2020-06-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazooken
Plockat ut lön 2 gånger nu på JH, men har nu tappat all motivation. Så fort jag ser att en gubbjävel skriver information om sig själv eller vardagssaker får jag flipp. Det är så inte värt den lilla summan man får.

Att man också MÅSTE tjäna minst 50 € per vecka gör det hela ännu värre.

Det kan vara motigt ibland, vissa dagar mer än andra. Men det blir lättare med tiden och du kommer lära dig låta all skit dom skriver bara flyga förbi utan att störa dig på det. Jag vet inte om du har sett lönetrappan? Du får bättre betalt per meddelande desto fler du skriver, upp till strax under 2000.
2020-06-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det är ju softare för allt är ju betydligt bättre haha och man slipper logga onödigt skit som JH hade påpekat.
Operadors högsta lönestege är bara några ören mindre än JH så jag vet inte vad för info du har fått. Du når den högsta hos Operador efter enbart 1300 mess. På JH når man den efter 1700 mess. Lägg därtill en personlig bonusstege som aktiveras efter man skrivit 1000 mess så du har två bonusar igång samt peakhour och helgbonusar.

Två euro cent mindre, vet inte vad jag fick 0.12 ifrån, my bad.
Ok, om det är softare på Operador med lägre krav kan du inte snacka om att avskrapet från JH inte platsar, det är ju elitistiskt dravel när vi alla kollar kuk bilder liksom. Detta jobbet handlar om att göra så lite som möjligt och tjäna så bra som möjligt. Om kö finnes så finns det inget som slår cw, hade jag suttit och loggat allt och försökt göra alla runkgubbar nöjda under dessa åren så hade jag torskat flera hundra tusen kronor. Men för all del, det ska va hög klass och hög nivå, gäller o ha yrkesstolthet, typ.
2020-06-29, 18:52
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Du har tyvärr inte tillräcklig intellektuell kapacitet för att klara av att tyda det jag skriver, trots att jag bryter ner det på samma sätt som jag skulle göra om jag pratade med ett litet barn. Det är således hopplöst att försöka föra en diskussion med dig. Jag lämnar detta nu, och önskar dig lycka till.
LOL du får mig att le ska du veta.Mana kan inte mer än att skratta åt dina påstående.
Tack för att man slipper argumentera med översittarfolk.Du ska nog söka som coach på JH dom behöver grabbar som dig.
2020-06-29, 19:11
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Två euro cent mindre, vet inte vad jag fick 0.12 ifrån, my bad.
Ok, om det är softare på Operador med lägre krav kan du inte snacka om att avskrapet från JH inte platsar, det är ju elitistiskt dravel när vi alla kollar kuk bilder liksom. Detta jobbet handlar om att göra så lite som möjligt och tjäna så bra som möjligt. Om kö finnes så finns det inget som slår cw, hade jag suttit och loggat allt och försökt göra alla runkgubbar nöjda under dessa åren så hade jag torskat flera hundra tusen kronor. Men för all del, det ska va hög klass och hög nivå, gäller o ha yrkesstolthet, typ.
Det jag menar med mindre krav är när det kommer till loggning och annat onödigt som att säga till en coach om någon missat att logga namn eller stavat fel. Har aldrig kontaktat någon coach vid sådana grejer då de rättar allt åt en.
Det gör allt "softare" för man lägger inte onödig tid på att ta print och rätta andras fel.

De gör en kontroll angående ens grammatik och kreativitet redan innan man antas så där ligger kraven högt över JH, vilket i sin tur leder till färre stolpskott hos Operador och allt flyter på bättre.

Har dock aldrig jobbat på CW så där jag kan inte uttala mig om men det låter ju bra det. Tror dock inte att trafiken slår utlandet med tanke på att det är mer än dubbelt så mycket invånare än i Sverige så bara en bråkdel som blir medlem på dessa sidor gör ju mycket.
2020-06-29, 19:40
Medlem
Citat:
Det jag menar med mindre krav är när det kommer till loggning och annat onödigt som att säga till en coach om någon missat att logga namn eller stavat fel. Har aldrig kontaktat någon coach vid sådana grejer då de rättar allt åt en.
Det gör allt "softare" för man lägger inte onödig tid på att ta print och rätta andras fel.

De gör en kontroll angående ens grammatik och kreativitet redan innan man antas så där ligger kraven högt över JH, vilket i sin tur leder till färre stolpskott hos Operador och allt flyter på bättre.

Har dock aldrig jobbat på CW så där jag kan inte uttala mig om men det låter ju bra det. Tror dock inte att trafiken slår utlandet med tanke på att det är mer än dubbelt så mycket invånare än i Sverige så bara en bråkdel som blir medlem på dessa sidor gör ju mycket.

Men varför skulle du säga till en coach om någon annan gjort fel, du tjänar ju inga pengar på det, du är bara en fitta om du gör det, eller hur?

Stolpskott? Det är stolpskotten du sitter och chattar med kompis. Det flyter väl när meddelanden svaras fort så gubbarna kan skicka nya. Kreativitet och grammatik har föga med den ekvationen att göra.

Fan pärlor för svin, elda för kråkorna. Dessa anrika ordspråk räcker inte till för att beskriva situationen där du som operatör ska sitta och skriva bra, välformulerade, snitsiga, grammatiskt korrekta, fina meddelanden till kåta, dumma, perversa neandertalare som sitter och svettas och drar i den i nån pissig liten inavlad skitort nånstans i Sverige (eller Australien).

