2020-06-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här står det i fupen:

Anmälan om barn i fara är skriven till socialnämnden 2019-09-05 av kom M Nyqvist,
gällande syskonen Davidsson.

/.../

Anledning 1111 anmälan till Socialnämnden
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1<574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot XX vid minst ett tillfälle.

Denne trevlige kille som försvaras av några få härinne. Han borde fan fått sitta häktad tills HR meddelade SIN dom. Men så går det inte till. Jag undrar hur farlig han egentligen är för sina barn.

Ja, vad SD tar sig till om han blir eller förstår att han blir dömd i HR vet vi inte.
Citera
2020-06-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här står det i fupen:

Anmälan om barn i fara är skriven till socialnämnden 2019-09-05 av kom M Nyqvist,
gällande syskonen Davidsson.

/.../

Anledning 1111 anmälan till Socialnämnden
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1<574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot XX vid minst ett tillfälle.

Denne trevlige kille som försvaras av några få härinne. Han borde fan fått sitta häktad tills HR meddelade SIN dom. Men så går det inte till. Jag undrar hur farlig han egentligen är för sina barn.

Ja, vad SD tar sig till om han blir dömd eller inser att han blir dömd vet vi inte.
Citera
2020-06-30, 16:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du är säker på att han inte varit i kontakt med polisen? De har ju vittnesmål från kvinnan som såg LW kliva in i bilen. Skulle de ha låtit bli att undersöka det och i så fall varför?

Jag skrev "ifall mannen i fråga inte har kontaktat polisen". Jag har därför inte påstått att han inte gjort det. Oavsett, så framgår det inte av FUP att polisen har matchat vittnet J*sefins iakttagelse med någon av de hörda männen.
Citera
2020-06-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Detta scenario har både jag och Neverhorse beskrivit. Jag har själv råkat ut för exakt en sådan bekant som var säker på att vår gemensamma framtid var lika självklar för mig som för honom. Han blev mycket bestört och började skicka förtäckta hot om kvinnor som förolyckats då de inte tog emot kärlek från en nära. Jag fick polisanmäla, informera grannarna, skaffa hemlig telefon och rörelselarm. Till slut kom en vän med väst hem på kaffe och talade allvar med mannen. Det hjälpte.
Lena hade säkert många beundrare, och hennes generösa och trevliga bemötande kan misstolkas.
Jag har starka misstankar mot JS, pga hans underliga flytt, samarbetsproblem, barnslighet och gnällighet. Han verkar dessutom sakna humor och har ett horn i sidan till SD.
Han kan mycket väl ha börjat med kvällsvanan att stå en stund och betrakta henne genom altanfönstret. Hon stod som på en upplyst scen, och han syntes knappt i mörkret under trädet.
Lena kanske fick syn på honom och blev både förvånad och road.
- "Men Joak*m, varför står du där ute och glor?
Han blir blodröd av skam och stammar fram något. Den ljuva som han drömt om så länge, kanske skrattar och tydligt avslöjar hur komisk och löjlig han är och att hon aldrig i sina dagar har tänkt eller kommer att tänka på honom som annat en en bekant.
Hans heta framtidsdrömmar har i ett iskallt ögonblick slagits i spillror och dessutom känner han en fullständigt tillintetgörande skam.
Eftersom hans narcissistiska, smått autistiska ensamma personlighet gör honom extremt känslig för kränkningar, samtidigt som hans vanligaste känsloreaktion är frustrerade vredesutbrott blir han ursinnig. Och hon är den som svikit och förlöjligat honom och förstört deras framtid.

