2020-06-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Vi får i alle fall være fornøyd med at politiet i Norden,ikke har lov å lyve om funn under avhør-sånn de har lov til i USA.
Jeg kan ikke fatte at en mann klarte å utføre det bestialske imot 2 jenter samtidig -helt alene,så jeg mener Viggo er riktig dømt. Men forstår at bevis er usikkert,og at noen tror han er feildømt.
Det finnes en tråd der vi kan diskutere denne saken, jeg svarer der: (FB) Baneheia morden (Norge) justitiemord?
Citera
2020-06-28, 16:09
Medlem
Citat:
Vi får i alle fall være fornøyd med at politiet i Norden,ikke har lov å lyve om funn under avhør-sånn de har lov til i USA.
Jeg kan ikke fatte at en mann klarte å utføre det bestialske imot 2 jenter samtidig -helt alene,så jeg mener Viggo er riktig dømt. Men forstår at bevis er usikkert,og at noen tror han er feildømt.

Saken er jo grusom! Man bør likevel være åpen for at VK kan være uskyldig. Enkelte i denne gruppa er overbevist om at VK er skyldig. De bør lese denne tråden: (FB) Baneheia morden (Norge) justitiemord?
Her deltar også brukere vi kjenner fra denne tråden om Hagen-saken.
Oops, ser nå at Ariel70 har linket til denne saken.
Citera
2020-06-28, 16:23
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Saken er jo grusom! Man bør likevel være åpen for at VK kan være uskyldig. Enkelte i denne gruppa er overbevist om at VK er skyldig. De bør lese denne tråden: (FB) Baneheia morden (Norge) justitiemord?
Her deltar også brukere vi kjenner fra denne tråden om Hagen-saken.
Oops, ser nå at Ariel70 har linket til denne saken.

Huff ja gjør vondt i hjerte om de stakkars jentene og deres familier .Har lest og hørt podcast osv. men blir ikke overbevist om uskyld. Hvem kan være sikker utenom den skyldige/uskyldige uten helt åpenbare indisier/bevis?
Noe som ikke praktisk konkret lar seg gjøre,utifra sunn fornuft.Aner ikke lenger om Hagen saken heller,men forstår godt alt som er totalt usannsynlig etter min hjerne.
Citera
2020-06-28, 16:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det finnes en tråd der vi kan diskutere denne saken, jeg svarer der: (FB) Baneheia morden (Norge) justitiemord?

Fint,bra og ikke koke laupskaus her.
Citera
2020-06-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Det er teoretisk mulig å kjøre på gangveien under tunnellen og ut på Hogstvetveien, ja. Hvis man sykler retning sør på Hogstvetveien kommer man til Vestby. Husker ikke hvordan det går å kjøre med bil den veien, mulig deler av ruta er traktorvei eller privat vei. Ser hvertfall at ruta ikke kommer opp som alternativ for bil på google maps. Man må også krysse noen gårdstun, så man kan fort bli lagt merke til.

Eller tenkte du på en annen rute?

Kjører man retning nord på Hogstvetveien ender man jo bare opp på Rv 152 gjennom Ås sentrum igjen.

Ja, det er teoretisk mulig å kjøre rundt der under togbanen, men spørsmålet er jo hvorfor man ialle dager skulle kjøre den veien for å komme dit?

jeg har skissert et kart med piler som viser poenget mitt.
https://imgur.com/a/FhsYAf1

Det vi vet er at bilen kjørte den grønne ruten.
For å kunne starte på denne ruten er det mest sannsynlig at bilen kom fra en av de oransje pilene.
De mest sannsynlige destinasjonene er skissert i blå områder. To boligfelt og et gårds-/industriområde.

Det er teoretisk mulig at man kjører videre langs den røde ruten, men spørsmålet er jo hva poenget er med det. Det gir ingen mening å kjøre ned Brekkeveien gjennom Ås sentrum i første omgang da.

Jeg har foreløpig ikke identifisert noen røde bmw X3-eiere innenfor dette kartutsnittet.
Citera
2020-06-28, 18:13
Bannlyst
Citat:

Hei. Har du hørt noe mer fra Winger på den siden han har? Har han lagt saken litt til side?
Han pekte jo ut et spesifikt sted ved Drøbak, men så var det for dypt for vanligere dykkere siden de bare kan gå ned til maks 40-50 meters dyp.
Men det må jo gå ann å leie noe miniubåt.
Ser på sjøkart at det er 60-80 meters dyp rett utenfor der Winger sto. Midt utpå fjorden er det rundt 200 meters dyp.
Citera
2020-06-28, 19:02
Medlem
hm....... dette rengjøringsfirmaet koblet til MPU... hadde det noen reell aktivitet (svart eller hvit) før det ble lukket? Altså om det var noen ansatte der som jobbet med rengjøring?

