Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Bob
Allsångerna är ju så tråkiga så det växer mossa på dem. Samma sånger år ut och år in, går det inte att förnya sig någon gång? Framstår mer som underhållning på pensionärshemmet, inget ös överhuvudtaget och Sannas intervjuer är verkligen skämskudde.
Enligt min pösmunka mening är programmets uppgift att föra vidare den svenska allsångstraditionen, som väsentligen består av visor, och tradera en kanon av stamsånger till nya generationer. Artist- och schlagerlåtar är OK men bör inte dominera repertoaren av
allsånger, för de framförs ändå i tusen andra program som
Så mycket bättre,
Så ska det låta osv. Den enda "förnyelsen" bör bestå i att man varierar allsångsutbudet, för det finns ju enormt mycket högklassigt material att ta av, och inte bara repeterar säkra slitna kort. Men
här har jag skrivit några djupsinniga teser om varför SVT numera verkar undvika det svenska allsångsarvet och föredrar ESC-stämplade låtar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
" Gå upp och prova dina vingar börjar kännas lite som Kalles Jul, tradition kort och gott. Är nog ett slående inslag helt enkelt
Jag har fått för mig att det är Anders Lundin som älskar den låten och kanske är det för hans skull den ständigt repeteras, plus att den kanske är visuellt tacksam med rörelser. Men i detta publikfria år hade den väl ändå kunnat få stå över. Det finns faktiskt mycket annat bra bara av Lasse Dahlquist.