Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nej, någon annan kommer varken åtalas eller fällas nu. Det funkar ju inte så, och det var heller inte så jag menade. Ber om ursäkt om min text var missvisande. Men när man är klar med SD, och han är insydd - då finns tid att ta tag i medhjälparen. Detta kommer ta tid. Nu tror ju jag att det är HD som är den verklige mördaren, den som slog ihjäl Lena, och att SD är medhjälparen. Givetvis spekulation från min sida. Men fokus ligger nu på honom som mördare. Och som sådan finns chans att han blir fälld.
Vi får se - målet är ganska öppet eftersom ingen kan placera honom på brottsplatsen/fyndplatsen.
I såfall är det ju ett märkligt arbetssätt. Har man anledning att tro att gärningen är utförd av två (eller flera) som samverkat vill man väl jobba på det parallellt samtidigt? Att bena ut vem som gjort vad är väl framkomligare ju färskare bevisningen är och man ställa ev motstridiga uppgifter mot varandra.
Skulle Hiding komma med ett nytt åtal mot någon annan presumtivt inblandad med hänvisning att de "inte haft tid" att utreda så är nog hennes karriär i väggen.
Den här utredningen, som initialt sades vara en simpel sak höll de på i nästan två år innan man drog åtalet till TR. Så tid har de haft. Att NFC är överbelastade betyder inte att åklagare och polis inte haft tid att hålla vettiga förhör.