2020-06-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
DEN RØDA BMW X3 KAN VISST TA SIG UR ÅS VIA DEN VÄGRIKTNING DOM KÖRDE !

Om dom fortsat åkte till Brekkeveien är slut och fortsatte syd ca 400meter
och därefter åker til vänster och åker nord ca 400meter
och kryssar tågspåren via tunnelen under tågspåren
DÅ är dom ute på Hogstvetveien och därmed ur Ås området
och kan ta sig år vilket som helst håll dom vill
som i sin tur leder till større vägar.

Det er teoretisk mulig å kjøre på gangveien under tunnellen og ut på Hogstvetveien, ja. Hvis man sykler retning sør på Hogstvetveien kommer man til Vestby. Husker ikke hvordan det går å kjøre med bil den veien, mulig deler av ruta er traktorvei eller privat vei. Ser hvertfall at ruta ikke kommer opp som alternativ for bil på google maps. Man må også krysse noen gårdstun, så man kan fort bli lagt merke til.

Eller tenkte du på en annen rute?

Kjører man retning nord på Hogstvetveien ender man jo bare opp på Rv 152 gjennom Ås sentrum igjen.
Citera
2020-06-28, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har ikke sett at det var noe i retning Ås, men det er ikke umulig.

Jeg skal se om jeg finner artikkelen igjen (har blitt nevnt tidligere i tråden). Tilfellet var like i nærheten, og jeg tror det var dagen etter forsvinningen.

Edit:

Tilfellet jeg tenker på skjedde natt til 4. november.

Jeg ser i artikkelen at det dreide seg om 4 biler. Området der bilene brant er en parkeringsplass ved en brakkeby for bygningsarbeidere.

https://www.nrk.no/norge/biler-satt-i-brann-i-drabantby-i-oslo-1.14278384

https://www.aftenposten.no/osloby/i/wE2l84/fire-bilbranner-slukket-paa-rommen-i-groruddalen

"Fire bilbranner slukket på Rommen i Groruddalen"

Ja, disse ungguttene i Oslo holder jo på ennå. En bilbrann i sammenheng med denne saken måtte jo ha skjedd samme dag, men eventuelle etterlatte biler kan jo bli funnet lenge etterpå.

Det ville jo være usedvanlig å benytte egne biler, eventuelt bare med stjålne/falske skilter.

Men, ethvert stjålet kjøretøy i hele Europa fra hele planleggingsfasen innen bortføringsdagen, og funn av slike i tiden etterpå, må jo også være av interesse, bare for å sjekkes ut av saken, om ikke annet.
Citera
2020-06-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Det er teoretisk mulig å kjøre på gangveien under tunnellen og ut på Hogstvetveien, ja. Hvis man sykler retning sør på Hogstvetveien kommer man til Vestby. Husker ikke hvordan det går å kjøre med bil den veien, mulig deler av ruta er traktorvei eller privat vei. Ser hvertfall at ruta ikke kommer opp som alternativ for bil på google maps. Man må også krysse noen gårdstun, så man kan fort bli lagt merke til.

Eller tenkte du på en annen rute?

Kjører man retning nord på Hogstvetveien ender man jo bare opp på Rv 152 gjennom Ås sentrum igjen.
Med fare for at smide benzin på bålet - men hvis I mener, at nogle kidnappere kører gennem Ås med finlandshuer på og en kidnappet dame på bagsædet, så er der jo også muligheden at det ikke er fordi de er på vej til Sverige eller alle mulige andre steder, men fordi skjulestedet netop er i Ås.
Citera
2020-06-28, 13:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Der kom det ! TH er siktet. Og i dine øyne utelukker det at TH kan være uskyldig? Og dette faktum skal ikke være mulig å diskutere? Dette kan du vel ikke mene?

