2020-07-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även om HD skulle veta att SD utfört det så är inte HD brottslig på grund av detta. HD är i kretsen som undantas från att behöva vittna mot en misstänkt.

Nej, personer som är ovana att förhöras kan bete sig jäkligt underligt, särskilt om de uppfattar att de är misstänkta och att frågorna ställs på sätt som det inte går att ge vettiga svar på. Om exempelvis en liten blodfläck i en sko tillhörande blivande exmaken. Har man inte en susning i hur den kan ha hamnat där men avkrävs svar om hur den tänkbart hamnat där så kan väl svaret man till sist hasplar ur sig inte låta annat än konstigt?
Nej, hon behöver inte vittna. Men skyddande av brottsling ex.vis kan hon åka dit för om otvetydiga bevis finns trots att hon är nära anhörig. Nu är hon ju släppt och inga som helst misstankar kvarstår. Men - men om shit hits the fan så åker även hon dit. Tvivlar på det själv dock. Det enda jag vill är att mördaren skall överbevisas och få den påföljd hen förtjänar.
Citera
2020-07-01, 14:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vore intressant att se dom instruktioner som gavs NFC. Min peng på att uppdraget bestod i att undantagslöst hitta DNA, fiber etc som binder önskemördaren vid platsen.

Är det så med dej att OM det blir en ICKE SKYLDIG Dom på SD så är du helt okej med det, även om du anar att han gjort det vi sitter här och spekulerar om?

(Spekulation)
Citera
2020-07-01, 14:22
Medlem
Citat:
Det vore intressant att se dom instruktioner som gavs NFC. Min peng på att uppdraget bestod i att undantagslöst hitta DNA, fiber etc som binder önskemördaren vid platsen.

NFC kan ju inte med blotta ögat fastställa vems DNA de hittat, så att selektera vilka besudlingar de ska koncentrera sig på är liksom inte möjligt.
Eller menar du på allvar att NFC skulle tiga om de hittade DNA från annan person?
Jösses, det blir bara värre och värre...
Citera
2020-07-01, 14:25
Medlem
Citat:
Nej. Man har dna på vissa personer och dessa lämnas in (ex vis SD, HD, JG samt av LWs kända s k pojkvänner). Därefter blir frågeställningen att man skall ta DNA från blod, avskrap etc för att se om något av det man hittar matchar något dna av de personer man lämnat in. Ibland matchar det inte någon av dom och då redovisar NFC det. Om det matchar så redovisas ju självklart det också.
Citera
2020-07-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
NFC kan ju inte med blotta ögat fastställa vems DNA de hittat, så att selektera vilka besudlingar de ska koncentrera sig på är liksom inte möjligt.
Eller menar du på allvar att NFC skulle tiga om de hittade DNA från annan person?
Jösses, det blir bara värre och värre...
Jorå - vill man se spöken och konspirationer så gör man det. INGEN vill sätta dit en oskyldig person. Inte åklagaren, inte försvaret, inte tingsrätten och inte hovrätten. Det handlar inte om prestige som vissa tror. Alla vill att mördaren åker dit - inte någon vill ha en oskyldig i fängelse. Ingen vill heller släppa en skyldig person fri. Men man friar ju hellre än fäller för att inte vålla en skada som är svår att göra ogjord. SD ÄR skyldig. Det vet alla som varit involverade i fallet. Men han har varit smart som mördare. Totalt iskall. Få klarar att vara så iskalla som SD varit - och det visar vem han faktiskt är. En psykopat.
Citera
2020-07-01, 14:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om detta scenario är plausibelt så borde polisen varit där redan kan jag tycka, de skulle haft bättre möjlughet att komma dit om de initialt inte haft en ensidig inriktning. Det är inte luttrade yrkeskriminella som figurerar i vare sig kretsen av vittnen eller misstänkt(a). Och risken är väl att något man tycker är obekvämt (dvs om man tänker att någon kan veta något) är något man vänjer sig vid, så incitament att berätta avtar med tiden?

Jag skulle hålla med dej om mordet på LW skulle falla i glömska och dö ut av sej själv men med tanke på att det skrivs och pratas om just detta mord så tror jag att dem som vet något blir påmind om vad dom vet i princip varje dag. Och lojalitet är inte någonting som är huggit i sten, Att dolka varandra i ryggen har vi människor gjort sedan Hedenhös.
Citera
2020-07-01, 14:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När det gäller dina inlägg så påvisar du tillförlitligheten alldeles själv.

Smutskastningen mot LW: den kommer från flera håll i syfte att förtala LW i försök att få henne bli betraktad som egoistisk, dålig mor, slampa, psykiskt störd, opålitlig m m. Påhoppen på LW skall bemötas med ackuratess. I begreppet smutskastning ingår begrepp som lögner och villfarelser. Det var en olycklig formulering av mig som fick dig att tro att jag skulle räkna upp alla lögner och villfarelser som förekommer här. Det är ogörligt.

Du skrev att du med detta inlägg avslöjade
lögner och villfarelser. Jag undrar vilka lögner
och villfarelser du menar att du avslöjat med
det inlägget?

Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Såg du henne hopa in i bilen? Eller hur vet vi? "verkade besvärad" - hur menar du? Och har detta över huvudtaget någon betydelse i mordet på LW?
Citera
2020-07-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har aldrig påstått att HR ska döma flera i detta åtal. Löjligt av dig att skriva så ens. Hur vore de om ni försökte er på att testa vettiga diskussioner med folk med andra åsikter, istället för att ständigt försöka hitta fel på LW och alla som inte ingår i LW-hatarsekten?

