2020-06-30, 17:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hon var väl alldeles ifrån sig av förtjusning över att få åka i en så "fin" bil? Lite generad kanske över det?
Men, men. Det är väl jag som inte inser det intressanta i det.

Haha ,det kan ju ha varit den unga killen (18-åringen) som körde bilen så det var ju liksom superduper ,men att visa det för en gammal tjejkompis kanske kändes knas ,vad vet jag ,själv hade jag varit stolt ,om jag varit LW !

En del människor har den förmågan att gå hem oss alla åldrar och då behöver det inte vara något sexuellt eller så utan helt enkelt så har dessa personer kvar mycket utav "barnasinnet,spänningen i livet osv." Därav rolig bland alla åldrar!
Kul att vara sån,verkligen tror LW hade skoj i många lägen.
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 17:08.
Citera
2020-06-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tänkte precis skriva detsamma. Det är en exakt beskrivning av det som orsakade LW (och hennes omgivning) så mycket elände, på arbetet, med fam/soc som pastor , you name it. Att motivet går att finns i hennes utpräglade självupptagenhet går svårligen att bortse från.

Visst går det läsa in narcissistiska drag hos MGM men anledingen därtill blir suspekt om man ignorerar den som personifierar diagnosen i perfektion.

Genusmallen för våld i nära relationer där en man kontrollerar, förföljer och våldför sig på en kvinna vilken vill lämna honom är orsaken till skvallerkärringarnas fjantiga försök att (i tråden) utmåla MGM som mördare och Åkl havererade försök att få honom dömd i rätten. Lite fakta och mycket primitiva känslor.

Åtalet känns så genuspolitiserat att det finns skäl att fråga sig om inte Åkl är rekryterad av och/eller har sin bakgrund i ROKS..

Är ni inte med, så gör gärna tankeexperiment att byta kön på Lena så blir det tydligt vad jag menar.

Lena var "mannen" i detta morddrama och SD var en i raden av dom "kvinnor" vilka Lena förlustade och lekte med som vore hon/han precis en sån kvinnoförtryckare man tycker så genuint illa om.

Tänk att en manlig präst knullar en kvinna han vigt och när hon inte lyder hans kommando att lämna sin man så ger han sig på och förföljer och förtrycker den äkta hälft han vigt henne med. Usch!
Båda drevs av existensiella motiv.Den som hann först.VANN!
Citera
2020-06-30, 17:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Något jag har funderat på är följande:
Hur kan det komma sig att paret D inte polisanmälde L.W. för stalking/trackasserier?
I hopp om att få till ett Kontaktförbud.

Antar att SD ville kunna träffa LW då och då ,och om han begärt ett kontaktförbud skulle ju det inte gå ...
(Spekulation)
Citera
2020-06-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Haha ,det kan ju ha varit den unga killen (18-åringen) som körde bilen så det var ju liksom superduper ,men att visa det för en gammal tjejkompis kanske kändes knas ,vad vet jag ,själv hade jag varit stolt ,om jag varit LW !

En del människor har den förmågan att gå hem oss alla åldrar och då behöver det inte vara något sexuellt eller så utan helt enkelt så har dessa personer kvar mycket utav "barnasinnet,spänningen i livet osv." Därav rolig bland alla åldrar!
Kul att vara sån,verkligen tror LW hade skoj i många lägen.
Ville hon leva livet fullt ut? I sitt barnasinne? I naivitet?
Citera
2020-06-30, 17:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Landbandy är en av de som är mest uppriktiga i denna tråd.

Ja jo jag skriver det jag vet och hur jag känt omkring att ha L*ena som en geocachvän ,hade ingen direkt privat vetskap om hennes privatliv för samtalen då vi sågs var ju mer om ungarna ,sport i största allmänhet vädret och skolan.
Hade min egen familj så behövde inte gå in under skinnet på hennes förehavanden.
Gillade henne som person ,blev glad av hennes person,hon spred glädje och livskraft ,hon var noga med att vi skulle vara glada och någon tävlingsmani var det inte tal om inom geocachingen ,men kanske för att jag inte var något hot i den frågan ,typ 35 hittade gömmor ,hehe!
Citera
2020-06-30, 17:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ville hon leva livet fullt ut? I sitt barnasinne? I naivitet?

Jaa Du ,det vet vi ju inte ?

Kan ju tänkas ,vet inte om hon hade sorgsna minnen från sin egen barndom som hon kanske försökte sudda ut/glömma bort och därför leva i nuet ,med så mycket skoj som möjligt ?

