2020-06-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej med den "historik" som fanns så kan man väl inte klandra UW direkt. Han visste lika lite som de flesta av oss om vad som egentligen hände i samband med "bilincidenten" till exempel, innan vi fick höra ljudinspelningen alltså. Det sorgliga är att den kan ha bidragit till att utredningen hamnade snett från allra första början.

Han borde ha hört från LW att SD mordhotat både henne och sonen? Det var nog inte bara "bilhändelsen" som var bekant, SD stack ju ut på flera sätt.
Citera
2020-06-27, 22:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för din klarsyn.
Lena talade med kluvna tungor och lurade dom omogna och trogna lyssnarna att hon var utsatt när det bevisningen genom FUP visat sig att det var hon själv som mobbade hårt och utsatte andra för obeskrivliga elakheter ala' Stephen King. När någon blev förbaskad så ringde eller messade Hjärstas mega Drama Qeen sina korkade "väninnor" om hur fruktansvärt hon behandlades. Det är mycket lätt att se om man jämför hennes falska teater för att få uppmärksamhet med vad som visas i FUP.

Att våld i nära relationer örebro fick nog av hennes obändliga vilja att få deras hjälp att sätta dit SD säger väl allt om hennes problem. Dom är experter på att se igenom kvinnor som är besatta av att ge män att ge skulden för sin egen trasighet.

Lena var en mycket elak och falsk människa som smidde ränker och snackade skit bakom ryggen på folk som hon i nästa andetag schizofrent bjöd på kladdkaka med knull.

Att ständigt behöva tjata om psykbrytet ( som serverade mördaren motivet) hade inte behövts om inte några trångsynta forsatt rapa ur sig att Lena var en männidska med fel och brister som oss andra. Och vem kastar första stenen.

Trött på lögnerna om det som berövade henne livet.

Det var en del väninnor som vaknade, de var väl trötta på att ständigt höra detta självmedlidande om SD, och alla andra män som hon beskrev väldigt ingående in sin messenger-chatt med JF.

Aktb 168 del B s 1713. messenger-chatt med J*enny C*laar/F*oley
Lena Wesström
Inte haft många här i Örebro. A*ngela "gjorde slut" för ett par år sedan, sörjer än. P*ernilla "har en
annan" sen snart två år. K*ristin är "trött på att jag är ledsen för S". "Männen" inte aktuella. Pallar inte
berätta för C*aroline. Hon skulle förstå. Men hon har det svårt. Och jag vill inte bara höra av mig när
jag har problem

Senast redigerad av Smhf 2020-06-27 kl. 22:14.
Citera
2020-06-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nä men han dök ju upp här idag (och även tidigare), och det är som sagt skönt att rensa bordet så att bara Svarte Petter blir kvar till slut.
Förhoppningsvis.
Det var en ganska lång bit om honom i december 2018 eller 2019. Kändes som om det fanns bra skäl att skriva av honom. Mycket av ogillande verkar ha legat i kommunikationen mellan honom och LW och att han känner sig förd bakom ljuset i SD-LW relationen. Men knappast ngt att mörda för. Ska se om jag hittar argumenten som lades fram.
Citera
2020-06-27, 22:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det var en ganska lång bit om honom i december 2018 eller 2019. Kändes som om det fanns bra skäl att skriva av honom. Mycket av ogillande verkar ha legat i kommunikationen mellan honom och LW och att han känner sig förd bakom ljuset i SD-LW relationen. Men knappast ngt att mörda för. Ska se om jag hittar argumenten som lades fram.
Blir intressant att friska upp minnet på den fronten!
Citera
2020-06-27, 22:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han borde ha hört från LW att SD mordhotat både henne och sonen? Det var nog inte bara "bilhändelsen" som var bekant, SD stack ju ut på flera sätt.
Han (UW) pratar mest inledningsvis om bilincidenten och misshandelsanmälan, sedan i ett senare skede nämner han "hot"

"han hade hotat henne med att berätta för våra gemensamma barn .. om eh .. va deras .. att deras
mamma hade varit eh ihop med en gift man ..
"

Det där med "hot" är lite intressant, LW kan inte ha känt sig alltför hotad fysiskt av SD, åtminstone inte den aktuella kvällen den 14 maj 2018 om man ska utgå ifrån det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Det kan inte finnas på kartan att det är random, det måste vara någon som hon känner sig så trygg med att hon har en anledning som får henne att gå bakom planket utan att meddela sig till de som hon chattar med

Jag tolkar inlägget som att denne "någon" är SD.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-27 kl. 22:56.
Citera
2020-06-27, 22:51
Medlem
HAX och HTD har trevligt ihop. De var med bl Karmansbo för att fira sig upp och ned för en bro. Farliga grejer. Gäller att kunna lita på varandra och kontrollera utrustningen vid såna tillfällen. Samma dag är Hs Fiskegubbe i team med m.g.l och hans kvinna (tröstattribut efter L?). Vet inte om de var där samtidigt eller olika tider.
HAX logg:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=686d7cd7-234a-4aac-b44a-a4db0f0a3c0e
Citera
2020-06-27, 23:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur var det med den mannen som sa till LW i ilska att :
-Du har förstört hela mitt liv !!!!
Det var ju inte SD ,även om han antagligen tyckt det ...hmm ...! ?

