2020-07-01, 01:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag är mest orolig för Indien.
Indien har en medellivslängd på knappt 70.
Covid19 slår hårdast mot 70+.
Värre då för Kina och framför allt Japan/Korea om det kommer in i stor skala.
Citera
2020-07-01, 01:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du verkar nästan upprörd över att fler inte dött i viruset, är inte en halv miljon bekräftade dödsfall plus ett relativt stort mörkertal tillräckligt högt för dig?

Jag håller mig till Sverige eftersom det är här jag bor. Mörkertal är till för sådna som försöker bevisa något som det saknas belägg för.

Citat:
Sedan tillkommer alla långvarigt sjuka och kroniskt sjuka, kvinnor som fått hjärnskador och män med månader av rehabilitering framför sig.

Ta inte i så att du kräks nu. Det togs upp ett fall i dag där man misstänkte att C19 angripit hjärnan. Det är inte bekräftat och det kommenterades med att det i så fall är ett »ovanligt fall«. Det använder du då som ett argument.

Citat:
Pandemin är långt ifrån över dessutom.

Det får vi se. Det kanske snart »bara« är en epidemi?
Citera
2020-07-01, 01:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ett nytt virus - G4 EA H1N1 - med pandemipotential har upptäckts i allas vårt favoritland KINA.

Virustet liknar svininfluenssaviruset A/H1N1pdm09.

https://www.bbc.com/news/health-53218704

VAd skall man säga om Kina egentligen. Förutom att vara en stormakt avseende allehanda produktion verkar det också vara en stormakt när det kommer till pandemier.

Jippi Kina
Citera
2020-07-01, 01:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Njae. Statistiken på antalet smittade går upp, det är något annat.

Skulle snarare tro att antalet smittade går ner nu då viruset dragit förbi många stora städer, såvida inte Skåne drabbas hårt nu.
Smittotalen går ned i Skåne. Vi skulle haft vårt kaos i april enligt förståsigpåarna. Det blev inget av det.
Citera
2020-07-01, 01:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
USAs vice president i ansiktsmask i Texas,

säger åt alla att bära mask.

Där ser man.

NBC Nightly News Broadcast (Full) - June 28th, 2020 | NBC Nightly News
https://youtu.be/eLPctdEsD00?t=270

Han kunde kanske ringa upp Svetsaren och berätta om behovet av skyddsmasker. Kanske lyssnar Svetsaren på USA:s vice president
Citera
2020-07-01, 01:55
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Smittotalen går ned i Skåne. Vi skulle haft vårt kaos i april enligt förståsigpåarna. Det blev inget av det.
Sex döda igår, åtta idag. Iff-Iff smittat. Tror inte vi ska vara helt lugna än, smittan har ett mycket langsamt förlopp men hoppas det är som du skriver.
Citera
2020-07-01, 01:56
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Indien har en medellivslängd på knappt 70.
Covid19 slår hårdast mot 70+.
Värre då för Kina och framför allt Japan/Korea om det kommer in i stor skala.

Nu har jag faktiskt inte så bra koll på hur många unga blir drabbade jämfört med äldre men du utgår ifrån att Covid-19 drabbar mindre en utsvulten indier på 55år än en välmående japan på 70år.
Jag är ingen doktor men de svagaste råkar oftast illa ut.
Citera
2020-07-01, 01:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Han kunde kanske ringa upp Svetsaren och berätta om behovet av skyddsmasker. Kanske lyssnar Svetsaren på USA:s vice president
Svetsarn vet garanterat redan att USA har behov av masker.

Ytterst få förunnade att kunna praktisera social distansering som i Sverige.
Citera
2020-07-01, 02:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Sex döda igår, åtta idag. Iff-Iff smittat. Tror inte vi ska vara helt lugna än, smittan har ett mycket langsamt förlopp men hoppas det är som du skriver.
8 hade de hittat bakåt i tiden enligt tisdagens rapport. De andra sex vet jag inget om. Rimligen har de 8 dött utanför sjukhus och då är väl snittåldern uppåt 80 år.
Citera
2020-07-01, 02:02
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nu har jag faktiskt inte så bra koll på hur många unga blir drabbade jämfört med äldre men du utgår ifrån att Covid-19 drabbar mindre en utsvulten indier på 55år än en välmående japan på 70år.
Jag är ingen doktor men de svagaste råkar oftast illa ut.
Här har du statistik: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/
74,6% över 65 som dött.
Sen har Afrika bra siffror hittils med sin medellivslängd på 60.

Men vi får se, Indien kan nog drabbas hårt också, i paritet med Brasilien.
Citera
2020-07-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag håller mig till Sverige eftersom det är här jag bor. Mörkertal är till för sådna som försöker bevisa något som det saknas belägg för.

Ta inte i så att du kräks nu. Det togs upp ett fall i dag där man misstänkte att C19 angripit hjärnan. Det är inte bekräftat och det kommenterades med att det i så fall är ett »ovanligt fall«. Det använder du då som ett argument.

Det får vi se. Det kanske snart »bara« är en epidemi?

Ok, Sverige är ett av de länder i världen som drabbats hårdast sett till andel befolkning och du försvarar strategin förstår jag.

Tegnell har pratat om ett ganska stort mörkertal i Sverige gällande döda i Covid-19

WHO har sagt att pandemin är långt ifrån över men ni förnekare vägrar lyssna på dem ju.
Citera
2020-07-01, 02:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Europas ledare vill inte bli fotograferade med munskydd på - oavsett om de själva rekommenderar sådana till sina undersåtar.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/merkel-i-mote-med-macron-om-eus-coronastod/

Jag tror att Merkel skulle se ännu fulare ut med munskydd. Redan nu är hon ju en skräcködla

Hon är som svetsaren, vill aldrig lämna ifrån sig makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in