Er det noen flere stråmenn du har lyst til å lage når du først er i gang, eller?
Citera
2020-06-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Med fare for at smide benzin på bålet - men hvis I mener, at nogle kidnappere kører gennem Ås med finlandshuer på og en kidnappet dame på bagsædet, så er der jo også muligheden at det ikke er fordi de er på vej til Sverige eller alle mulige andre steder, men fordi skjulestedet netop er i Ås.
Hehe ja du er inne på noe der. Jeg tror vel egentlig at AEH ble drept i Sloraveien. Det er ikke helt uvanlig at forsvunnede/døde personer blir sett både her og der. Men, vi vet jo ikke. Jeg prøver å tenke om det finnes noen sannsynlige forklaringer på at hun skulle dukke opp i Ås. Synes det virker ganske random å velge Ås som enten fluktrute eller gjemmested. Kanskje med mindre en av de involverte er lokalkjent. Klarer ikke helt å se for meg hvor de i så fall skulle ha gjemt henne. Kanskje de bare kjørte på Rv 152, hørte en sirene eller så en politibil, og valgte å kjøre inn Brekkeveien for å stikke seg bort. Så kjørte de videre etter en liten stund.
Citera
2020-06-28, 13:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Etter min vurdering er det iscenesatt minst 4 hendelser for å frita AE’s nærmeste fra mistanke:

1. 0906: AE ringer D1 og ble avbrutt etter 3 sek. Hun kan ha sett den grå ryggende bilen. Deretter sendes en sms 0910 til D1 om at hyttetur er avlyst og tilbud om barnevakt. Kan være et forsøk på å holde D1 utenfor.

2. 0914: AE’s telefon, ringer trolig sønnen, gir både han og TH alibi.

3. Trusselbrevet navngir kun D2 og hennes mann. Kan være forsøk på å holde disse utenfor.

4. 1340: D1 ringer TH på hustelefon og får ikke vite om stagingen fordi den ikke er ferdig. Ellers ville hun blitt fortalt som det så ut, noe hun trolig ble da TH ringte henne 1401
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-28 kl. 13:37.
Citera
2020-06-28, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Ja, disse ungguttene i Oslo holder jo på ennå. En bilbrann i sammenheng med denne saken måtte jo ha skjedd samme dag, men eventuelle etterlatte biler kan jo bli funnet lenge etterpå.

Det ville jo være usedvanlig å benytte egne biler, eventuelt bare med stjålne/falske skilter.

Men, ethvert stjålet kjøretøy i hele Europa fra hele planleggingsfasen innen bortføringsdagen, og funn av slike i tiden etterpå, må jo også være av interesse, bare for å sjekkes ut av saken, om ikke annet.
Mulig det bare var en påvirkning etter alle bilbrannene i Sverige det året (august 2018 tror jeg)...

Men det er som du sier ang biltyveri... Det demonteres stjålne biler og maskiner, og transporteres over grensen til øst-europa hele tiden. Tollerne lar dem passere, for de har bare mandat til å stoppe narkotikasmuglere (ref Insider/dokumentar).
Citera
2020-06-28, 13:40
Medlem
Citat:
Dette er tull. Iverse*n/Bahr*fod lever i beste velgående.
H*n forveksler stakkars T*r* med T*m F*ssd*l. Hvilken forbindelse sistnevnte hadde med TH er jeg usikker på, om det i det hele tatt var noen...?
Citera
2020-06-28, 13:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Der kom det ! TH er siktet. Og i dine øyne utelukker det at TH kan være uskyldig? Og dette faktum skal ikke være mulig å diskutere? Dette kan du vel ikke mene?
Hur vanligt är det att polisen efter över ett och ett halvt års utredning anhåller fel man tro?
Citera
2020-06-28, 14:11
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur vanligt är det att polisen efter över ett och ett halvt års utredning anhåller fel man tro?
Synes du denne saken bærer preg av å være en «vanlig» sak?

Vi har flere personer i Norge som har blitt feilaktig dømt for drap.
Så jeg ville vært forsiktig med å legge avgjørende vekt på en pågripelse og varetektsfengsling som ble reversert av lagmannsretten (hovretten).
Citera
2020-06-28, 14:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

UVANILIGT!
Citera
2020-06-28, 15:06
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Her er vi helt på linje, Ariel70! Jeg sier ikke at Vi*ggo K*ristiansen er uskyldig , det vet jeg ingenting om. Men ut fra det som er kjent fra media, kan mye tyde på at han ble feilaktig dømt.
Vi får i alle fall være fornøyd med at politiet i Norden,ikke har lov å lyve om funn under avhør-sånn de har lov til i USA.
Jeg kan ikke fatte at en mann klarte å utføre det bestialske imot 2 jenter samtidig -helt alene,så jeg mener Viggo er riktig dømt. Men forstår at bevis er usikkert,og at noen tror han er feildømt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in