2020-07-01, 02:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Enligt många härinne så är S-holmarna immuna! Hur dum kan man bli egentligen?
Finns väl ingen alls som påstår det, utan de pratar om att uppnått en viss märkbar grad av flockimmunitet vilket är något helt annat.
Citera
2020-07-01, 02:05
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
8 hade de hittat bakåt i tiden enligt tisdagens rapport. De andra sex vet jag inget om. Rimligen har de 8 dött utanför sjukhus och då är väl snittåldern uppåt 80 år.

Kom ihåg att det inte är bara åldringar som dör, även unga drabbas och ligger i respirator just nu och även framöver. Håll avstånd!
Citera
2020-07-01, 02:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
8 hade de hittat bakåt i tiden enligt tisdagens rapport. De andra sex vet jag inget om. Rimligen har de 8 dött utanför sjukhus och då är väl snittåldern uppåt 80 år.
Antalet på IVA verkar ha minskat kraftigt i alla fall, eller om det inte är inför semester.
Citera
2020-07-01, 02:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ja det är självförklarande, tänk dig själv ett torg fullt med FHM-kritiker som önskar avstånd och ibland munskydd ska samlas på ett torg, kom igen fattar du inte att det är en oxymoron.

Citat:
Jag hör dig men du missar att de svagaste har dött av dålig vård och den siffran bromsas av bättre skyddsutrusning men det är EN åtgärd emot smittan och det finns flera men handsprit och en viss förståelse finns det alltid.
Du förstår väl att om inte smittan sprids så finns det flera orsaker, medvetenhet givetvis men det kommer finnas smittspridare och då blir det kaos. Inte idag men..
Din teori att de svagaste redan dött haltar logiskt eftersom det skulle innebära att smittan redan svept över oss alla men endast skördat de svagare.
Citera
2020-07-01, 02:08
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns väl ingen alls som påstår det, utan de pratar om att uppnått en viss märkbar grad av flockimmunitet vilket är något helt annat.

Ordval, problemet är att S-holmare tror att det är över och vill njuta av sommaren. Det är inte över på långa vägar oavsett på en påstådd immunitet eller inte.
Citera
2020-07-01, 02:09
Moderator
Chantres avatar
Sommarvärme påverkar tydligen inte viruset.

Citat:
“Evidence thus far suggests that the virus that causes COVID-19 can be transmitted in all types of weather,” Dr. William Schaffner, a medical professor at Vanderbilt University and medical director of the National Foundation for Infectious Diseases (NFID), told Fox News via email.

“Regardless of climate, the best way to protect yourself is to wash your hands frequently, stay home as advised, and practice social distancing — stay at least six feet apart — and wear a mask if you do go out in public,” he added.

Dr. John Whyte, the chief medical officer of the health care website WebMD, also expressed doubt that summer weather would do away with the novel virus.
Citat:
The World Health Organization (WHO) has warned that warmer weather has no impact on COVID-19, noting that one can still contract the virus “no matter how sunny or hot the weather is.”
https://www.foxnews.com/health/summer-weather-coronavirus
Citera
2020-07-01, 02:14
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Din teori att de svagaste redan dött haltar logiskt eftersom det skulle innebära att smittan redan svept över oss alla men endast skördat de svagare.

Det är ingen teori och det innebär inte att smittan redan har svept över oss utan den finns kvar.
Sedan kan jag nämna att du borde hålla avstånd och inte tro att du är odödlig.
Citera
2020-07-01, 02:15
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ordval, problemet är att S-holmare tror att det är över och vill njuta av sommaren. Det är inte över på långa vägar oavsett på en påstådd immunitet eller inte.
Men din liknelse med turisten som kommer och smittan faller om Stockholm har flockimmunitet eftersom även om denne smittar en i staden så har den smittade svårt att smitta ytterligare någon pga flockimmuniteten.
Citera
2020-07-01, 02:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Det är ingen teori och det innebär inte att smittan redan har svept över oss utan den finns kvar.
Sedan kan jag nämna att du borde hålla avstånd och inte tro att du är odödlig.
Det bara du som tror på den teorin. Vi andra förstår att riskgrupperna både skyddas och skyddar sig själva rätt bra nu.
Citera
2020-07-01, 02:22
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Men din liknelse med turisten som kommer och smittan faller om Stockholm har flockimmunitet eftersom även om denne smittar en i staden så har den smittade svårt att smitta ytterligare någon pga flockimmuniteten.

Ja procentuellt så kanske, men eftersom jag inte tror på FHM siffror så kan var och en uppleva detta själva.
Citera
2020-07-01, 02:26
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Det bara du som tror på den teorin. Vi andra förstår att riskgrupperna både skyddas och skyddar sig själva rätt bra nu.

Det var det dummaste jag läst på länge, Vi andra är de som vill leva som vanligt och jag förstår er men det är inte läge än, kalla mig idiot och dum men Covid-19 vill du inte ha även om du är 15+år.
Citera
2020-07-01, 02:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Smittotalen går ned i Skåne. Vi skulle haft vårt kaos i april enligt förståsigpåarna. Det blev inget av det.

Skåningar är smartare än lantisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in