2020-06-30, 20:16
Medlem
Hos oss räcker det att vägrar bli testad för alkohol/narkotika på måndag morgon. Innan firewall dagarna var det många som tittade på den där video klipp av kvinnan med hästen...nästan hela företaget har kollad på den ( typ 1995). Inga skämt om Judar/Muslimer /HBQT m.m. blev osams med en kollega som stöder principer bakom Systembolaget, jag är för avskaffandet.....många höjda ögonbrunn den dagen runt kaffebordet...Ja, det gäller att hålla käften på arbetsplatsen nu förtiden. Men hur fick arbetsgivaren veta det ?
Citera
2020-06-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorIvanoff
Jag tycker att situationen är intressant ur flera olika perspektiv;

1. Var går gränsen för allmänintresse, Paulo Roberto, HR-Chef på börsnoterat bolag, småchefer, offentliga personer? Vad är i sådana fall en offentlig person?

2. När du eller jag gör något brottsligt (det finns få perfekta människor), ska vi då lagföras och få en "rättvis" påföljd enligt gällande lag? Bör vi avskiljas från vår anställning? Är det rimligt att företag börjar leka domstol? I vilka fall är det rimligt?

3. Är det "rättvist" att "hänga ut" företag med namn, för att en anställd har begått en brottslig gärning? Är nyhetsvärdet större om företaget är stort eller litet?
Jag tänker att det inte är aktieägarnas eller de övriga anställdas fel.

4. Tjänar vi som samhälle på att "bränna" medmänniskor? Vilka brott är tillräckligt grova för att föranleda "brännmärkning"? Terrorbrott, mord, dråp, pedofili, våldtäkt, snatteri, fortkörning?

5. Skulle brottsligheten minska om man hängde ut alla brottslingar? (Avskräckande syfte).

Mina egna tankar kring dessa frågor är;
1. Allmänintresset är större vid skenheligt beteende, när någon predikar vatten men dricker vin.
Politiker, personer inom rättsväsendet, religiösa figurer, maktmissbrukare.

2. Sparken från jobbet? Måste bedömas från fall till fall, men att avskeda en HR-chef som köper sexuell tjänst känns rimligt.

3. Hänga ut företaget? Smutskastningen av stora företag är skamligt, det borde vara straffbart, om inte "företaget" gjort något brottsligt d.v.s. om någon chef eller anställd gjort något brottsligt i sitt tjänsteutövande.

4. Jag skulle personligen inte vilja bli uthängd i media om jag av en händelse skulle ertappas med en olaglig handling. Men vid grov brottslighet så kan det nog vara befogat.

5. Vet inte om "brännmärkning" tjänar något syfte, strängare straff som i t.e.x. USA verkar i alla fall inte hjälpa.

Allt är inte svart eller vitt....

Låt akademikerna utplåna varandra. Det här ju framkommit tidigare i tråden att han var en sån där värdegrundsmicklare med hög svansföring själv så då kan han gott åka dit på eget grepp.

Så kan vi övriga wt/bönder/vanliga arbetare/små företagare etc köra vårt race.

Sitter man inte på en hög häst behöver man inte vara orolig över att ramla av den.
Citera
2020-06-30, 22:54
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Låt akademikerna utplåna varandra. Det här ju framkommit tidigare i tråden att han var en sån där värdegrundsmicklare med hög svansföring själv så då kan han gott åka dit på eget grepp.

Så kan vi övriga wt/bönder/vanliga arbetare/små företagare etc köra vårt race.

Sitter man inte på en hög häst behöver man inte vara orolig över att ramla av den.
Håller med dig. Men det är väl ingen akademiker vi snackar om nu utan en chef?
Citera
2020-06-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Håller med dig. Men det är väl ingen akademiker vi snackar om nu utan en chef?

Nu har jag inte hängt med i tråden så jag får reservera mig för om det som skrevs i början inte stämmer.

Men HR-ansvarig i ledningsgruppen låter med stor sannolikhet som ännu en akademiker som åker dit för sexualbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Den "skyldige" var HR-ansvarig i ledningsgruppen.

Bortplockad från hemsidan nu.

