2020-06-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Arnstad används av sosseriet för att brunsmeta SD, när det behovet inte finns längre så kommer Arnstad få stå i källarlokaler och prata för Odd Fellow eller ABF om sin fascismskala.
Han följer Özz Nyjen, Soran Ismails fotspår nämligen dödförklarad i media.
Han var före danmarkskandalen i tid och otid i stststelevisionen.
Citera
2020-06-28, 21:21
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Han följer Özz Nyjen, Soran Ismails fotspår nämligen dödförklarad i media.
Han var före danmarkskandalen i tid och otid i stststelevisionen.

Det är nått annat än Danmarksdebatten, jag vet inte vad, kolla hur många gillaningar han har på Twitter/FB/Youtube, oftast inte mer än 3 per inlägg, vara av ett brukar vara från något av hans andra konton.

Jag tyckte väldigt illa om honom för 10 år sedan, nära han hade ensamrätt till hela DN scenen att stå oemot sagd om Finland under VK2. Då hade han "high ground" och alla som sa emot honom var nazister.

Tror han peakade när han fick Herman Lindqvist bok indragen 2012. https://www.svd.se/faktafel-stoppar-lindqvists-bok

Det är något annat...folk som jobbar med media har sagt till mig "låt honom vara, det är synd om honom"

Egentligen är det kanske DNs fel som gav honom en alldeles för stor scen för hans eget bästa.

Jag som startade den här tråden hyser inget agg emot honom längre, inte heller är jag för honom, jag bara ser en tragedi där någon som inte var "redo" fick allt för stor medialmakt, och sedan föll, då hans frambringare DN, SvD och Svt inte tog sitt ansvar.

Och med ansvar menar jag; att ta in seriös motdebattörer som kunde ha nyanserat Arnstad världsbild. Redan 2006 refuserades DN seriösa akademiker som ville ta debatten emot Arnstad.
Det gav honom en unik särställning som han inte var mogen att axla.
Fallet blev därför hårt.
Senast redigerad av Baiser 2020-06-28 kl. 21:35.
Citera
2020-06-28, 21:24
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

Det är något annat...folk som jobbar med media har sagt till mig "låt honom vara, det är synd om honom"

Folk har väl insett det vi nyktra sett hela tiden, karln är inte klok.
Citera
2020-06-28, 21:43
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Folk har väl insett det vi nyktra sett hela tiden, karln är inte klok.

Jag har lekt med tanken att som en normal person ta en kaffe med Arnstad och "agree to disagree" som två gamla gentlemän. Inser dock att det aldrig skulle funka, dessutom verkar han de senaste åren förlorat all form av humor.
Citera
2020-06-28, 22:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pansargeneralen ute på nya manövrar. Nu ger sig Henrik Arnstad in i debatten om Linné:

Med Carl von Linné föddes den moderna rasismen
Staty eller ej – Sverige måste inse hans plats i rasismens historia

/.../Denna svenska överslätande syn på Carl von Linné som perifer i rasismens historia är dock felaktig. Linné var en av världshistoriens centrala, mest inflytelserika och viktigaste rasistiska ideologer. I alla fall enligt den internationella rasismforskningen, som ger Linnés inflytande stort utrymme i vetenskaplig litteratur. Det är på tiden att Sverige konfronterar detta faktum.

Linné bidrog till en fullständig förändring av den sociala, politiska och biologiska synen på människan. Innan Linné och moderniteten legitimerades rasism – liksom andra förmoderna system av social makt – framför allt via religion. Rasism är en politisk ideologi som existerat åtminstone sedan 300-talet. Linné uppfann inte rasismen. Men han anpassade den inför en helt ny tid.

Den brittiske rasismforskaren Francisco Bethencourt skriver att Linnés arbeten blev grundstenen i den moderna rasistiska utvecklingen. Människor bedömdes inte längre religiöst utan klassificerades utifrån anatomi, fysiologi och biologi.