Vi vet ju inte hur hon mådde innerst inne ? Undrar om hon visste vem hennes föräldrar var ,vem som fött henne osv.? Hon talade aldrig om sin barndom .Hon levde i nuet ,det märktes.
Men vad som gnagde inom henne på ensamma kvällar o nätter det vet ju ingen av oss ....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 17:26.
Citera
2020-06-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ja jo jag skriver det jag vet och hur jag känt omkring att ha L*ena som en geocachvän ,hade ingen direkt privat vetskap om hennes privatliv för samtalen då vi sågs var ju mer om ungarna ,sport i största allmänhet vädret och skolan.
Hade min egen familj så behövde inte gå in under skinnet på hennes förehavanden.
Gillade henne som person ,blev glad av hennes person,hon spred glädje och livskraft ,hon var noga med att vi skulle vara glada och någon tävlingsmani var det inte tal om inom geocachingen ,men kanske för att jag inte var något hot i den frågan ,typ 35 hittade gömmor ,hehe!
Det är skönt att du håller dig kvar i tråden. Vissa seriösa, som CS128, blir avstängda. Det är trist. Och uppfriskande också att slippa läsa allt skitsnack som finns i många inlägg. Så stanna kvar. Snälla.

Jag hoppas Stefan och Hanna läser noggrant i tråden. Kan tänka att lite fastnar. Och en massa rädsla för framtiden - jag unnar dom ingen ro förrän de är inlåsta i betongbunkern på mycket lång tid. Man skall inte få mörda och gå fri.
Citera
2020-06-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det som är intressant är att hon verkade
besvärad när hon träffade sin vän utanför
St Lukas och sedan hoppade in i en bil
med en man i.

Såg du henne hopa in i bilen? Eller hur vet vi? "verkade besvärad" - hur menar du? Och har detta över huvudtaget någon betydelse i mordet på LW?
Citera
2020-06-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s (knepiga) digitala spår

Är det någon som vet hur stort område masten GSM MCC: 240 MCN:1 täcker?
Går den ända från Gustavsvik till Hjärsta eller kan det vara så att inte SD alls var hemma vid datorn för sina måsten kl 23?
-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Jag klippte bort en del i det citerade inlägget.

GSM MCC: 240 MCN:1 säger desvärre inte vilken mast det gäller, bara vems nät. MCC: 240 = Sverige, och MCN:1 = Telia Sonera AB

Källa: https://cellidfinder.com/mcc-mnc
Citera
2020-06-30, 17:36
Medlem
landbandys avatar
Att bli dömd som oskyldig ,då skulle man ju bli tokig utav ilska och orättvist beteende .

Antar att jag skulle börja skrika och fäkta med armar och ben och uttropa ord som :

-Men jag har inte gjort detta ! Jag är för f-n oskyldig! Ni kan ju inte sätta mig i fängelse när jag inte gjort något !
Och sen skulle jag antagligen gråta hejdlöst och till slut hänga med huvudet ,skaka oförstående på det, och ge upp- med en stor klump i hjärtat ,att hur kan det vara möjligt att jag kommer bli inlåst trots att jag absolut varken ville LW illa ,ej heller gjorde henne illa.Inte var där på stället över huvud taget!!!!Helt otroligt !

Sen en vecka senare i cellen skulle jag bli som en zoombie ,inte vilja äta ,inte vilja prata och bara stirra ner i golvet ,och om någon frågade mig något skulle jag bara mumla att :
-Det här kan inte vara sant ....det här kan verkligen inte vara sant ....?

Jag skulle antagligen tyna bort utav att bli så orättvis behandlad ...

Så det klart att det måste ju gå rätt till i rättssalen ,och det får ju inte ske att en oskyldig blir dömd ,det är ju självklart ,för det vore ju fruktansvärt .

Men om det finns en skyldig till mordet på L'ena ,då är det ju självklart att den måste sona sitt brott ,om inte annat så för att be L*ena om förlåtelse på det sättet ....

För att ta en människas liv är så oförlåtligt så det kan inte jämföras med mycket annat.
Det är både ondskefullt och elakt .
DE som tror sig ha rätten att bestämma över andra människors LEVA eller DÖ ,,,,

Undrar hur man beter sig om man är skyldig till mordet och åker fast ?
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 17:52.
Citera
2020-06-30, 17:47
Medlem
Citat:
Funderar på hur mycket mer Åklagaren har att att lägga fram på Högsta Domstolens bord?

Eller om det enbart är påvisande om felbedömningar hos Tingsrätten som hon vill att Högsta Domstolen skall bli varse ?
Tror inte HD skulle ta i det här ärendet med tång ens. HR lär bli sista instans. Finns nog inget prejudicerande här. Men möjligt blir det så att om SD fälls i HR så kanske han försöker överklaga till HD. Men något prövningstillstånd lär inte beviljas där.
Citera
2020-06-30, 17:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men om det var så noggrann planering är det konstigt att datoraktiviteten inte är mer "vattentät".

Jag har inte sett någonstans i FUP att datorn genomgått en reningsprocess som t ex golvbrunnarna. Det hade man inte missat.
Har man sökt efter blod på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in