2020-06-27, 20:50
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det giver mening. Er der nogen steder man kan se om et holdingselskab driver virksomhed eller om det kun er en "pengetank"? Og kan man se hvilke virksomheder de har kapitalandele i?
Og et sidste spørgsmål - det fremgår af det link du postede, at den daglige leder af Holding 2 AS udgår i juli 2017. Hvordan skal det forstås? Jeg havde opfattelsen, at der i forhold til driften naturligt ville være en daglig leder i fx TH eiendom AS (som jeg gætter på Holdingsselskabet har andele i), men ikke i selve holdingsselskabet? (forudsat at holdingsselskabet ikke driver virksomhed)
Det siste:
Dersom jeg er eneeier av, og styreleder i, et selskap - ja da avgjør jeg selv om jeg vil ha en daglig leder ansatt. Simple as that.

Det første:
Ja, der finnes «steder» man kan se det meste. F eks kan man (mot et beskjedent beløp) få lastet ned selskapets regnskaper med årsberetning og noter avlevert til Brønnøysundregistrene (Regnskapsregisteret). Det finnes også en del kommersielle betaltjenster hvor man mot en noe høyere betaling kan få det samme + noen strukturerte oversikter.

Men vi beveger oss off topic nå, så jeg stopper her.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-27 kl. 20:54.
Citera
2020-06-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Menn med kamera som fisker på brygga. Kraftige, bryske uvennlige. Aldri sett siden. Ikke offentlig etterlyst. Ikke meldt seg.

Lue- og hettemannen, slank og normalbygd, med avlyttingssikker kommunikasjonsradio (selvsagt var det ikke en tlf.!!!). Aldri sett siden. Etterlyst, men ikke meldt seg.

Ryggende bil i samme tidsrom. Ikke etterlyst, heller ikke meldt seg.

BMW i ås m/2 vitner. Ikke etterlyst. Ikke meldt seg.

Ikke rart at mistanken rettes mot en ektemann i et utfordrende ekteskap. Det er jo det eneste politiet etter hvert har valgt å se...

Disse var nok aktuelle da saken fremsto som en kidnapping. Nå som politiet har gjennomskuet kidnappings-rigget er det da ikke noe poeng i å kaste bort ressurser her lenger.
Spesielt BMW sporet fra Ås fremstår jo som forsøk på ytterligere avledning/villedning. Team Hagen ønsker kidnappungsteorien tilbake i spill.

Hva tenker du om manglende livsbevis fra AEH?
Motpart manglende interesse for kommunikasjon?

Motparts manglende vilje for å få utbetalt løsepenger?

THs manglende vilje til å utlove dusør før han ble siktet for drap?

THs manglende vilje til å samarbeide med politiet?

Hvorfor gjelder dusør kun for funn av AEH, hvorfor utbetales det ikke før tips som leder til oppklaring? Ønskes ingen oppklaring?

AEH er drept i Sloraveien 4 og kun én person har motiv for at saken skulle fremstå som en kidnapping.
Citera
2020-06-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg syntes at det er rart at han ikke skal ha husket det, for å si det slik. Spesielt hvis føreren hadde finlandshette eller balaclava, og at hun damen noen hundre meter borti veien husker alt så veldig godt.
Men det avhenger jo selvsagt at han bruker å se på TV2, for dette har ikke blitt skrevet noen andre plasser.
Takk for din mening! :-) Jeg håper at føreren har lest eller sett Irenes beskrivelse av observasjonen, og at han/hun melder fra til politiet om hva han/hun husker fra den situasjonen.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet i januar 2019 gikk ut med en etterlysning av den rød BMWen + personene i den bilen og etterlysning av fører og eventuelle passasjerer i den hvite bilen og eventuelle andre vitner som så den røde bilen og/eller som så bråbremsingen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-27 kl. 20:58.
Citera
2020-06-27, 20:56
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Disse var nok aktuelle da saken fremsto som en kidnapping. Nå som politiet har gjennomskuet kidnappings-rigget er det da ikke noe poeng i å kaste bort ressurser her lenger.
Spesielt BMW sporet fra Ås fremstår jo som forsøk på ytterligere avledning/villedning. Team Hagen ønsker kidnappungsteorien tilbake i spill.

Hvorfor gjelder dusør kun for funn av AEH, hvorfor utbetales det ikke før tips som leder til oppklaring? Ønskes ingen oppklaring?

