2020-06-30, 11:53
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Men din dumme fan, varför? Du ska generera svar, om dom är glada, ledsna, frustrerade, förvirrade, besvikna, eller kåta när dom svarar spelar ju för fan ingen roll det kostar dom lika mycket? Dom lägger ner när pengarna är slut eller när det går upp för dom att oj jag får inte till vaken mail eller telekontakt och definitivt inte träff.
Jag har suttit i 4 år nu och hamrat ner generellt generiskt dravel till runkgubbar och en sak är säker, alla dessa företag har statistisk dom kollar, hur stor procentuell andel av dina mess som genererar svar från kunden. Uppenbarligen spelar det inte så stor roll hur dessa svar är formulerade bara dom utgör en grundläggande respons, gubbfan svarar.
Oj, tuffing ..

Därför det blir jävligt bökigt om man ska försöka förklara för 15 pers. varför man helt plötsligt ska ta hand om de barn man tidigare sade sig inte ha. Förstår du mig nu kanske? Jag skiter fullständigt i hur länge du har jobbat med det här. Hur jävla svårt ska det vara att inte skriva som ett jävla UFO? Ingenting ser fan naturligt ut. Många tröttnar på player för att meddelandena är så jävla dåligt skrivna. JH borde ge mongon som dig en grundkurs i svensk grammatik.
2020-06-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Oj, tuffing ..

Därför det blir jävligt bökigt om man ska försöka förklara för 15 pers. varför man helt plötsligt ska ta hand om de barn man tidigare sade sig inte ha. Förstår du mig nu kanske? Jag skiter fullständigt i hur länge du har jobbat med det här. Hur jävla svårt ska det vara att inte skriva som ett jävla UFO? Ingenting ser fan naturligt ut. Många tröttnar på player för att meddelandena är så jävla dåligt skrivna. JH borde ge mongon som dig en grundkurs i svensk grammatik.

Vadå oj tuffing? Ja jävlar vad tuff ja känner mig, jag diskuterar med dig, bemöt mina argument istället.
Men du behöver inte förklara, om gubben förstår allt, inget, eller hälften så kommer hans meddelande till dig kosta honom femton kronor ändå, vad i detta konceptet är det som är så svårt att förstå? Du kan svara generellt, du kan svara svävande, du kan ändra samtals ämne, du kan skriva snusk? Alltså fan raringen det är inte svårt detta, det är inget schack spel med en värdig motståndare det är bara lägsta formen av skriftlig kommunikation, det är inte avancerat alls. Dom tröttnar och slutar skriva? Och det har du koll på menar du vilka targets som lämnar respektive stannar?
2020-06-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Den där ksi fittan som gör reklam för sin skitsida kan dra åt helvette. För det första måste man stå i kö i ett halvår. Sedan ska han dra in sin AUS skitsida och där är det krav på att ditt primära språk ska vara engelska. Ksi fitta är en neger så det är klart han får jobbet. Vi svennebananer har ingen chans. Snubben är värre än oman bögen.
Vetu nåt som är bättre då?
2020-06-30, 12:10
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Vadå oj tuffing? Ja jävlar vad tuff ja känner mig, jag diskuterar med dig, bemöt mina argument istället.
Men du behöver inte förklara, om gubben förstår allt, inget, eller hälften så kommer hans meddelande till dig kosta honom femton kronor ändå, vad i detta konceptet är det som är så svårt att förstå? Du kan svara generellt, du kan svara svävande, du kan ändra samtals ämne, du kan skriva snusk? Alltså fan raringen det är inte svårt detta, det är inget schack spel med en värdig motståndare det är bara lägsta formen av skriftlig kommunikation, det är inte avancerat alls. Dom tröttnar och slutar skriva? Och det har du koll på menar du vilka targets som lämnar respektive stannar?
Ja, argumentet "Men din dumme fan, varför?" är fan oslagbart, hur ska jag kunna mäta mig med en så intellektuell hövding som dig.

