Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Haha, ja PK börjar verkligen bli desperata nu. De knåpar ihop en egenhändig teori om att svennebanan är immun trots att de inte ens har antikroppar.
Vi får väl se om WHO och resten av världen blir lika imponerade av denna senaste teori från våra genier till svenska coronaexperter.
För egen del ser jag på den snabbt avtagande smittspridningen i Stockholm, den mer långsamt avtagande smittspridningen i VG, och den ökade smittspridningen i vissa län i Sverige som knappt har haft smittan. Jag drar då slutsatsen att det går snabbt ner i Stockholm på grund av högre grad av immunitet i befolkningen.
Jag anser också, som jag hoppas är bekant, att barn är naturligt immuna, och därför sjunker gränsen för flockimmunitet. Oavsett finns det en naturlig variation i mottagligheten för smittan, vilket bidrar till att sänka gränsen.
Det finns helt enkelt så mycket som inte går att förklara med hur smittspridningen avtar om man inte accepterar immunitet. Jag är i alla fall glad att vi i tråden har kommit förbi stadiet som var alarmisternas favorit länge: "MAN BLIR INTE IMMUN! Vi måste vänta på vaccin!".