2020-06-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du skrev att UWs alibi var rätt vattentätt p.g.a.
övervakningskameran. Det är det inte.

Motivet skulle vara att U nått sin bristningsgräns.
L skrev efter As födelsedagsfest att U var på
bristningsgränsen. Han fick ta hand om all
skit med barnen. N snattade. E hade fått byta
skola p.g.a. att intima bilder av henne cirkulerade i hennes gamla skola. Som toppen
på moset så hittade hon sin mamma naken i
sängen tillsammans med en främmande man
med fult glest getskägg. Det kan inte ha gjort
det lättare för henne. På As födelsedagsfest
hade L chansen att försöka lösa relationen till
E men istället så satt hon med näsan i mobilen.
Och på den festen blev U informerad om att L
skulle åka till Norge och leka på sin barnvecka
och dumpa A på mormor. U såg hur dåligt
barnen mådde p.g.a. sin mentalt frånvarande
mamma. Han kanske tyckte att de skulle ha
det bättre utan henne?

Vart i FUP står det att E fått lov att byta skola för att intima bilder på henne cirkulerade? Har du blandat ihop henne med EH? Alltså, dottern till Us andra fru M som oxå är pastor? Dottern kan ses på lättklädda selfiebilder/filmer på sin Insta.
Citera
2020-06-27, 14:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Polisen fick ögonen för S innan U nämnde honom. När L inte dykt upp på jobbet kl 11.30 ringde Ls kollega MS polisen. Hon nämnde då att de (JH) pratat om den osunda relationen L hade med S, att han låg i skilsmässa och att frun nyligen blivit granne m L.

Först vid 13-tiden tar U upp sin dåliga magkänsla och berättar om Ls relation med S i samtal m polisen, men då har YB (yttre befäl) redan varit hemma och knackat på S dörr. Han var inte hemma, men en patrull fick tag på honom efter några sökningar på hans mobil, varpå han kommenderades till förhör som vittne.
Jasså du. Fakta visar att du har fel.

Första samtalet då UW ringer från och anmäler Lena försvunnen inkommer till LKC den 2018-05-15 kl 06:43:51

LKCs återringer Ulf Wesström 2018-05-15 kl 07:20:31 då han pekar ut SD.
--------------------------
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306
U: Hörs det bättre nu?
LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..
U: Ah precis ..
LKC: Eh ..
U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
LKC:Mm.
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..
LKC:Näe ..
U: Men eh ..
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U:Ah.
LKC: Från dom här gamla ..
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
LKC: Ah okej ..
U: En gammal relation men det..
LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?
U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt ..
LKC: Ahaa!
U: De har vart lite pågående ..
LKC: Ah.
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
LKC: Mm-hmm.
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
LKC: Näe ..
U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.
LKC: Att han slog Lena eller?
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
LKC: Ah okej .. lite oklart vad?
U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..
U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..

-------------------
Vet du vad Ulanna, att min magkänsla säger att UWs dåliga magkänsla om SD har ditt ursprung i skilsmässan med LW 2011.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-27 kl. 14:55.
Citera
2020-06-27, 14:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Han var säkert svinsur på LW och det var säkert därför han planerat en resa med henne till Norge
Logiken där

Resan till Norge planerades innan han blev skitsur, skitsur blev han isåfall när det var väl sent att hitta tältkompis med någon annan. Få kan sticka iväg flera dagar med någon dags varsel. Fundera över din egen logik. Resan blev förstörd, åka utan tältkompis och svara på undrande frågor hur man än vänder ändan. Åka med LW och försöka låtsas som att det regnar fast man önskar henne dit pepparn växer?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 14:36.
Citera
2020-06-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

----------------------------
Förstår inte upprördheten av att kalla en pastor som har som intresse att spela in porr för det givna epitetet Porr-pastorn.
Är det inte smutsigt för en pastor att ägna sig åt sånt så är det väl banne mig inte smutskastning att skriva det.

En fråga man kan ställa sig med tanke på vem som mördat henne är om Lenas porrintresse endast begränsade sig till SD eller om fler av älskarnas "blottade kön på olika sätt" finns förevigade i hennes erigerade kukbilder?

Kanske fans cosplay varianter med pastorsattiraljer? Jag menar sjuksköterskekostym är väl lite av en klassisk strippfantasi, LW kanske ville utmana den presumtiva sensualiteten av rivalen HDs yrke?
Försökte lansera prästkappan som en blottarrock?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 14:46.
Citera
2020-06-27, 14:55
Medlem
Citat:
Har jag skrivit något om kamerans placering ärthjärna.
Den fångar upp om någon i huset går ut via ytterdörren, altandörrens placering har jag ingen bild av.
Du misstänker alltså familjen W för mordet
Vilket motiv menar du att någon av dem skulle haft, äsch förresten du behöver inte svara. Orkar inte läsa mer trams och skit.
Wow, spekulationerna når verkligen botten

Om SD hittar något i tråden som gör honom mindre misstänkt, så misstar han sig. Men han finns säkert här i tråden. Det är den bästa informationskällan om vad som diskuteras om mordet och hur nicks resonerar om GM.
Citera
2020-06-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men Snälla ! Sluta nu!
Hur kan Du ens i din vildaste fantasi få för dej att UW skulle göra något sådant ?