Rasismforskaren Ali Rattansi skriver att Linné indelade människor i fyra kategorier; vita, röda, gula och svarta. De vita människorna var vackra, muskulösa, omdömesgilla och uppfinningsrika. De svarta människorna var motsatsen – frånstötande, tröga och oföretagsamma. Linné ”etablerade en mänsklig hierarki”, skriver Bethencourt.
/.../
Carl von Linné hade mig veterligen inget blod på sina egna händer. Men hans enormt inflytelserika vetenskapliga pionjärarbete skapade en ideologisk modernitet, vars praktik förskräcker in i vår tid.

I den moderna rasismens historia är Linné ingen perifer gestalt, utan en av huvudpersonerna. Kunskap om detta är av betydelse. Oavsett statyer.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...derna-rasismen

Mannen är en komplett knäppgök. Konsensus brukar det finnas bland de som kritiserar olika ting och saker. Arnstad står som en egen fyr och kör på sina udda idéer.
Sancho Panza är väl den bästa liknelsen.
Citera
2020-06-29, 00:49
Medlem
Baisers avatar
Istället för att anklaga Linne för att vara rasist, så tycker jag Arnstad skall fortsätta på det här spåret och göra youtube videos där han kombinerar sitt kunnande med sin taktiska begåvning .

https://www.youtube.com/watch?v=785nymlJFSE

Har ni mött spelaren "fewfew" i World of Warship, så har ni mött Arnstad.

Klippet är värt att se på för alla oss Arnstaditer.
Citera
2020-06-29, 09:51
Medlem
Citat:
Istället för att anklaga Linne för att vara rasist, så tycker jag Arnstad skall fortsätta på det här spåret och göra youtube videos där han kombinerar sitt kunnande med sin taktiska begåvning .

https://www.youtube.com/watch?v=785nymlJFSE

Har ni mött spelaren "fewfew" i World of Warship, så har ni mött Arnstad.

Klippet är värt att se på för alla oss Arnstaditer.

Hade han kallat sig för Sancho Panza istället för fewfew så kunde man tolkat idiotin som humor. Nu är det bara tragiskt. En 53årig man som har för vana att läxa upp seriösa människor med fantasifoster och som har vår utvecklingsstörda statsministerns öra låter och leker som en 10 åring.
Senast redigerad av Pingubengt 2020-06-29 kl. 09:57.
Citera
2020-07-15, 15:51
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
I dagens @AftonbladetK
skriver jag stor essä om det nordiska storkrig du aldrig hört talas om, trots att hundratals svenska frivilliga deltog. De finska Frändefolkskrigen 1918-1922 födde den svenska högerextremismen

Hur väl stämmer detta? Varför hatar Henrik Finland så mycket? Och varför har sån sjuk besatthet utav bågskytte?

// PoK
Citera
2020-07-15, 23:08
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så här tidigt på morgonen orkar jag inte läsa igenom 80 sidor om Henrik?
Det är lungt;jag har sammanfattat allt här http://www.pilum.nu/3-personer/3-10-...-pa-flashback/
Citera
2020-07-15, 23:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Jag har lekt med tanken att som en normal person ta en kaffe med Arnstad och "agree to disagree" som två gamla gentlemän. Inser dock att det aldrig skulle funka, dessutom verkar han de senaste åren förlorat all form av humor.
Killarna som skrev "Det lilla landet som kunde" försökte med detta; det gick inte bra. Väl värt att läsa den delen av boken.
Citera
2020-07-16, 00:11
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
. Nu vill jag veta mer om Arnstads privatliv. Är det fru, barn, guldhamster och pekineser som gäller?
Varför? Strunt i det säger jag. Hans bizzarra åsikter och uttalanden är det som gäller. Nog att han liksom övriga hycklare i PK branschen lever på söder i Stockholm. Hans privatliv är inget som angår oss.
Citera
2020-07-16, 00:18
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
... Pallas skrev en rejäl sågning av Arnstads senaste (?) alster Älskade fascism häromåret, och raljerade över Arnstads snack..
Rackarns. Det har jag inte med på min sida. Källa tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in