Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Hon hade säkert en mycket stark personlighet och sa säkert oftast vad hon tyckte och tänkte och sånt tolererar inte människor som bor här i landet lagom där ingen ska lämna ledet utan alltid rätta sej in i ledet. Sverige jantelagens mecka.
Jag personligen utan att känna henne tycker att hon verkade vara en kvinna som omfamnade livet och tog för sej av vad livet kan erbjuda.
Jag skulle verkligen ha velat lära känna denna underbara kvinna.
Det är väl så att vi (som tur är) passa ihop olika bra med olika personer.
Jag uppfattar Lena som viljestark och envis. Innan hon bröts ner hade hon ett starkt rättspatos. Jag tycker att hon har många spännande dimensioner, fart och fläkt. Verkar ha starka känslor. Jag tror att hon kan älska det hon älskar väldigt mycket, t ex sina barn, geocahingen, och SD.
Eftersom jag gillar färgstarka personer, som har passioner skulle jag gärna vilja lära känna Lena! Jag älskar hennes energi och att det alltid är mycket på gång! Samtidigt kan hennes envishet krocka med min envishet. Så lagom!
Jag blir också tagen av hennes fina cacher, de vackra orden och kluriga mystar. Så fin hennes "my real six string" är ! Och Lyssna till livet, den önska r jag fanns där för alltid! Den slår an en ton i mig!
Vad jag vill komma fram till, är att det inte handlar så mycket om att det är fel på någon när det inte klaffar. Det handlar om vilka personligheter som passar med vilka.
Som tur är.
Annars skulle det vara bara en enda människa i världen som alla skulle vilja ha! Och så är det ju inte.
Och är det inte så att man älskar och gillar sina vänner och sina nära på olika sätt? För att hon är si och för hon är så?
Jag tror att Lena bröts ner successivt i den destruktiva relationen. Är det en slump att runt SD är det två kvinnor som mår skit. Förmodligen bröts också SD ner av relationen.
Och just när det verkar som att de börjar må bättre... börjar kravla sig därifrån.. då kastar han sitt kastspö, med ett farligt drag. Och håvar in den ena...
Och den andra riskerar att få fångsten att glida ur draget.
Den måste bort...