Den mannens alibi måste ha granskats. Vilken slutsats drog man i undersökningen?
Citera
2020-06-30, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vet inte om det är samma mast eftersom han slagit av platsdelning, men du kan se mastuppkopplingarna och hans digitala kommunikation på 44 sidor i Aktbilaga 145 (titta runt sidorna 130 i pdf:en)

(Missade att notera att han gjorde en platsdelning via Telegram till LW från Varbergagatan kl 21.07 när han skriver "Till Viken nu")

I Aktbil 166, sid 39 finns uppräknat vilka master som kallas SDs hemmamaster:

"Stefan Davidssons bostad på Betesvägen 14B:
• 4G - Varbergagatan 161 NO, 60°
• 3G - Varberga N, 0°
• GSM - Poesig 21 V, 240°

Graderna har jag uppfattat är vilket upptagningsområde masten är vinklad åt. O grader är norrut, 90 grader är åt öster osv från masten räknat.
Citera
2020-06-30, 16:19
Medlem
Citat:
Antingen vet du att de hade en relation som du påstår. Då är det konstigt att du skriver att flera i kretsen säkert kan bekräfta det.
Jag tror att det är JS som anser att de har haft en fling eftersom han har gillat henne sedan han såg henne första gången. Han flyttar till Örebro utan jobb eller bostad, och kontaktar henne. Hon är en omtänksam och varm person och eftersom de är bekanta sen tidigare så är hennes tonfall inte avvisande utan glatt och vänligt. Det kan missuppfattas av en trånande JS. Det är inte så konstigt. Alla flirtar börjar väl så.
Det kan räcka med att JS antytt för andra att han har haft ihop det med LW. Några menande ord, och nämnandet av äventyrsbadet, så är förhållandet ett faktum.
Det kallas bya-skvaller.

Skall detta tas på allvar? Då måste det till betydligt säkrare uppgifter att detta är sant. Vi alla här vet att det förekommer obekräftade eller lögnaktiga inlägg. Vi måste förhålla oss till inlägg där händelser kan styrkas.
Citera
2020-06-30, 16:28
Medlem
Citat:
Jag tror det var neverhorse som intresserade sig för denne JS efter det att Trie hade upptäckt underligheter i loggarna vissa datum. När dessa datum kollades upp visade sig att LW badade äventyrsbad med denne JS det datumet. LW's barn var också med och badade ska sägas. Hursomhelst han flyttade lite hastigt till Örebro utan varken jobb eller bostad efter uppbrott från flickvän och arbete.
LW är bekant med JS sedan tidigare. De är geocachare. Det finns ingenting som tyder på att LW ska ha sett JS som annat än en vän, som var ensam i en ny stad.
SJ däremot kan mycket väl ha misstolkat LW's vänlighet. Det är inget ovanligt att män som gillar en speciell kvinna, får för sig att hon känner likadant för honom och minsta leende blir en bekräftelse.
Personligen tror jag att det är så det ligger till mellan SJ och LW.

Skall detta inlägg tolkas som att SJ är misstänkt mördare? Eller vad vill du påskina?
Sådana här inlägg som är rena spekulationer utan någon som helst bäring är meningslösa. De är inte ens värda att komma i någon "slask".
Fokus ligger nu på rättegången i HR där SD är åtalad för mordet på LW.
Citera
2020-06-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det är intressant med dig Landbandy som ju visste vem L.W. var.
Du har gett oss nyckelord som har gett oss värdefulla ledtrådar hur hon var för er som person inom ert friluftsintresse.
Det vore intressant att få lära sig mer om hur L.W. var. Någon mer som kände henne och kan med lite nyckelord beskriva henne ? Hur mordet/saknaden av henne som vän har påverkat er.

Landbandy är en av de som är mest uppriktiga i denna tråd.
Citera
2020-06-30, 16:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du inser väl att beskrivningen stämmer på LW?
Tänkte precis skriva detsamma. Det är en exakt beskrivning av det som orsakade LW (och hennes omgivning) så mycket elände, på arbetet, med fam/soc som pastor , you name it. Att motivet går att finns i hennes utpräglade självupptagenhet går svårligen att bortse från.

Visst går det läsa in narcissistiska drag hos MGM men anledingen därtill blir suspekt om man ignorerar den som personifierar diagnosen i perfektion.