"Jag hoppas självklart att andra granskas separat för eventuell inblandning, medhjälp eller skyddande. Det är mycket som tyder på att det är fler än den åtalade som har svårt att hålla sig till sanningen. Och HD var dessutom misstänkt, länge och väl."

Vi släpper detta. Det var mitt sista (och i stort sett enda på mycket länge) försök att diskutera normalt med Sekten. För du/ni vill ändå inte föra en vettig diskussion. Ni vill ändå bara svärta ner offer och andra.

Du/ni äger dock inte tråden - eller sanningen.

Mördaren och medhjälpare kommer att fällas förr eller senare. Allt annat är önsketänkande...

#TeamÅsaHiding

Just så är det. Det är en fråga om tid. Alternativ utanför kretsen SD, HD och SOA behöver inte sökas med tanke på motiv, lögner och undfallenhet att bistå utredningen. Eventuellt kan JG ha något att komma med för utredarna men det verkar i så fall vara av perifer karaktär. JG verkar inte vara den allra skarpaste figuren men väl naiv så det räcker för två. Att lägga på luren i örat när biträdet ringer, buffla sig in på rättegången och uppträda fientligt mot åklagarna är bara dumheter och tyder på tillkortakommanden i att hantera uppkommen situation.
Att ömsom peka utredarna mot HD och ömsom "glömma bort" att berätta en del i förhören, och berätta om det "glömda" i telefon med SD, är korkat.

Sen att sekten tycker annorlunda och försöker svärta offret och dennes familj förändrar inget i sak men stärker däremot min uppfattning att SD, HD och SOA är rätt spår att utreda vidare!
De tekniska bitarna med datorns digitala spår är, enligt mej, något att lämna över till oberoende forensiker och några systemvetare som kan jobba med materialet oberoende av varandra för att ge de svar som efterfrågas. Först då kan vi värdera om det är av betydelse för åklagaren eller försvaret. Som det är nu med SD:s bekant som jobbat med materialet så känns det korrupt eller vart fall inte utan klander. Där har åklagarmyndigheten gjort bort sig och tappat lite trovärdighet. Och vi i allmänheten vet om det.

Är det någon som har mer info från hur grannarna har det i området Hjärsta med SD och HD?
Senast redigerad av thislookslike 2020-07-01 kl. 14:51. Anledning: Stavningskontroll
Citera
2020-07-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men vem skulle våga sig på att gola ?

Jag skulle snarare säga att det är riskabelt att sitta på viktig info...
Citera
2020-07-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Just så är det. Det är en fråga om tid. Alternativ utanför kretsen SD, HD och SOA behöver inte sökas med tanke på motiv, lögner och undfallenhet att bistå utredningen. Eventuellt kan JG ha något att komma med för utredarna men det verkar i så fall vara av perifer karaktär. JG verkar inte vara den allra skarpaste figuren men väl naiv så det räcker för två. Att lägga på luren i örat när biträdet ringer, buffla sig in på rättegången och uppträda fientligt mot åklagarna är bara dumheter och tyder på tillkortakommanden i att hantera uppkommen situation.
Att ömsom peka utredarna mot HD och ömsom "glömma bort" att berätta en del i förhören, och berätta om det "glömda" i telefon med SD, är korkat.

Sen att sekten tycker annorlunda och försöker svärta offret och dennes familj förändrar inget i sak men stärker däremot min uppfattning att SD, HD och SOA är rätt spår att utreda vidare!
De tekniska bitarna med datorns digitala spår är, enligt mej, något att lämna över till oberoende forensiker och några systemvetare som kan jobba med materialet oberoende av varandra för att ge de svar som efterfrågas. Först då kan vi värdera om det är av betydelse för åklagaren eller försvaret. Som det är nu med SD:s bekant som jobbat med materialet så känns det korrupt eller vart fall inte utan klander. Där har åklagarmyndigheten gjort bort sig och tappat lite trovärdighet. Och vi i allmänheten vet om det.

Är det någon som har mer info från hur grannarna har det i området Hjärsta med SD och HD?

Såvitt jag kommer ihåg (har inte möjlighet att leta i FUP för tillfället) så var PW aldrig inblandad i analys av IT-materialet. Han var behjälplig med att tömma enheter på data med en annan tekniker bredvid sig, inget annat.

Edit: Han blev visst inblandad i att besvara en oklarhet som analytiker hittade, och då var det PW som uppdagade de nästan 1000 nytagna bilder som SD tog utanför polisstationen innan andra förhöret.
YT del 13 6:20 in i inspelningen.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-07-01 kl. 15:33.
Citera
2020-07-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Såvitt jag kommer ihåg (har inte möjlighet att leta i FUP för tillfället) så var PW aldrig inblandad i analys av IT-materialet. Han var behjälplig med att tömma enheter på data med en annan tekniker bredvid sig, inget annat.
Så är det. Och dessutom blev han beordrad till arbetet. De hade kort om folk och NÅN skall ju göra det. Dessutom är han tydligen duktig på sitt jobb. PW och SD var inte "vänner", de var mer eller mindre bekanta och umgåtts vid några tillfällen. Mer än så var det ju inte.
Citera
2020-07-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Och dessutom blev han beordrad till arbetet. De hade kort om folk och NÅN skall ju göra det. Dessutom är han tydligen duktig på sitt jobb. PW och SD var inte "vänner", de var mer eller mindre bekanta och umgåtts vid några tillfällen. Mer än så var det ju inte.

Se min edit ovan så kan man själv lyssna på förhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in