2020-07-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad gör vaccin för skillnad? Enligt dig så blir man ju inte immun mot SARS-CoV-2.

I have never said this. You are confusing me with somebody else, or you are misunderstanding my skepticism to a supposed T-Cell immunity that does not activate antibodies (which would not protect against a second infection entering cells.)
Citera
2020-07-01, 17:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Otrolig försöker ju förklara för dig men det verkar gå sådär.

Inte mitt problem att du köper allt som stödjer dina bias.
Citera
2020-07-01, 17:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja och hur kan det komma sig att ett fattigt land med 45 miljoner inv som Argentina har 1300 döda på en hårt drabbad kontinent om det är för tidigt att jämföra länder och se trender.
Trenden är att Argentina gjort ett betydligt bättre grundarbete.

Ja så är det, men om det hade varit tvärtom att Norge, Danmark och Finland hade haft mera döda än i Sverige, då hade Tegnell och company höjt Sverige till skyarna, och sagt titta bara hur det går för de övriga grannländerna, deras dödsiffror ser ju hemska ut, våran strategi är helt rätt, men nu har det ju visas sig helt fel istället och de skyller på att man ska inte jämföra länderna plötsligt...
Citera
2020-07-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I have never said this. You are confusing me with somebody else, or you are misunderstanding my skepticism to a supposed T-Cell immunity that does not activate antibodies (which would not protect against a second infection entering cells.)
Vad skulle ett vaccin kunna göra som inte virus gör, immunologiskt då?
Citera
2020-07-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Folk överallt och högsäsongen har just börjat.
Krogarna är fulllproppade med folk.

Men man måste ju sitta varannan stol så det är sketalugnt. Vilken jävla Einstein kom på det.
Fulla folk brukar ju verkligen lyssna och ta åt sig, hela Gotland är som ett yogapass för pensionärer.

Herrejävlar vad jag avskyr folk.

Jag tycker inte du ska avsky folk.
Vi i Sverige längtar 9 månader om året till ljus och värme och när det väl kommer är det svårt att få oss att distansera oss.
Det blir övermäktigt tyvärr att försöka begränsa svenskar just under den korta sommarperioden.
Citera
2020-07-01, 17:12
Medlem
jymdjakets avatar
Det riktiga CP-scenariot för Sverige är om det visar sig att viruset trycktes ned av sommaren, men att vi ändå hade alldeles för mycket smitta kvar till hösten, så att vi får en andra våg då. Bonuspoäng om man inte ställer om strategin.
Citera
2020-07-01, 17:14
Medlem
+44 döda
+1366 nya fall
Citera
2020-07-01, 17:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
1. Ja, men alla som har behövt sjukhusvård akut och lagts in har hela tiden provtagits. Att denna kurva går nedåt är en indikator på att smittspridningen avtar.

2. Detta har jag redan bemött. Går inte att förtydliga ytterligare. Känns som du saknar den statistiska grundförståelsen för att tillgodogöra dig argumentet eller så vill du helt enkelt inte förstå.

3. Efter två veckor är SCBs siffror stabila. Finns heller inget som tyder på någon stor ökning i närtid.

4-5. Vad för källa? Covid-19-statistik-appar används för att folk i forskningssyfte ska rapportera in symptom. 1177 är en tjänst för sjukvårdsrådgivning. Dessa har absolut ingenting med c19.se eller platz.se att göra.

Nu finns det i alla fall uppenbarligen lediga platser. Om det nu skulle stämma att smittspridningen i samhället ökar borde dessa fyllas upp istället för att tömmas. Konstigt..

En liten bonus, stickprov från 18 juni visade att 0.3% av Sveriges befolkning hade aktiv infektion då jämfört med ett stickprov i april med motsvarande siffra 0.9%. Om du inte ens med den faktan kan acceptera att smittspridningen inte ökar i Sverige så finns det inga argument som biter.

1: Akuta är fortfarande inte en indikation säger jag. Alldeles för många fall där människor har blivit nekade testning för att sedan hade de dött bl a.

2: Du har sagt det två gånger nu. Det blir inte mer sant för att du säger det utan är bara tröttsamt och man undrar varför man ens bemödar sig med att besvara med tanke på att jag har noll intresse att du tror det.

Du har inte kommit med något motargument mer än dina killgissningar.

3: Stabila?

När vart SCB en mätpunkt för Covid19 mer än när Tegnell måste hitta på något annat för att försvara sina siffror?

4: Det har jag inte sagt heller.

Sluta misstolka om du ska citera.

"Nu finns det i alla fall uppenbarligen lediga platser. Om det nu skulle stämma att smittspridningen i samhället ökar borde dessa fyllas upp istället för att tömmas. Konstigt.."

Det har alltid funnits lediga platser....

Så vad var ditt argument igen?

Stickprov är just stickprov och inte faktiskt data om du nu tror det, tyvärr.
Citera
2020-07-01, 17:20
Medlem
jymdjakets avatar
Jag vet ingenting om T-celler, men jag undrar om det är ett rent sammanträffande att studien kom från landet som är kåtast på att så många som möjligt ska ha varit smittade...
Citera
2020-07-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Imperial college hade HELT fel. Att du ens tar upp deras modell som trovärdig är befängt vid det här läget. Det är inte alls säkert att USA och GB skulle ha miljontals döda utan lockdown.

https://www.aier.org/article/imperial-college-model-applied-to-sweden-yields-preposterous-results/

Imperial college spelar ingen roll, USA gjorde en egen beräkning med hjälp av CDC. Den hamnade på ca 2 miljoner döda, om de skulle gå helt utan åtgärder. Det är en mycket trovärdig beräkning, då de nu,med åtgärder, följer sin beräkning väldigt precist, om mellan 100.000 - 200.000 döda. De ligger nu på 127.000 döda.

Dock varnar Fauci igen, då det börjar vända åt det sämre hållet igen, då de lossat på en del restriktioner för mycket (pga Trump).

Det finns trovärdiga beräkningar gjorda så det är inget problem med det. Du som har sagt i typ 50(?) inlägg dock, att covid är en "hoax", kanske trivs bättre i konspirationstrådarna, som sagt. Men om du vill diskutera verkliga fakta, så finns det, som sagt.

Du kan också läsa vad Drosten (Tysklands FHM-snubbe) sagt om "the prevention problem". Det verkar passa in på dig, och andra, som har svårigheter med alternativa scenarier... I all välmening.
Citera
2020-07-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad skulle ett vaccin kunna göra som inte virus gör, immunologiskt då?

The vaccines are antibody-based, for a start.
Citera
2020-07-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Jag vet ingenting om T-celler, men jag undrar om det är ett rent sammanträffande att studien kom från landet som är kåtast på att så många som möjligt ska ha varit smittade...
Om vi inte har störst andel av befolkningen smittade i världen så är uppenbarligen lockdown inte nödvändigt. Det som är problemet med alla som är kritiska mot sveriges metod, samtidigt som de förespråkas lockdown vill man fortfarande hävda att smittspridningen är relativt låg. Både ha kakan och äta den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in