2020-07-01, 16:13
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu var ju nya bekräftade fall något HÖGRE än vad jag skrev!
Går det inte in i din lågbegåvade hjärna att epedemin fortfarande är mycket hög i landet??
Det jag skrev om flyget mm. är REN FAKTA!
Du skrev att epedemin är på väg ner!
Jag svarar att den fortfarande är åt helvete för hög, och att om man valt en strategi för detta som de flesta andra länder, hade vi inte haft detta scenario!
Varför bemöter du mig om något jag inte påstår? Jag har aldrig påstått att epidemin är på en låg nivå i Sverige. Du får nog läsa igenom mina inlägg innan du delar ut svador - jag påstår att epidemin inte ökar i omfattning, snarare att den saktas ner. Detta är inte samma sak som att den är på en låg nivå.
Citera
2020-07-01, 16:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige är fortfarande värst av grannländerna
Döda/befolkning
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=NOR~SWE~FIN~ISL~DNK~POL~ RUS~DEU~EST~LVA~LTU

Fall/befolkning
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=SWE~NOR~FIN~DNK~ISL~POL~L VA~LTU~EST~RUS~DEU

och i Juli kommer väl ytterligare +400 svenskar dö och ytterligare +25000 fall.
#bytstrateginu
Jag tror väl kanske inte du måste posta tio inlägg minst om dagen om detta. Antagligen läser de flesta all statistik själva.

Skriv lite istället istället för att bifoga samma statistik dygnet runt.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så du påstår att vi har lika många smittade idag som vi hade i mars fast vi provtar mer så det syns mer?

Givetvis så ökar det om man ökar testningen.
Varför skulle smittan öka för att vi ökar testningen ? Helt ologiskt.
Jag tror definitivt vi hade fler smittade i mars än nu, 99,99% säkert.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Man får akta sig för vilket eventuellt vaccin svenska myndigheter väljer. Om inte en radda vettiga länder går på samma så bör man undvika det som pesten.

Det ligger säkert något i det. Får hoppas att inte Sverige går sin egen väg även i denna fråga. Vi har inte råd med fler felbeslut nu.
Citera
2020-07-01, 16:17
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Kommer tråden dö ut nu?

Varje gång det händer nåt som återigen för femtielfte gången visar att Sverige är efterblivet så brukar förnekelsehetsen och trivialiserandet dö ner en smula. Efter någon dag har de smält det och är tillbaka i full swing dock, så oroa dig inte.

Sen kan det ju dröja nåt år innan det finns vaccin om vi har maximal otur, men inte fasen kommer det ta flera år som folk trycker på här. De verkar helt bortse från att man anstränger sig för att snabba upp processen, och att det redan finns lovande kandidater.
Citera
2020-07-01, 16:19
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Varje gång det händer nåt som återigen för femtielfte gången visar att Sverige är efterblivet så brukar förnekelsehetsen och trivialiserandet dö ner en smula. Efter någon dag har de smält det och är tillbaka i full swing dock, så oroa dig inte.

Sen kan det ju dröja nåt år innan det finns vaccin om vi har maximal otur, men inte fasen kommer det ta flera år som folk trycker på här. De verkar helt bortse från att man anstränger sig för att snabba upp processen, och att redan finns lovande kandidater.

Vill du vara först att testa vaccinet?
Citera
2020-07-01, 16:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Prag firar lyfta restriktioner

med ett 500 meters långbord.

Inga masker behövs längre,

https://youtu.be/q1p5t_GJHCY?t=133
Citera
2020-07-01, 16:21
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Vill du vara först att testa vaccinet?

Är ju tusentals pers som fått t.ex. Oxford-vaccinet redan, så det lär inte behövas. Är inte speciellt harig kring vaccin i allmänhet dock.
Citera
2020-07-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Varför bemöter du mig om något jag inte påstår? Jag har aldrig påstått att epidemin är på en låg nivå i Sverige. Du får nog läsa igenom mina inlägg innan du delar ut svador - jag påstår att epidemin inte ökar i omfattning, snarare att den saktas ner. Detta är inte samma sak som att den är på en låg nivå.

It should end up relatively low by the end of this month, I think. I don’t think more than 0.1% to 0.2% (possibly 0.3% based mostly in 18 - 35 age range) of the population is currently infected now.
Citera
2020-07-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Kommer tråden dö ut nu?

I don’t think Sweden will have a vaccine until mid 2021, and we have the autumn and winter to get through first — so I don’t see how this thread will die out, although it’ll probably on life support a little later this month.
Citera
2020-07-01, 16:25
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Skäms för att vi kanske blivit bedömda fel och ingen tror oss

Vilket är rätt sätt att bedöma detta: ??

Citat:
Sverige
+37 döda
+6 iva
+1241 fall

Norge
+0 döda
+8 fall

Finland
+0 döda
+22 fall

Danmark
+1 död
+26 fall
Citera
2020-07-01, 16:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Speciellt efter 4 5 månader och då ytterligare ha +37 döda och +1200 fall.
Kommer ta lång tid innan smittan är borta i Sverige.

Visst är det så, märkligt att Norge, Danmark och Finland snittar 1 död varje dag tillsammans, de senaste månaderna, men Sverige står i en egen division ,månad efter månad.Nu ska man ju inte jämföra läderna säger Tegnell, men de övriga Nordiska länderna följer ju också hur de går för s.k välfärdslandet Sverige.

Därför så har ju åtgärder gjorts för att trygga gränserna där....för somliga.......
Senast redigerad av welcometoreality 2020-07-01 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in