Är det inte bättre att tjäna snabba pengar? Fan om du är duktig eller ej spelar ingen roll, du kan inte avancera du får ingen löneförhöjning eller några fördelar alls. Jag kan för allt i världen inte förstå denna attityden folk har i den här tråden att det ska vara ordning och reda och man ska vara duttig.
Senast redigerad av gurka111 2020-06-29 kl. 19:43.
2020-06-29, 19:59
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Men varför skulle du säga till en coach om någon annan gjort fel, du tjänar ju inga pengar på det, du är bara en fitta om du gör det, eller hur?

Stolpskott? Det är stolpskotten du sitter och chattar med kompis. Det flyter väl när meddelanden svaras fort så gubbarna kan skicka nya. Kreativitet och grammatik har föga med den ekvationen att göra.

Fan pärlor för svin, elda för kråkorna. Dessa anrika ordspråk räcker inte till för att beskriva situationen där du som operatör ska sitta och skriva bra, välformulerade, snitsiga, grammatiskt korrekta, fina meddelanden till kåta, dumma, perversa neandertalare som sitter och svettas och drar i den i nån pissig liten inavlad skitort nånstans i Sverige (eller Australien).

Är det inte bättre att tjäna snabba pengar? Fan om du är duktig eller ej spelar ingen roll, du kan inte avancera du får ingen löneförhöjning eller några fördelar alls. Jag kan för allt i världen inte förstå denna attityden folk har i den här tråden att det ska vara ordning och reda och man ska vara duttig.
Det är ju just det jag inte gör. Läste du inte vad jag skrev? Hahaha! Det behövs ju ej på Operador.
2020-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Det är ju just det jag inte gör. Läste du inte vad jag skrev? Hahaha! Det behövs ju ej på Operador.

Det var glasklart men du formulerar dig som att du hade känt dig manad att göra det själv om systemet vore annorlunda. Eller?
2020-06-29, 22:11
Medlem
vad menas med logga?
2020-06-29, 22:24
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTwiin2
vad menas med logga?

Det är egentligen lånat ifrån engelskans ord för "stock" - "log". När man loggar så kör man upp en stock i röven.

.. Eller så skriver man ner väsentlig (och vissa oväsentlig) information i loggen för att få ett bättre flyt på konversationen.

Tycker för övrigt att vi borde ha slutat skriva i denna tråden sedan lång tid tillbaka. Ju fler som känner till, desto mindre arbete (och större risk för att skatteverket öppnar ögonen).
2020-06-29, 22:33
Medlem
Suchkas avatar
Jävlar vad det drog iväg i tråden.

Till grönsaken och andra tvivlare, att gola är aldrig rätt och logga gör man sporadiskt, uppenbarligen. Alla skiter i om man sårar Gais-Börjes sjuka känslor med att kalla honom Gert-Åke en gång istället. Men tror ni majoriteten i tråden "extraknäcker" som civilekonomer? Eller? Varför tror ni folk snear ur i allmänhet? För de är rädda att knasa sin huvudinkomst. Huvudinkomsten tycks vara just detta kneget här. Jag håller med om att man inte behöver göra mer än nödvändigt. Men gör det, åtminstone. Så kan vi alla njuta av våra 12 cents.
Senast redigerad av Suchka 2020-06-29 kl. 23:01.
2020-06-30, 00:29
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Det var glasklart men du formulerar dig som att du hade känt dig manad att göra det själv om systemet vore annorlunda. Eller?
Nu snackar du i nattmössan haha!
2020-06-30, 02:16
Medlem
Citat:
Det är ju softare för allt är ju betydligt bättre haha och man slipper logga onödigt skit som JH hade påpekat.
Operadors högsta lönestege är bara några ören mindre än JH så jag vet inte vad för info du har fått. Du når den högsta hos Operador efter enbart 1300 mess. På JH når man den efter 1700 mess. Lägg därtill en personlig bonusstege som aktiveras efter man skrivit 1000 mess så du har två bonusar igång samt peakhour och helgbonusar.

Kanske är annorlunda på den australiensiska sidan hos Operador eller? För på den svenska är det ju 1700 meddelanden för att nå högsta stegen på 0,16?

**** Operador lön ****

"Nedan ser du priserna som vi erbjuder i förhållande till antalet meddelanden som skickas per vecka. Som du ser så ökar betalningen per meddelande, ju fler meddelanden du skriver.

Antal meddelanden Pris per meddelande
0 0.1
300 0.125
400 0.1275
500 0.13
600 0.1325
700 0.135
800 0.1375
900 0.14
1000 0.1425
1100 0.145
1200 0.1475
1300 0.15
1400 0.1525
1500 0.155
1600 0.1575
1700 0.16

I Statistik sektionen på operatörspanelen kan du kontrollera antalet meddelanden som du har skickat samt hur mycket du har tjänar per meddelande.

Dessutom erbjuder vi regelbundet bonusar för antal meddelanden som skickas i panelen.
Nedan finner du de bonusar vi erbjuder för tillfället:

VECKOBONUS €
500 besvarade meddelanden 5 €
750 besvarade meddelanden 8 €
1000 besvarade meddelanden 10 €
1250 besvarade meddelanden 13 €
1500 besvarade meddelanden 15 €
1750 besvarade meddelanden 18 €

HELGBONUS €
50 besvarade meddelanden 0.50 €
100 besvarade meddelanden 2 €
150 besvarade meddelanden 3 €
200 besvarade meddelanden 4 €

NATTBONUS KL. 01-06 €
1 CENT extra per meddelande 0.01 €

Betalningsmetoden vi använder är banköverföring. Du kan använda din personliga bank eller online banker som N26, TransferWise och Revolut. Betalningen sker veckovis."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in