Han pratade ofta om hur viktigt det vara att ha "rätt värderingar" om man jobbar på Clas Ohlson
Citera
2020-06-30, 23:05
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Nu har jag inte hängt med i tråden så jag får reservera mig för om det som skrevs i början inte stämmer.

Men HR-ansvarig i ledningsgruppen låter med stor sannolikhet som ännu en akademiker som åker dit för sexualbrott.
De har du nog fan rätt i. De flesta av dom lever nog ett dubbelliv och snuskar sig efter jobbet. Innan det åker hem och pimpar frugan.
Citera
2020-06-30, 23:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Antar att det hände i Sverige då. Om det anses vara grund för uppsägning borde det vara för att det anses ett lagbrott.
Citera
2020-06-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
De har du nog fan rätt i. De flesta av dom lever nog ett dubbelliv och snuskar sig efter jobbet. Innan det åker hem och pimpar frugan.

Om det ändå hade varit så väl att det bara var fruarna dom ljög för och var otrogna mot.

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Antar att det hände i Sverige då. Om det anses vara grund för uppsägning borde det vara för att det anses ett lagbrott.

Andra regler gäller för chefer i synnerhet om man ingår i ett så stort företags ledningsgrupp.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-06-30 kl. 23:17.
Citera
2020-06-30, 23:32
Medlem
Citat:
Om det ändå hade varit så väl att det bara var fruarna dom ljög för och var otrogna mot.

.

Ah, lägg dig nu Pol-pot.
Citera
2020-06-30, 23:41
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Hos oss räcker det att vägrar bli testad för alkohol/narkotika på måndag morgon. Innan firewall dagarna var det många som tittade på den där video klipp av kvinnan med hästen...nästan hela företaget har kollad på den ( typ 1995). Inga skämt om Judar/Muslimer /HBQT m.m. blev osams med en kollega som stöder principer bakom Systembolaget, jag är för avskaffandet.....många höjda ögonbrunn den dagen runt kaffebordet...Ja, det gäller att hålla käften på arbetsplatsen nu förtiden. Men hur fick arbetsgivaren veta det ?

"Innan firewall dagarna var det många som tittade på den där video klipp av kvinnan med hästen..."

Kvinnan med hästen?
Citera
2020-06-30, 23:41
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Jag tror han syftar på det kollektiva ansvaret som vi alla svenskar har när det kommer till att främja människohandel, något den svenska modellen är utmärkt på att göra.

var det inte Amnesty som ville legalisera allt och kritiserar svenska modellen att främja just trafficking?
Citera
2020-06-30, 23:42
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Shit, mannen. Tänk att få sparken bara för att man ville kuka något som man betalat för. Helt insane, så fucking galet.

Som chef ska man ha rätt att sätta vem man vill. Den rikes privilegium. Jag menar. Vem har inte knullat någon på arbetstid eller personalfest & faktiskt oxå betalat för det på ett eller annat sätt? Antingen via en befodran eller en efterlängtad tjänsteresa med förmåner eller med cash. Alla knullar, med vem spelar mindre roll. Trams.

Att gå på bordell & knulla horor är inte konstigare än att gå på krogen & ta sig ett par öl eller ett glas vin. Har själv anställda under mig så jag vet att det egentligen är helt ok. Bara fega människor som tvekar & gnäller. Yolo, baby!

ville han ens knulla? chefer vill väl mest domineras och bli pissade på? se öppningscenen i Billioneres.
Citera
2020-06-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
ville han ens knulla? chefer vill väl mest domineras och bli pissade på? se öppningscenen i Billioneres.

Mycket relevant fråga och då infinner sig en intressant följdfråga; vad ingår i begreppet köp av sexuell tjänst.

Köp av en annan persons urin kan väl knappast vara olagligt och vad blir då skillnaden på om säljaren kissar i en skål eller direkt på köparen?

Samma sak med piskning och fastbindning när blir det en sexuell tjänst och var går gränsen när det plötsligt är lagligt?

Citat:
Ursprungligen postat av qt118
Ah, lägg dig nu Pol-pot.

Tvärtom, fler behöver vakna. Miljoner svenskar ska gå till ett jobb i morgon med en klump i magen pga det finns nästan lika många akademiker av det slag som denna GM som tillsammans lagt en stor våt filt över hela det offentliga Sveriges åsikter och tyckande.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-07-01 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in