Genusmallen för våld i nära relationer där en man kontrollerar, förföljer och våldför sig på en kvinna vilken vill lämna honom är orsaken till skvallerkärringarnas fjantiga försök att (i tråden) utmåla MGM som mördare och Åkl havererade försök att få honom dömd i rätten. Lite fakta och mycket primitiva känslor.

Åtalet känns så genuspolitiserat att det finns skäl att fråga sig om inte Åkl är rekryterad av och/eller har sin bakgrund i ROKS..

Är ni inte med, så gör gärna tankeexperiment att byta kön på Lena så blir det tydligt vad jag menar.

Lena var "mannen" i detta morddrama och SD var en i raden av dom "kvinnor" vilka Lena förlustade och lekte med som vore hon/han precis en sån kvinnoförtryckare man tycker så genuint illa om.

Tänk att en manlig präst knullar en kvinna han vigt och när hon inte lyder hans kommando att lämna sin man så ger han sig på och förföljer och förtrycker den äkta hälft han vigt henne med. Usch!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-30 kl. 16:47.
Citera
2020-06-30, 16:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Skall detta inlägg tolkas som att SJ är misstänkt mördare? Eller vad vill du påskina?
Sådana här inlägg som är rena spekulationer utan någon som helst bäring är meningslösa. De är inte ens värda att komma i någon "slask".
Fokus ligger nu på rättegången i HR där SD är åtalad för mordet på LW.

Om du läser i mitt inlägg www.flashback.org/sp72113823 en gång till så ser du att det tydligt framgår att det är längesen skribenten WFT riktade strålkastare mot JS. Jag bifogade länkar och skrev vilka datum inläggen gjordes av skribenten under hösten -18.
Jag skulle hellre vilja höra vilka tankar skribenten har om fallet idag och vilken förklaring hen har till sin uppgift "hon låg ju ganska skuggad".
Citera
2020-06-30, 16:56
Medlem
doktor-millers avatar
Hur kan SOA, SD och HD ha så olika versioner om hur de fick veta att LW hittats. SOA läser det i tidningen. HD hör det på radion när hon åker med SOA till sommarstugan direkt efter hennes förhör och SD får info av SOA och HD att de åkte upp i Hjärsta och såg brottsplatsen ??????

Förhör med HD
F:Men där på lördan så kommer det ju ut nån nyhet.. ehm.. från media.. V:Mm.
F: Är det nånting du tar del av?
V:Mm.
F:Mm vad är det du tar del av?
V: Att man hade hittat en kvinn.. eller en kropp..
F:Mm.
V:Mm. Det hörde vi på nyheterna när vi åkte härifrån.. ut till landet. Tror jag att det var.. att vi hörde det då.. mm.. å då tänkte.. tänkte jag ba.. hur är det möjligt att man kan ha.. att hon kan ha legat så nära hemma utan o blivit hittad å det är liksom klart.. har hon blivit flyttad tillbaka ah men asså det är klart man undrar asså tänker tanken, att.. hur är det möjligt.. att vara så nära.
F:Vet du vart hon har hittats?
V:Ah. Eh.. ja inte exakt men i vilket.. liksom parti.. eh..
eftersom.. det har ju varit på bilderna.. eh å vi såg avspärrning när vi.. vi stod polisen när vi åkte härifrån så stod det poliser efter motorvägen.. eh.. där..
F:Mm. Har du varit där?
V:Jag ja?
F:Mm.
V: Ah.. Lena har ha en geocach där så vi både Stefan å jag har varit där..
F:När då?
V: Ja.. ganska.. den var ny nu under våren.. eh.. så de e ganska nyligen vi har varit där.. eh..
Citera
2020-06-30, 17:03
Medlem
Något jag har funderat på är följande:
Hur kan det komma sig att paret D inte polisanmälde L.W. för stalking/trackasserier?
I hopp om att få till ett Kontaktförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in