Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2020-06-30, 20:34
Medlem
Jag börjar komma till åren, program som Allsång , Lets dance, Så mycket bättre och allt vad skiten heter
har jag alltid trott att det var folk mycket äldre än mig som gillade. Men det är väl så att andelen idioter är jämnt fördelade oavsett generation. Paradise hotel, Ex on the beach, Bianca Ingrosso, etc visar på det.
Demokrati är medelmåttornas tyranni, en idiot har lika många röster som ett geni.
Hur fan kan någon under 75 se skiten (Allsång..)? Och hur fan kan nån med IQ över 75 se PH, Ex on., etc?
Sanna Nielsen är kass som programledare, hyfsad som sångerska och generellt oattraktiv.
Men ändå "hyllad". Folkkär är synonym för "ganska kass, men massan av idioter gillar det ändå".
Citera
2020-06-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inget ont om årets säsong absolut inte. Sanna är grym och artistutbudet är bra men Allsång utan publik funkar bara inte. Hade nog varit bättre att ställa in årets säsong och hoppas på att Coronan försvinner under hösten och satsa inför nästa sommar istället. Mycket svalt så här långt

Tycker det funkar rätt bra ändå. Känns som det krävs lite mer av artisten och uppträdandet.
Citera
2020-06-30, 20:36
Medlem
Sussie Eriksson slaktar " En Jävel på kärlek"
Citera
2020-06-30, 20:55
Medlem
Wandras avatar
Är texten i Erik Lundins låt Apanage ok tycker ni?

"Kanske hugger ner en kund"

"Brukar skicka hash"

"Hade bruden i madrass"

"Innan orten patrullerade med västar och kalash"
Citera
2020-06-30, 20:59
Medlem
Synd att de inte tog dit Ted Åström som Olyckan istället som det ska va.
Citera
2020-06-30, 21:08
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Beröm till SVT som faktiskt tog med såväl Calle Schewens vals som Barfotavisan som allsånger i detta program vid sidan av melodifestivalslåtarna. Men måste Gå upp och pröva dina vingar vara med för femte året i rad?!?
Citera
2020-06-30, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Beröm till SVT som faktiskt tog med såväl Calle Schewens vals som Barfotavisan som allsånger i detta program vid sidan av melodifestivalslåtarna. Men måste Gå upp och pröva dina vingar vara med för femte året i rad?!?

Allsångerna är ju så tråkiga så det växer mossa på dem. Samma sånger år ut och år in, går det inte att förnya sig någon gång? Framstår mer som underhållning på pensionärshemmet, inget ös överhuvudtaget och Sannas intervjuer är verkligen skämskudde.
Citera
2020-06-30, 21:41
Medlem
Citat:
" Gå upp och prova dina vingar börjar kännas lite som Kalles Jul, tradition kort och gott. Är nog ett slående inslag helt enkelt
Citera
2020-06-30, 22:18
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Allsångerna är ju så tråkiga så det växer mossa på dem. Samma sånger år ut och år in, går det inte att förnya sig någon gång? Framstår mer som underhållning på pensionärshemmet, inget ös överhuvudtaget och Sannas intervjuer är verkligen skämskudde.

Enligt min pösmunka mening är programmets uppgift att föra vidare den svenska allsångstraditionen, som väsentligen består av visor, och tradera en kanon av stamsånger till nya generationer. Artist- och schlagerlåtar är OK men bör inte dominera repertoaren av allsånger, för de framförs ändå i tusen andra program som Så mycket bättre, Så ska det låta osv. Den enda "förnyelsen" bör bestå i att man varierar allsångsutbudet, för det finns ju enormt mycket högklassigt material att ta av, och inte bara repeterar säkra slitna kort. Men här har jag skrivit några djupsinniga teser om varför SVT numera verkar undvika det svenska allsångsarvet och föredrar ESC-stämplade låtar.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
" Gå upp och prova dina vingar börjar kännas lite som Kalles Jul, tradition kort och gott. Är nog ett slående inslag helt enkelt

Jag har fått för mig att det är Anders Lundin som älskar den låten och kanske är det för hans skull den ständigt repeteras, plus att den kanske är visuellt tacksam med rörelser. Men i detta publikfria år hade den väl ändå kunnat få stå över. Det finns faktiskt mycket annat bra bara av Lasse Dahlquist.
Citera
2020-06-30, 23:22
Bannlyst
Citat:
Enligt min pösmunka mening är programmets uppgift att föra vidare den svenska allsångstraditionen, som väsentligen består av visor, och tradera en kanon av stamsånger till nya generationer. Artist- och schlagerlåtar är OK men bör inte dominera repertoaren av allsånger, för de framförs ändå i tusen andra program som Så mycket bättre, Så ska det låta osv. Den enda "förnyelsen" bör bestå i att man varierar allsångsutbudet, för det finns ju enormt mycket högklassigt material att ta av, och inte bara repeterar säkra slitna kort. Men här har jag skrivit några djupsinniga teser om varför SVT numera verkar undvika det svenska allsångsarvet och föredrar ESC-stämplade låtar.

Jag har fått för mig att det är Anders Lundin som älskar den låten och kanske är det för hans skull den ständigt repeteras, plus att den kanske är visuellt tacksam med rörelser. Men i detta publikfria år hade den väl ändå kunnat få stå över. Det finns faktiskt mycket annat bra bara av Lasse Dahlquist.

Det finns många äldre klassiker som kan sjungas som ändå inte är schlager, t.ex. "Vill ha dig", "Åh Mickey", "Inget stoppar oss nu" (som Lotta körde senast) och liknande låtar. De passar perfekt och är lite ös. En och annan visa är okej, men inte samma om och om igen. Verkar som SVT har 20 låtar i ett häfte att välja på.
Senast redigerad av Corona-Bob 2020-07-01 kl. 00:10.
Citera
2020-07-01, 01:36
Avslutad
Sanna är ingen lysande programledare. Hon levererar färdigskrivna repliker på ett forcerat och manierat sätt, och hennes humor existerar inte. Men hon funkar i allsångsprogrammet. Med tanke på hur snabbt Måns tröttnade och hur fel Petra Marklund var är nog SVT glada att de har Sanna. Men hon skulle behöva en rolig sidekick som tar bort det äppelkäcka. Det passar inte att spela 11 år när man ser ut som 60.
Citera
2020-07-01, 11:26
Medlem
Hyllningen till Lasse Åberg var däremot riktigt fin det måste man säga. Men överlag har dom 2 första programmen sisådär. Blir segt och långdraget utan publik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in