2020-06-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ett av mina barn hade en lärare på lågstadiet som placerade flickor som barriär mellan pojkarna flickorna beklagade sig hemma över detta, nu var det en del andra saker som förekom som gjorde att läraren senare fick sluta

Haha tycker du att antifeministerna borde starta ett upprop i protest?
Citera
2020-06-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha tycker du att antifeministerna borde starta ett upprop i protest?
Läraren i detta fall var dessutom riktigt elak mot pojkarna och vissa flickor och hånade dem för olika saker inför klassen vilket uppdagades först när allt urartat eftersom barnen lytt vad läraren sagt att det som händer i skolan stannar där.
Citera
2020-06-27, 11:24
Medlem
Citat:
Läraren i detta fall var dessutom riktigt elak mot pojkarna och vissa flickor och hånade dem för olika saker inför klassen vilket uppdagades först när allt urartat eftersom barnen lytt vad läraren sagt att det som händer i skolan stannar där.

Låter ju som vilken antifeminist på flashback somhelst. Den personen sitter säkert i denna stund på något forum och förbannar sig över feminism och genus. Han som bara ville göra pojkar till män.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-06-27 kl. 11:29.
Citera
2020-06-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Låter ju som vilken antifeminist på flashback somhelst. Den personen sitter säkert i denna stund på något forum och förbannar sig över feminism och genus. Han som bara ville göra pojkar till män.
Ja det är ju så undervisningen såg ut förr den där som härdade pojkar till män förutom de som svaga som mer eller mindre drog sig tillbaka och blev tysta för att lärare genom sitt agerande visade att de var värdelösa
Citera
2020-06-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ja det är ju så undervisningen såg ut förr den där som härdade pojkar till män förutom de som svaga som mer eller mindre drog sig tillbaka och blev tysta för att lärare genom sitt agerande visade att de var värdelösa

Haha ja jag hade faktiskt en liknande lärare på gymnasiet som just hade börjat. Det första han gjorde var att förklara för oss att han egentligen inte ville vara lärare och att han hade en ide (vad ville han inte säga då vi inte skulle sno den) som skulle göra honom rik och att han bara stod ut med oss tills dess, g gjorde sig alltid lustig på elevernas bekostnad och nedvärderade dem samtidigt som han inte tålde någon kritik ö.h.t.
Citera
2020-06-27, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kvinnor värderar lugn över allt annat. Det är ytterst få kvinnor som kan diskutera kontroversiella ämnen på ett sansat sätt. De är således inte korkade utan kommer inte att ifrågasätta konsensus i gruppen. Ska sägas dock att även många män saknar den förmågan.

Ja, du har rätt i sak. Dock, det ÄR korkat att ha en åsikt / vad man tror är rätt men ändå göra saker som man inte tror på lika mycket. Speciellt när man kan se att samhället håller på att haverera.
Citera
2020-06-27, 12:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du tycker att den stora massan av kvinnor och män som tjänar kring medel har en ynklig inkomst och inte är värda att lyssna på fin syn du har på våra fastighetsskötare busschauffören, vårdanställda reparatörer som lagar maskiner och utrustning , väktare som håller ordning osv

De flesta människor är ganska ynkliga. Särskilt svenska kvinnor, som förnekar verkligheten för sig själva och så uppenbart hycklar.
Citera
2020-06-27, 12:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Går det bra med att intala dig själv och WW detta?
Ni verkar vara i behov av att upprepa det gång på gång, på gång, på gång, så frågan är om det är så att det är ni som har svårt att ta till er information? Därtill information som ni själva hittar på, fake news, som Trump brukar säga.

Upprepningar är av stort värde när man driver en ideologisk agenda. I detta fallet att smutsa ner den vidriga feminismen och de självupptagna och korkade svenska kvinnorna. Det är inte du som är den egentliga mottagaren av mina inlägg, utan andra som läser här dygnet runt och året om.

På vilket sätt är våra påståenden påhitt? Kom med konkreta argument och källor, inte bara löst tyckande och anekdoter.
Citera
2020-06-27, 22:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Men feministerna får säga att allt är männens fel?

Jag är matematiker. Jag har hjälp fyra barn på raken med sina nationella prov i matte i först klass 9 sedan i klass 3 på gymnasiets NA-linje. Jag har dessutom läst på vilken matte som barn i asien kan, de börjar med ekvationer i klass 5 och i Sverige i klass 8. Så, nu har du lärt dig något. Prova att själv vara faktaorienterad i dina inlägg så får du inte alla på FB som fiender.

Jag vet inte varför du rabblar denna historia om och om igen, jag har redan gjort klart flertalet gånger att jag inte tror på den en enda sekund.
Citera
2020-06-27, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Upprepningar är av stort värde när man driver en ideologisk agenda. I detta fallet att smutsa ner den vidriga feminismen och de självupptagna och korkade svenska kvinnorna. Det är inte du som är den egentliga mottagaren av mina inlägg, utan andra som läser här dygnet runt och året om.

På vilket sätt är våra påståenden påhitt? Kom med konkreta argument och källor, inte bara löst tyckande och anekdoter.

De är påhitt tills ni lyckats belägga ett enda av dem med någon som helst relevant fakta baserat på seriöst underlag. Jag trodde att du förstod att det krävs att man kan styrka sina argument för att framstå som trovärdig.
Citera
2020-06-28, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor ÄR korkade. Det finns ingenting som talar emot detta faktum. Du styrker min tes.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja. Man blir förvånad när man träffar på en kvinna som inte är korkad. Man reagerar också på när man träffar en man som är det. Nu snackar jag MÄN, inte pojkar... Kvinnor/tjejer skiljer sig inte mycket från 20 år och uppåt. De växer nästan aldrig upp. Visst, de kanske lär sig etikett och att välja sina ord bättre men lillprinsessan som står över konsekvens finns där för alltid.

Svenska kvinns står här i en klass för sig.

Nämen titta, två kräk som lärt sig kommunicera med varandra. Och så försöker de låta som oss människor, så sött.
Citera
2020-06-28, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du ger en skev beskrivning av skolan förr och det skulle inte förvåna mig om du faktiskt till och med trodde på din beskrivning själv, men trots att den mycket väl ibland kan ha varit sann ibland är den stora delen du missar respekt, uppförande, disciplin och mycket annat som väldigt många fler behöver för att fungera. Och att ett dåligt uppförande handling har konsekvenser, som en lärare har befogenhet att dela ut direkt. Den absolut majoriteten behövde aldrig ta någon i örat eller ställa dem i skamvrån.
Idag åker de på stryk eller bli våldtagna om de inte gör som eleverna säger.

Man behövde aldrig ifrågasätta lärarens auktoritet och ute i samhället hade lärare hög status.
Idag är lärarhögskolan en soptipp som man kommer in med 0,0 i betyg på och intresset minskar ännu mer.
De har ett omöjligt uppdrag och får inte det stöd de behöver, men de har själva bett om att få en mer och mer lallarskola och i den miljön funkar inte pojkar.

Du inleder med att berätta att jag ger en skev bild, sen skriver du ett inlägg som nästan är en kopia av mitt inlägg.

Du gör det svårare än det är. Eller så misstolkar du av gammal vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in