för källa? Covid-19-statistik-appar används för att folk i forskningssyfte ska rapportera in symptom. 1177 är en tjänst för sjukvårdsrådgivning. Dessa har absolut ingenting med c19.se eller platz.se att göra.
Nu finns det i alla fall uppenbarligen lediga platser. Om det nu skulle stämma att smittspridningen i samhället ökar borde dessa fyllas upp istället för att tömmas. Konstigt..
En liten bonus, stickprov från 18 juni visade att 0.3% av Sveriges befolkning hade aktiv infektion då jämfört med ett stickprov i april med motsvarande siffra 0.9%. Om du inte ens med den faktan kan acceptera att smittspridningen inte ökar i Sverige så finns det inga argument som biter.
1: Akuta är fortfarande inte en indikation säger jag. Alldeles för många fall där människor har blivit nekade testning för att sedan hade de dött bl a.
2: Du har sagt det två gånger nu. Det blir inte mer sant för att du säger det utan är bara tröttsamt och man undrar varför man ens bemödar sig med att besvara med tanke på att jag har noll intresse att du tror det.
Du har inte kommit med något motargument mer än dina killgissningar.
3: Stabila?
När vart SCB en mätpunkt för Covid19 mer än när Tegnell måste hitta på något annat för att försvara sina siffror?
4: Det har jag inte sagt heller.
Sluta misstolka om du ska citera.
"Nu finns det i alla fall uppenbarligen lediga platser. Om det nu skulle stämma att smittspridningen i samhället ökar borde dessa fyllas upp istället för att tömmas. Konstigt.."
Det har alltid funnits lediga platser....
Så vad var ditt argument igen?
Stickprov är just stickprov och inte faktiskt data om du nu tror det, tyvärr.