Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Ett fenomen som jag stör mig på bland framförallt invandrare är att de går runt och talar i telefonen med högtalaren på så man hör hela samtalet. De talar väldigt högt när de gör detta och oftast är de själva, så det är inget gruppsamtal. Observerat detta fenomen på bussar och spårvagnar också.
Vad beror det på? Är det en kulturell grej? Detta gäller främst nyanlända invandrare. De som bott här länge eller är födda här och integrerade beter sig inte på detta vis i samma utsträckning.
Har ni observerat samma fenomen och vad tycker ni om det? Jag tycker det är lite av en plåga, speciellt då jag bor vid ett stråk där många från MENA passerar då de slängt ut "flyktingbostäder" ett par hundra meter bort från min bostad.
Ja, man känner till detta beteende mycket väl. Ja de tror väl att om de skriker högt så hörs det hela vägen fram till typ Afrika ?
Förr användes ju tam-tam-trummor, ja urholkade trädstammar, som kommunikationsutrustning där i Afrika. Bilder:
https://www.canstockphoto.se/slagver...a-5292986.html
De kanske finns numera också i smartphone-utförande med 4G/5G- uppkoppling, vad vet jag ?