Citat:
Ursprungligen postat av
bibbarsmuts
Men alltså, är det här fria fabler eller har du bara fått allt om bakfoten?
Hur kommer du fram till att GM och LJ "fick en bra titt på varandra på ett par meters håll"? Utgår du från att LJ ljuger om att han bara såg GM snett bakifrån och att GM inte såg honom alls?
Om du googlar på Lars Jeppsson och ”ett par meters” hittar du femtielva återgivelser med den formuleringen, så om det är en fabel får du nog städa halva internet. Personligen tror jag att hörde honom använda den formuleringen själv, i så fall bör den ha förekommit i intervjun från 2019 där han vallades runt av nån ”Gjutarenäfve”.
Citat:
Hela det här SE-är-mördaren-teoribygget är på ren Lars Krantz-nivå. Det är väldigt mycket rimligare att anta att det stämmer att SE står vid mordplatsen, att han ser LJ, att LP säger något om blå täckjacka (dock troligen kopplat till Björkman) och att SE därefter lägger ihop 1+1. Samt att det är detta som får honom att springa efter poliserna för att meddela att de ska söka efter en person med blå täckjacka (OM det nu faktiskt skedde en språngmarsch och det inte bara var något han kom på senare att han borde ha gjort).
Det finns
ingenting i hela detta fall, som skulle kräva mer fri fantasi från min sida, än att tillmäta SEs lyteskomiskt krystade utsagor i aprilförhöret och tingsrätten någon som helst sanningshalt. Jag behöver hallucinogener av industriell styrka för att tro på någonting han säger i dessa sammanhang. ”Mannen med den svarta urtavlan” är för utflippad för att vara skriven av en vanlig jordnära deckarförfattare, här behövs en mer påtänd penna typ Jeff Noon.
I övrigt kan jag tycka det är magstarkt att avfärda det case som KP och Palmegruppen jobbat med i tre år som en dålig spionroman. Det står naturligtvis var och en fritt att välja hur auktoritetstroende man vill vara, men nivån på ”Nisse Hult hemma vid sin skärm vet bättre än all samlad expertis”-tugget som har mött KP ger mig rena antivaxx-vibbarna.