2020-06-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vet ej, men har för mig att det var blodgivare. Det kan såklart vara så att antikroppsnivåerna har sjunkit, ja.

“I studien ingick dels inneliggande patienter vid Karolinska Universitetssjukhuset, dels patienter och deras exponerade asymtomatiska familjemedlemmar som i mars i år återvände till Stockholm efter sportlovsfirande i Alperna.”

I think this could be a case of antibodies sinking. But I’m very happy they included a control group of non-selected blood donors to run against. Maybe that will shed more light on the situation.

I’ll keep an eye out for their study when it drops and post it here if somebody doesn’t beat me to it.
Citera
2020-06-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nej, de öppnar för EU och ca 18 länder till (mest grannländer), och det gäller direktflyg, inte nationaliteter. Bland annat ryssar, britter och amerikaner som vill åka dit får göra som oss, flyga via Tyskland eller nå’t.

Jag skrev att man öppnade för hela EU utom Sverige och UK. Du skrev att det inte stämde; utan att man öppnar "för en rad EU-länder". Så ge dig nu, du hade fel!

Man öppnar för HELA EU, utom Sverige och UK. Inte "en rad EU-länder".
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Exakt.

Har vi någonsin sett Tegnell bära munskydd? Löfvén?

Men samtidigt hyvlar man Trump för att han inte bär det.

Hyckleriet är gränslöst.

Ibland undrar jag om dessa herrar redan är vaccinerade.Omöjligt är det ju inte med tanke på att det faktiskt finns vaccin, om än icke godkända sådana.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Haha, ja PK börjar verkligen bli desperata nu. De knåpar ihop en egenhändig teori om att svennebanan är immun trots att de inte ens har antikroppar.

Vi får väl se om WHO och resten av världen blir lika imponerade av denna senaste teori från våra genier till svenska coronaexperter.
För egen del ser jag på den snabbt avtagande smittspridningen i Stockholm, den mer långsamt avtagande smittspridningen i VG, och den ökade smittspridningen i vissa län i Sverige som knappt har haft smittan. Jag drar då slutsatsen att det går snabbt ner i Stockholm på grund av högre grad av immunitet i befolkningen.

Jag anser också, som jag hoppas är bekant, att barn är naturligt immuna, och därför sjunker gränsen för flockimmunitet. Oavsett finns det en naturlig variation i mottagligheten för smittan, vilket bidrar till att sänka gränsen.

Det finns helt enkelt så mycket som inte går att förklara med hur smittspridningen avtar om man inte accepterar immunitet. Jag är i alla fall glad att vi i tråden har kommit förbi stadiet som var alarmisternas favorit länge: "MAN BLIR INTE IMMUN! Vi måste vänta på vaccin!".
Citera
2020-06-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
“I studien ingick dels inneliggande patienter vid Karolinska Universitetssjukhuset, dels patienter och deras exponerade asymtomatiska familjemedlemmar som i mars i år återvände till Stockholm efter sportlovsfirande i Alperna.”

I think this could be a case of antibodies sinking. But I’m very happy they included a control group of non-selected blood donors to run against. Maybe that will shed more light on the situation.

I’ll keep an eye out for their study when it drops and post it here if somebody doesn’t beat me to it.
Det beror dock på när blodproverna togs. Det kan vara gamla prover. I så fall är antikroppsnivåerna intakta.
Citera
2020-06-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deskjokky
Bara för det ska vara rätt.
Ensamhushåll står för c:a 18%, inte 40% som du skrev.
"Antalet personer som levde ensamma (ensamstående utan barn) var totalt 1 879 405, eller 18 procent av befolkningen."

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/hushall-i-sverige/

Din siffra är från 2016 enligt https://folkbladet.se/nyheter/finspang/sa-manga-i-singelhushall-om4949449.aspx

Tack. I stand corrected.
Citera
2020-06-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja utifrån döda/befolkning är Sverige värre, det är en skandal. Tycker inte du det?

Varför skulle det vara värre i förhållande till ett stort land? Det är väl snarare tvärtom
Citera
2020-06-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi har redan behandlat den nyheten. Man pratar om att även tidigare corona-infektioner skulle ge korsimmunitet. Visst jag är med på det om man förklarar varför äldre blir svårare sjuka. Varje individ smittas i genomsnitt av coronavirus vartannat åt under sin livstid. Så ju äldre man är desto bättre skydd då.

Något haltar i hypotesen.
Att äldre drabbas hårdare är sannolikt för att produktionen av T-celler minskar med åldern.
Citera
2020-06-29, 21:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Grekland portar flygtrafik från Sverige till 15 juli
https://omni.se/

När turistsäsongen börjar. Lägligt. För vi kommer inte ha något klent virus kvar i samhället om två veckor.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
14 nya smittade i Peking och en halv miljon människor isoleras. Igen.

Undrar hur länge man kan hålla på så här? Okej de tar smittan på allvar bla bla men det är ju som jag skrev förut terror. En osynlig fiende som när som helst kan lamslå ett helt samhälle.

Kinesjävlarna bryr sig väl inte dock eftersom de lever och dör för staten.

Jag tycker att det istället visar att den kinesiska staten bryr sig om sina medborgare. Kina vill inte ha ett smittokaos som exempelvis Sverige där en massor med medborgare dör i onödan samt att vården sviktar.

Tänk om vi hade tagit tag i saker när det bara fanns 14 fall i Stockholm. Då hade vi sluppit denna shitstorm.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Jag skrev att man öppnade för hela EU utom Sverige och UK. Du skrev att det inte stämde; utan att man öppnar "för en rad EU-länder". Så ge dig nu, du hade fel!

Man öppnar för HELA EU, utom Sverige och UK. Inte "en rad EU-länder".
Nej, du skrev:

Citat:
Senast för en timme sedan berättade Grekland att man öppnar för alla - UTOM SVERIGE.

Och UK är inte EU
Citera
2020-06-29, 21:46
Medlem
https://www.borsen.no/nyheter/glem-sverige-i-ar/72618772

Ytterligare kritik från norska läkare:

"Om inte Sverige tar till kraftfulla åtgärder kan det ta två år att få smittan under kontroll"

"Det har gått vansinnigt fel i Sverige."

Grattis Sverige!
Senast redigerad av blueberrycake 2020-06-29 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in