AEH er drept i Sloraveien 4 og kun én person har motiv for at saken skulle fremstå som en kidnapping.
Da gjenstår det bare for Gigi å rive istykker THs alibi - greier du det?
Citera
2020-06-27, 20:57
Bannlyst
Citat:

Og at tips skal sendes til Holden, og ikke til politiet.
Citera
2020-06-27, 20:58
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvis politiet hadde god kontroll ville saken vært løst for lenge siden. Politiet har jo delvis skjønt hva som har skjedd her, men det virker på meg som om de enten blir hindret, roter eller rett og slett ikke har bevis nok, eller kanskje en kombinasjon av alle tre.
Jeg har fått litt frynsete tillit til politiet og rettssystemet etter alt jeg har sett av diverse saker som blir håndtert utrolig dårlig. Bare det at Viggo Kristiansen ikke får tatt opp igjen saken sin vitner om dyp korrumpering av systemet. Det er ikke slik at bare man har politiet på saken så vil rettferdighet skje og ting vil bli løst.

Noen ting tar litt lenger tid og noen ting må kvalitetssikres, men selvsagt vil en sjelden gang justismord skjep
Citera
2020-06-27, 20:59
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvis politiet hadde god kontroll ville saken vært løst for lenge siden. Politiet har jo delvis skjønt hva som har skjedd her, men det virker på meg som om de enten blir hindret, roter eller rett og slett ikke har bevis nok, eller kanskje en kombinasjon av alle tre.
Jeg har fått litt frynsete tillit til politiet og rettssystemet etter alt jeg har sett av diverse saker som blir håndtert utrolig dårlig. Bare det at Viggo Kristiansen ikke får tatt opp igjen saken sin vitner om dyp korrumpering av systemet. Det er ikke slik at bare man har politiet på saken så vil rettferdighet skje og ting vil bli løst.

Noen ting tar litt lenger tid og noen ting må kvalitetssikres, men selvsagt vil en sjelden gang justismord skje
Citera
2020-06-27, 21:05
Bannlyst
Citat:

Jeg tenker at det de sa i utpressningsskrivet var akkurat det de gjorde. Dersom de ikke fikk betalingen raskt så ville de avslutte fremfor å sette seg selv i noen ytterligere risiko.

Beklageligvis tenker jeg også at de aldri hadde noen planer om virkelig å frigi noen. Så resultatet tror jeg ville ha blitt akkurat det samme, betaling eller ei.

Det som er viktigst for familien nå er å få svar på hva som skjedde, og om ikke annet så i alle fall en grav å sette en gravstøtte på. Finner man ut hvor hun er, er dette selvsagt et viktig etterforskningsspor i seg selv.

Så får du bare tenke og tro hva du vil om hvem jeg er, hvorfor jeg er her eller hva fanken du vil. Vi lever i et fritt land, og det er åpenhet for å få lov til å tro det man vil.
Citera
2020-06-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for at du bidrar med dette viktige arbeidet! :-) Jeg har håp om at flere vitner melder fra om sine observasjoner hvis media i Norge og i Sverige velger å publisere informasjon om de detaljene som vi diskuterte.

For dere som ikke leste det som Moschata og jeg diskuterte, så finnes noe av det i dette innlegget og i innlegg som finnes i linker i innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
og her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jag tänkte att det kanske skulle vara en ide' att sända även till östeuropeisk TV?!
Med tanke på att bilen som stod vid fiskebryggan tillsammans med fiskarna nära
Hagens hus var östeuropeiskt registrerad ...
Kan ju finnas någon som känner igen dem, vet att de var i Norge 2018 etc...
Citera
2020-06-27, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for din mening! :-) Jeg håper at føreren har lest eller sett Irenes beskrivelse av observasjonen, og at han/hun melder fra til politiet om hva han/hun husker fra den situasjonen.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet i januar 2019 gikk ut med en etterlysning av den rød BMWen + personene i den bilen og etterlysning av fører og eventuelle passasjerer i den hvite bilen og eventuelle andre vitner som så den røde bilen og/eller som så bråbremsingen.

Tror det har med at hendelsen i Ås (hvis det har vært noen hendelse) skjedde 3 timer etter at Anne skal ha blitt kidnappet. Og så har vi dette med at Irene ikke meldte ifra med en gang, noe som tyder på at hun ikke var sikker nok. Hun så ikke noe tau eller håndjern eller noe, bare at hun dro i noe.
Det kan også være at de hadde mye fokus på denne grå bilen som kjørte over plenen ved den blokken.
Men politiet har jo gått gjennom alt av kameraer, men ikke funnet noe, så de må jo ha konkludert med at denne bilen ikke har vært ved Sloraveien ihvertfall.
Citera
2020-06-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tänkte att det kanske skulle vara en ide' att sända även till östeuropeisk TV?!
Kan ju finnas någon som känner igen dem, vet att de var i Norge 2018 etc...
Det er en veldig god ide! :-)
Citera
2020-06-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Da gjenstår det bare for Gigi å rive istykker THs alibi - greier du det?

Om han har utført selve drapshandlingen selv, eller om det er utført av medhjelpere, vet man jo ikke. Dog virker det som politiet jobber med å knekke alibiet hans.
Hva tror du selv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in