Människor i allmänhet har väl en tendens att ofta se det man tror sig veta. Många visste, även polis och åklagare, att det varit stökigt mellan SD och LW och att tidigare anmälningar fanns. Allvarligare schismer kan ju funnits i andra förhållanden men det kanske inte eskalerade på sätt att LW "levde fan" om det om personen till skillnad från SD var någon som mer håller tand för tunga, knyter näven i fickan innan det brister?
Skriken kan ju förvisso också vara någon annans än LWs, kanske GM? Dels är jag undrande om LW skulle skrikit upprepade gånger vid såpass grovt våld och inte chockats eller tuppat av men möjligt är väl att det inte inleddes med så hårda slag eller sparkar?
Är GM någon som tappade besinningen fullständigt kanske det var skrik efter en adrenalinurladdning när hen insåg vad hen gjort? Jag vare sig vet eller specifikt tror det med någon övertygelse men kan tänka att det kanske inte kan uteslutas.
Citera
2020-06-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon hade säkert en mycket stark personlighet och sa säkert oftast vad hon tyckte och tänkte och sånt tolererar inte människor som bor här i landet lagom där ingen ska lämna ledet utan alltid rätta sej in i ledet. Sverige jantelagens mecka.

Jag personligen utan att känna henne tycker att hon verkade vara en kvinna som omfamnade livet och tog för sej av vad livet kan erbjuda.

Jag skulle verkligen ha velat lära känna denna underbara kvinna.

Ta inte i så du gör på dig. Människor i allmänhet tål väl gott och väl folk som säger vad de tycker och tänker beroende på vad dessa visar om sig själva med sitt "tyckande", och deras "tänkande" kanske inte alltid är precis vidsynt... Jag menar LW var väl i vissa avseenden som Jantes eget offentliga språkrör. Exempelvis är det rent sinnessjukt att hon ens fick för sig att någon kvinna som inte har besöksförbud skulle måsta rätta sig efter vad exmakens älskarinna anser att hon skulle få bo. Att en del skräpfeminister låtsas annat gör inte tanken LW uttryckte frisk. Som ett exempel.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 23:48.
Citera
2020-06-28, 00:12
Medlem
landbandys avatar
Jaha ,ja då finns det alltså ingen mördare då ?

inte någon som kan bli påkommen åtminstone.

blir det ett cold case då ?

// Antar att LW.s olyckliga känslor kommer ifrån barndomen ,sådana känslor som är svåra att befria sig från .
Någon slags separationsångest och känsla utav att vara utsatt och utlämnad åt sig själv ,ensam i världen utan vetskap om hur livet kommer att bli .....

....ganska stor påfrestning för tankegången,stress som påföljd och antagligen en stor gnutta oro över att bli övergiven ännu en gång !!!????Och med detta kanske det blev så att hon följde :
-Hellre överge än överges !

Kändes kanske lättare då ,att ha makt över att "lämna eller lämnas "-den stora sorgen från när hon var liten.

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-28 kl. 00:21.
Citera
2020-06-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för din klarsyn.
Lena talade med kluvna tungor och lurade dom omogna och trogna lyssnarna att hon var utsatt när det bevisningen genom FUP visat sig att det var hon själv som mobbade hårt och utsatte andra för obeskrivliga elakheter ala' Stephen King. När någon blev förbaskad så ringde eller messade Hjärstas mega Drama Qeen sina korkade "väninnor" om hur fruktansvärt hon behandlades. Det är mycket lätt att se om man jämför hennes falska teater för att få uppmärksamhet med vad som visas i FUP.

Att våld i nära relationer örebro fick nog av hennes obändliga vilja att få deras hjälp att sätta dit SD säger väl allt om hennes problem. Dom är experter på att se igenom kvinnor som är besatta av att ge män att ge skulden för sin egen trasighet.

Lena var en mycket elak och falsk människa som smidde ränker och snackade skit bakom ryggen på folk som hon i nästa andetag schizofrent bjöd på kladdkaka med knull.

Att ständigt behöva tjata om psykbrytet ( som serverade mördaren motivet) hade inte behövts om inte några trångsynta forsatt rapa ur sig att Lena var en männidska med fel och brister som oss andra. Och vem kastar första stenen.

Trött på lögnerna om det som berövade henne livet.

Vilken svada... igen. Vad var DET som berövade henne livet?
Citera
2020-06-28, 00:15
Medlem
Odovacers avatar
Det är ngt otroligt mycket som skrivits i den här tråden. Jag har inte hängt med i fallet så väl. Kan någon kort punkta upp varför fallet blivit så omtalat här?
Citera
2020-06-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vilken svada... igen. Vad var DET som berövade henne livet?

Kanske? I tråden har ju många överseende med att LW skulle örfilat något barn, att hon körde i diket med bilen med barnen i för att hon inte iddes hålla ögonen på vägen om det plingade i luren medan man menar att SD är klandervärd för att han drämmer sin egen hand i en vägg. Om någon är gränslös och ganska hänsynslös mot andra kanske någon till slut blir övertydlig, i sämsta fall med mord. Vilket givetvis inte gör mordet (eller dråpet) rätt men LW hade väl knappast någon exklusiv ensamrätt på att vara omdömeslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in