Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
När jag är utomlands pratar jag mer öppet på skandinaviska än hemma. Behöver inte skämmas över vad jag säger.

Jag gormar dock inte. Men när jag viskar här så pratar jag i normalton utomlands.

Babbar gapar friskt. Tio-20 stycken kan sitta och tävla om vem som får talan. Antar det speglar av sig i det moderna fenomenet "mobiltelefon".

Tror också på detta. När man är utomlands blir man stoltare över sin egen kultur och vill gärna projicera ut den på omgivningen. De kanske tror att deras "Mellanöstern-kulturer" är exotiskt för oss Svenskar
Citera
2020-06-29, 10:59
Medlem
Gener. Bara gener.
Deras sätt att bete sig härstammar från tusenårig utveckling i kulturer där status visas genom att höras, synas och märkas. Ju högre du kan väsnas mot din omgivning desto högre status. De ser inte problemet eftersom detta är deras naturliga sätt att hantera vardagen. Tvärtom ger den svenska kulturen dem rätt, då vi är ganska tystlåtna och därmed underlägsna dem själva (sett ur deras ögon). Detta ger dem givetvis en felaktig bild av hur samhället fungerar och en bidrar starkt till anledning varför dessa människor är omöjliga att ha i ett civiliserat samhälle. Det handlar inte så mycket om intelligens utan om gener. De agerar som de skulle gjort i deras naturliga miljö, varvid vår främmande miljö och kultur ser detta som störande och nedvärderande istället för ett sätt att visa status. Kulturkrock alltså. Igen, som med allt annat.

Mångkultur ÄR en omöjlighet och endast till för att medvetet splittra och skapa konflikter i samhället.
Citera
2020-06-29, 11:07
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Ett fenomen som jag stör mig på bland framförallt invandrare är att de går runt och talar i telefonen med högtalaren på så man hör hela samtalet. De talar väldigt högt när de gör detta och oftast är de själva, så det är inget gruppsamtal. Observerat detta fenomen på bussar och spårvagnar också.

Vad beror det på? Är det en kulturell grej? Detta gäller främst nyanlända invandrare. De som bott här länge eller är födda här och integrerade beter sig inte på detta vis i samma utsträckning.

Har ni observerat samma fenomen och vad tycker ni om det? Jag tycker det är lite av en plåga, speciellt då jag bor vid ett stråk där många från MENA passerar då de slängt ut "flyktingbostäder" ett par hundra meter bort från min bostad.

Dom gör det för att dom vill verka viktiga/populära, dom vill bli sedda liksom
Citera
2020-06-29, 11:16
Medlem
thebandit777s avatar
Dominansbeteende av primitiva människor. Inte kompatibelt med ett civiliserat samhälle.
Citera
2020-06-29, 11:27
Medlem
Bajslukts avatar
Araber i Mellanöstern, negrer i Afrika, zigenare (ursprungligen från Indien) i Europa - de alla beter sig på precis samma vis. De har samma klädstil, samma beteende och väldigt snarlika kulturer.

Åk till en slumpmässig zigenarby utan vare sig rinnande vatten eller elektricitet och du kommer se att de har precis samma smak för kläder som araber i Sverige. Samma rörelsemönster, beteende och problematik.

Detta trots att de inte har någonting gemensamt. De lyssnar inte på samma musik, tittar inte på samma filmer, känner inte varandra, pratar inte samma språk, ber inte till samma Gud och kommer från olika kulturer.

Det är för att det, precis som andra påpekat, handlar om gener. Det är primitiva människor med lågt intellekt och vars samhällen har stora problem med incest.

Att skrika i telefonen är för att man inte bryr sig om andra och för att man vill visa upp sig själv. De har låg empati och ser inte medmänniskorna som medmänniskor.
Citera
2020-06-29, 11:38
Medlem
Inkommers avatar
Har sett och hört minst lika många svenskar som invandrare göra detta. Ett jävla ofog är det i alla fall.
En jävel jag pratade med avslöjade efter ett tag in i samtalet att han pratade med högtalare på. Jag la på direkt utan att säga hej då. Tycker det är för jävligt då jag inte vill att andra som jag inte vet vilka det är ska höra vad jag säger. Borde vara olagligt.
Citera
2020-06-29, 11:40
Medlem
Kallas fr turkdisko.
Extremt jävla plågsamt och nonchalant.
Säger man till är man en fitta
Då ska man egentligen bara slita telefonen ur handen och kasta iväg den.
Citera
2020-06-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Har aldrig i hela mitt liv sett en invandrare eller en svensk göra det.

Jag har faktiskt helsvenska småländska gamla gubbar (55-65 år gamla ca) i kontoren intill vårt kontor som ständigt pratar i telefon på detta vis, dessutom väldigt högt... Kanske är det också ett gubbfenomen?
Citera
2020-06-29, 11:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det finns ett närliggande beteende. Typ med guldkedja, keps o adidas-uniform sitter på kollektivtrafiken och lyssnar på musik genom mobilens högtalare. Alla andra måste också lyssna på hans atonala hemlands-låtar, men svensken är både feg och orolig för att bli kallad rasist, så hen knyter handen i fickan och säger inget.

Är dom fler än en så sitter dom med fötterna på sätet. Ingen säger något.

Jag brukar vänligt säga till och då är det faktiskt många som rättar sig. Det har dom nog lärt sig hemifrån, för annars får dom en örfil av farsan, brorsan eller kusinen. Dom kanske bara väntar på att vi skall berätta för dem vad som gäller?
Jag tänkte faktiskt på detta härom dagen när jag såg en neger komma släntrande i sakta mak med någon sorts musik skvalande ur telefonen. Det låter sämre än genom hörlurar, så det har nog med låg intelligens att göra.

Många invandrare sitter även och ser på film i mobilen med högtalaren på. De fattar väl inte bättre.
Citera
2020-06-29, 12:15
Medlem
Har dessutom märkt att ALLA somaliekärringar ALLTID pratar med högtalare på !
Citera
2020-06-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tretyak
Har dessutom märkt att ALLA somaliekärringar ALLTID pratar med högtalare på !
Funderat på om det handlar om att de inte ska kunna föra samtal som männen inte hör. Somaliska kvinnor, precis som de flesta muslimska kvinnor, ägs av sin man och har inga rättigheter annat än de mannen tillåter. Så de pratar högt, och låter svaren höras för att kvinnorna inte ska kunna säga något eller prata om något deras män inte godkänt. En tanke bara.
Citera
2020-06-29, 12:51
Medlem
orrecrists avatar
Dom gillar att prata högt gärna med höga tonlägen och ibland skriker dom till varandra som om det vore den naturligaste sak i världen. araber och folk från nordafrika beter sig såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in