Desvärre inträffar det väl om och om igen att människor dödar sin partner eller expartner och omgivningen inte kunde tro det så jag tycker nog inte det är en vild fantasi. Det är nog det polis i stora delar av världen typiskt vill kolla upp först om inte BO är tungt kriminell eller liknande (iofs kan väl en Bandidosmedlem bli dödad av en partner eller ett ex men där finns andra ingångsscenario).

I det perspektivet kan man roa sig med att teoretiskt fundera över vad som ska anses vara straffbart och varför. Jag nämnde tidigare att Frankrike tidigare haft en regel som kunde medföra straffrihet vid passionsmord. Resonemanget till regelns förekomst var väl efter linjen att då detta var relativt vanligt motiv så ansågs det naturligt eller något. Möjligtvis fanns föreställningar om äktenskapets skydd i religiös aspekt med men regeln fanns ännu när skilsmässor blivit vanligare och mer socialt accepterade.

Den sista kvinnan som hängdes i Storbritannien var Ruth Ellis. Hon var inte gift med David Blakely som hon sköt ihjäl men båda var kända i tidens "jetset kretsar" och hade länge haft ett stormigt förhållande. Blakely hade historier vid sidan av och när Ellis meddelat att hon var gravid så hade han slagit henne varpå hon fick missfall. Hon sköt/avrättade honom på öppen gata och lät sig lungt gripas. Lagen då medgav inte några förmildrande omständigheter vilket upprörde såväl allmänhet som det juridiska skrået, man ansåg inte att Ellis förtjänade att hängas. Man införde därefter förmildrande omständigheter men Ellis var man "tvungen" att hänga.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 15:20.
Citera
2020-06-27, 15:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vart i FUP står det att E fått lov att byta skola för att intima bilder på henne cirkulerade? Har du blandat ihop henne med EH? Alltså, dottern till Us andra fru M som oxå är pastor? Dottern kan ses på lättklädda selfiebilder/filmer på sin Insta.

Nej, jag har inte blandat ihop dem.

Jag tror det står i en konversation med Ls
vän Je*nny, psykologen i Skottland.
L berättade det med ett skratt typ: sådan mor -
sådan dotter. Ha, ha.
Citera
2020-06-27, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Första samtalet då UW ringer från och anmäler Lena försvunnen inkommer till LKC den 2018-05-15 kl 06:43:51

U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..

-------------------
Vet du vad Ulanna, att min magkänsla säger att UWs dåliga magkänsla om SD har ditt ursprung i skilsmässan med LW 2011.

Här nämner inte UW SD med namn...
Och är ganska ospecifik i detaljerna.
Citera
2020-06-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Resan till Norge planerades innan han blev skitsur, skitsur blev han isåfall när det var väl sent att hitta tältkompis med någon annan. Få kan sticka iväg flera dagar med någon dags varsel. Fundera över din egen logik. Resan blev förstörd, åka utan tältkompis och svara på undrande frågor hur man än vänder ändan. Åka med LW och försöka låtsas som att det regnar fast man önskar henne dit pepparn växer?
Ursäkta men har du ens läst något i fup..
JH var ju en av de sista som hon chattade med innan hon blev mördad, de planerade för resan i god ton. Vad som skulle tas med och fixas innan avfärd.
Ingen missämja kan utläsas i chattarna
Citera
2020-06-27, 15:29
Medlem
Citat:

hotad av någon då?
som ..
mor ..

-------------------

LW hade berättat för många att SD misshandlat henne men till J*nny förklarade LW själv att det knappt var ringa misshandel när J*nny rådde henne att lämna SD (till SA hade LW sagt att hon ville ha skyddat boende så hur hon egentligen själv uppfattade bilincidenten verkar bero på vem hon talademed) och radade upp anledningar till att inte stanna när LW beklagade sig över förhållandet hon inte ville lämna men gav sina väninnor och andra bekanta skavsår i öronen om under lååååång tid.
Citera
2020-06-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursäkta men har du ens läst något i fup..
JH var ju en av de sista som hon chattade med innan hon blev mördad, de planerade för resan i god ton. Vad som skulle tas med och fixas innan avfärd.
Ingen missämja kan utläsas i chattarna

Och? Han (eller någon annan) kanske var så eftertänksam att han inte ville ha någon offentlig missämja som LW skulle dryfta med resten av geocacharna när hon "går sönder" och därmed höll färgen, om det inte var MgL som skrev de sista inläggen, eller omvänt?
Citera
2020-06-27, 15:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tillvägagångssättet i sig tyder ju på att det är någon som hade ordentligt agg mot BO. Om det är något som uppstod plötsligt eller om GM hyst agget mot BO i flera år och grunnat på att göra detta är väl svårare att säga. Lika med själva orsaken till agget, om det är svartsjuka, eller annat som skulder, upplevda trakasserier etc kan man bara gissa om.

Hur var det med den mannen som sa till LW i ilska att :
-Du har förstört hela mitt liv !!!!
Det var ju inte SD ,även om han antagligen tyckt det ...hmm ...! ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in