Har inte svårt att förstå någonting, mer än vad fan det är du jiddrar om. Du och flera andra skriver som mongon, det är det enda jag ville ha sagt. Att få ventilera min kritik mot trådens CP-barn är något som är välbehövligt ibland. Vad det sedan kostar för target att skicka en bild på en svamp som ser ut som en kuk, är inte av intresse för mig.
2020-06-30, 12:11
Medlem
Ok, en liten fotnot. Om du säger att folk skriver helt inkorrekt svenska det köper jag, om dom tar in SFI babbar som inte kan skriva flytande svenska så är det inte ok. Det jag vänder mig mot är föreställningen att meddelanden måste hålla nån sorts hög klass, vara kreativa och riktigt bra.
2020-06-30, 12:14
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ok, en liten fotnot. Om du säger att folk skriver helt inkorrekt svenska det köper jag, om dom tar in SFI babbar som inte kan skriva flytande svenska så är det inte ok. Det jag vänder mig mot är föreställningen att meddelanden måste hålla nån sorts hög klass, vara kreativa och riktigt bra.
Så polletten trillade till slut ner?

Nej, de behöver inte hålla Stephen King-klass i berättande. Tycker bara att vissa svar från player är minst lika bisarra som targets.
2020-06-30, 12:31
Medlem
Citat:
Så polletten trillade till slut ner?

Nej, de behöver inte hålla Stephen King-klass i berättande. Tycker bara att vissa svar från player är minst lika bisarra som targets.

Du nämnde mer än grammatiken i din kritik mot dom andra operatörerna på JH. Ja men vad fan om targets mess är bisarra så är det väl helt ok med bisarra svar? Det finns en polett hos dig som behöver trilla ned med. Du inbillar dig att det fodras en högre klass av meddelande för att det hela ska funka. Det är ju uppenbarligen inte så. Det var därför jag nämnde mina 4 år, inte för att låta cool utan för att understryka det faktum att det går bra att skriva fort, kanske lite slarvigt och framförallt mest ge kunden respons. För det är ju som du själv säger, targets är dumma i huvet, och konstiga på alla möjliga vis. Hade vi suttit och kommunicerat med intelligenta, rationella vettiga människor ja då hade det krävts en rejäl ansträngning för att dupera dom, absolut.

Citat:
Ja, argumentet "Men din dumme fan, varför?" är fan oslagbart, hur ska jag kunna mäta mig med en så intellektuell hövding som dig.

Har inte svårt att förstå någonting, mer än vad fan det är du jiddrar om. Du och flera andra skriver som mongon, det är det enda jag ville ha sagt. Att få ventilera min kritik mot trådens CP-barn är något som är välbehövligt ibland. Vad det sedan kostar för target att skicka en bild på en svamp som ser ut som en kuk, är inte av intresse för mig.

Ok jag ber tusen gånger om ursäkt för min inledande förolämpning, är det ok nu?

Jag skriver inte som ett mongo, och jag förstår inte vad du jiddrar om heller. Hur andra skriver påverkar inte dig, du har inte ansvar för om någon annan op gör target förvirrad eller upprörd eller vad det nu är. Du tar på dig ansvar för att känna dig viktigare än du är, njut av kukbilderna, skriv snabbt och invänta lönen istället.
2020-06-30, 12:37
Medlem
Jag ska hjälpa dig lite Jared...
Om killen innan dig, se88784343 fuckat till det lite och du får ett meddelande från target som låter typ såhär:

"Men Margareta vad är det du skriver fattar ingenting, känner inte igen dig längre, jag tappar faktiskt hoppet om oss nu"

Då kan du enkelt svara: "Men Börje min underbare karl, det är bara det att du gör mig helt pirrig och vimmelkantig , därav mitt konstiga svar, vi drar ett streck över detta nu och blickar framåt, ok?"

Så enkelt var det, du behövde inte lusläsa loggen, du behövde inte klia dig i huvudet i flera minuter och försöka komma tillrätta med hur du ska rädda situationen, etc. Det är inte svårt detta, det är bara chatt min kära vänner.
2020-06-30, 12:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Jag ska hjälpa dig lite Jared...
Om killen innan dig, se88784343 fuckat till det lite och du får ett meddelande från target som låter typ såhär:

"Men Margareta vad är det du skriver fattar ingenting, känner inte igen dig längre, jag tappar faktiskt hoppet om oss nu"

Då kan du enkelt svara: "Men Börje min underbare karl, det är bara det att du gör mig helt pirrig och vimmelkantig , därav mitt konstiga svar, vi drar ett streck över detta nu och blickar framåt, ok?"

