Citat:
Ursprungligen postat av
rubenberg
Han följer Özz Nyjen, Soran Ismails fotspår nämligen dödförklarad i media.
Han var före danmarkskandalen i tid och otid i stststelevisionen.
Det är nått annat än Danmarksdebatten, jag vet inte vad, kolla hur många gillaningar han har på Twitter/FB/Youtube, oftast inte mer än 3 per inlägg, vara av ett brukar vara från något av hans andra konton.
Jag tyckte väldigt illa om honom för 10 år sedan, nära han hade ensamrätt till hela DN scenen att stå oemot sagd om Finland under VK2. Då hade han "high ground" och alla som sa emot honom var nazister.
Tror han peakade när han fick Herman Lindqvist bok indragen 2012.
https://www.svd.se/faktafel-stoppar-lindqvists-bok
Det är något annat...folk som jobbar med media har sagt till mig "låt honom vara, det är synd om honom"
Egentligen är det kanske DNs fel som gav honom en alldeles för stor scen för hans eget bästa.
Jag som startade den här tråden hyser inget agg emot honom längre, inte heller är jag för honom, jag bara ser en tragedi där någon som inte var "redo" fick allt för stor medialmakt, och sedan föll, då hans frambringare DN, SvD och Svt inte tog sitt ansvar.
Och med ansvar menar jag; att ta in seriös motdebattörer som kunde ha nyanserat Arnstad världsbild. Redan 2006 refuserades DN seriösa akademiker som ville ta debatten emot Arnstad.
Det gav honom en unik särställning som han inte var mogen att axla.
Fallet blev därför hårt.