... og konen til MPU er fra Filippinene ser det ut til? Hadde hun noen aktiv rolle i firmaet?

(Disse spørsmålene dukket opp ifbm en av de røde X3-ene jeg undersøker.)
Citera
2020-06-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hei. Har du hørt noe mer fra Winger på den siden han har? Har han lagt saken litt til side?
Han pekte jo ut et spesifikt sted ved Drøbak, men så var det for dypt for vanligere dykkere siden de bare kan gå ned til maks 40-50 meters dyp.
Men det må jo gå ann å leie noe miniubåt.
Ser på sjøkart at det er 60-80 meters dyp rett utenfor der Winger sto. Midt utpå fjorden er det rundt 200 meters dyp.
Det er ganske lenge siden han nevnte det sist ja, og det eneste han har sagt er at han ikke kan si noe om saken fordi etterforskningen er pågående. Det jeg vet fra før er at han og en venn skulle se nærmere på dette stedet, og at man trengte en miniubåt for å komme ned der han mener hun ble dumpet. Han har også sagt at han tror gjerningsmennene har gjort en god jobb, og at han tror det blir svært vanskelig å finne henne. Jeg vet også at en annen venn av Winger har vurdert å skaffe en miniubåt for et annet prosjekt han har. (Disse to planlegger å reise verden rundt og filme mystiske steder, og noen av disse stedene er under vann.)
Han dropper nok ikke denne saken for han er opptatt av at familien får svar. Han har jo nylig vært i Portugal i forbindelse med Madeleine-saken. Men hva han gjør eller ikke gjør kan han nok ikke snakke om nå.
Citera
2020-06-28, 19:39
Medlem
Citat:
UVANILIGT!

Jeg har Olof Palme saken friskt i minne ....
Citera
2020-06-28, 21:04
Bannlyst
Citat:
Det er ganske lenge siden han nevnte det sist ja, og det eneste han har sagt er at han ikke kan si noe om saken fordi etterforskningen er pågående. Det jeg vet fra før er at han og en venn skulle se nærmere på dette stedet, og at man trengte en miniubåt for å komme ned der han mener hun ble dumpet. Han har også sagt at han tror gjerningsmennene har gjort en god jobb, og at han tror det blir svært vanskelig å finne henne. Jeg vet også at en annen venn av Winger har vurdert å skaffe en miniubåt for et annet prosjekt han har. (Disse to planlegger å reise verden rundt og filme mystiske steder, og noen av disse stedene er under vann.)
Han dropper nok ikke denne saken for han er opptatt av at familien får svar. Han har jo nylig vært i Portugal i forbindelse med Madeleine-saken. Men hva han gjør eller ikke gjør kan han nok ikke snakke om nå.

Madeleinsaken ja. Det er bra at han ikke gir seg. Jeg så en video han laget for flere år siden om Madeleine. Han mente at hun var dumpet i en innsjø. Jeg leste nå nylig at en tysker med en VW Caravelle campingbil hadde blitt hovedmistenkt. Han sitter visst inne for noe tidligere pedogreier. Kanskje er det Winger som har fått noe syn av denne hvite/gule bilen hvis han nettopp har holdt på med saken.

Ja, det blir vel vanskelig for Winger å si så mye om saken nå siden den er under etterforskning. Kan være ødeleggende. Jeg så et videoklipp på facebook der han sa at "hvis det har skjedd med henne det som jeg tror, så blir det vanskelig å finne henne". Får håpe kan klarer å finne ut mer. Noen ganger klarer de jo å få opp klare bilder av fjes, og tilogmed navn på drapsmenn.
Får håpe de klarer å skaffe seg en slik miniubåt. De er vel ikke helt billig i innkjøp.
Citera
2020-06-28, 22:24
Medlem
Dagbladet bekrefter at siste anrop fra mobiltelefonen til AEH gikk til sønnen og omtaler dette som siste sikre livstegn.

https://www.dagbladet.no/nyheter/samtalene-som-gir-politiet-hodepine/72602760
Citera
2020-06-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dagbladet bekrefter at siste anrop fra mobiltelefonen til AEH gikk til sønnen og omtaler dette som siste sikre livstegn.

https://www.dagbladet.no/nyheter/samtalene-som-gir-politiet-hodepine/72602760
Hvis han er med på det, som mange antyder, så vil jeg ikke kalle det siste sikre livstegn.
Hva står det? Vil du kopiere inn noe av det som er relevant?

Husker noen hvilket tegn som er før dette igjen? Hvor lenge før?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in