Så enkelt var det, du behövde inte lusläsa loggen, du behövde inte klia dig i huvudet i flera minuter och försöka komma tillrätta med hur du ska rädda situationen, etc. Det är inte svårt detta, det är bara chatt min kära vänner.
Du behöver inte hjälpa mig med något. Jag vet hur jag ska svara mina targets. Att trolla och hitta på scenarion är ingenting nytt för mig.
Citat:
Du nämnde mer än grammatiken i din kritik mot dom andra operatörerna på JH. Ja men vad fan om targets mess är bisarra så är det väl helt ok med bisarra svar? Det finns en polett hos dig som behöver trilla ned med. Du inbillar dig att det fodras en högre klass av meddelande för att det hela ska funka. Det är ju uppenbarligen inte så. Det var därför jag nämnde mina 4 år, inte för att låta cool utan för att understryka det faktum att det går bra att skriva fort, kanske lite slarvigt och framförallt mest ge kunden respons. För det är ju som du själv säger, targets är dumma i huvet, och konstiga på alla möjliga vis. Hade vi suttit och kommunicerat med intelligenta, rationella vettiga människor ja då hade det krävts en rejäl ansträngning för att dupera dom, absolut.
Jag menade att players svar framstår som mer bisarra i sammanhanget. Att det sedan finns targets som skriver riktigt fult är inte något problem för mig. Blir bara så märkliga dialoger man måste sätta sig in i ibland.

Jaså, det kan du avgöra efter ett par inlägg från mig i den här tråden? Du måste ju vara något slags lingvistiskt geni. Varför skriver du snusk till gubbar för? Du ska ju jobba i Hollywood och skriva sci-fi . Seså, iväg med dig nu.

Det är det som är det märkliga i det hela. Somliga targets framstår som rationella och mänskliga om man jämför med den dialogen som player fört. Du behöver inte känna dig så träffad, jag vet inte hur du skriver till dina targets. Så jag förstår faktiskt inte varför du blir så kränkt.
2020-06-30, 12:55
Medlem
Citat:
Du behöver inte hjälpa mig med något. Jag vet hur jag ska svara mina targets. Att trolla och hitta på scenarion är ingenting nytt för mig.

Jag menade att players svar framstår som mer bisarra i sammanhanget. Att det sedan finns targets som skriver riktigt fult är inte något problem för mig. Blir bara så märkliga dialoger man måste sätta sig in i ibland.

Jaså, det kan du avgöra efter ett par inlägg från mig i den här tråden? Du måste ju vara något slags lingvistiskt geni. Varför skriver du snusk till gubbar för? Du ska ju jobba i Hollywood och skriva Sci-fi . Seså, iväg med dig nu.

Det är det som är det märkliga i det hela. Somliga targets framstår som rationella och mänskliga om man jämför med den dialogen som player fört. Du behöver inte känna dig så träffad, jag vet inte hur du skriver till dina targets. Så förstår faktiskt inte varför du blir så kränkt.

Du har inga problem med att skriva meddelanden oavsett vad dina kollegor skrivit alltså, vad fan gnäller du om då från början? Du behöver inte sätta dig in i något alls, det är ju det jag skriver. Känns det krångligt och inkonsekvent när du hoppar in i konversationen så byt ämne eller svara generellt bara, jag har skrivit det tre gånger nu.

Vad är det jag kan avgöra menar du? Mitt intryck av dig är att du är upprörd över vad dina kollegor skriver eller inte skriver. Här finns det två vägar att gå, det ena är som jag skrev att du känner ett ansvar för kvalitetsnivån på JH generellt, vilket är meningslöst för du är bara en liten op, precis som jag. Det andra alternativet är att du tror att det på något sätt går ut över dig om föregående meddelanden varit mindre bra, bisarra eller vad det nu är. Det gör det ju inte, som jag försökt förklara för dig, du kan inte lastas för det och det svar du ger kunden behöver inte korrelera med det kollegan skrev.

Det verkar som många liksom tror att det antingen är rätt eller fel när man skriver till target. Som om gubben säger "Men Kristina vad är 369 delat på 500 upphöjt till 10? Och vad är roten ur det och pi osv" Sen måste du svara rätt annars blir det fel, som på ett jävla prov i skolan. Skriv bara för i helvete haha...
2020-06-30, 14:27
Medlem
PFC har idag gått ut med att deras kort från Wirecard fungerar igen, så då kommer förhoppningsvis Bitsafe's kort också att fungera inom kort.
2020-06-30, 14:31
Medlem
Haha, mycket drama här de senaste dagarna. Men det är förståeligt, det är allvarliga saker vi sysslar med. Logga mycket, knarka inget, var inte ett mongo (eller var det) och njut av kukarna så blir allt riktigt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in