2020-06-24, 18:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Annie hade ju visst det ett bra svar på hur vi ska lösa kriminaliteten:
Det ska vara olagligt att vara kriminell i Sverige.
Så det så!

Det är gott gry i damen i grönt.
Citera
2020-06-27, 16:37
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Lögnerna från alla falska människor går inte dölja längre. Det är ingen framgång med okontrollerad invandring.
Har okontrollerad invandring provats någonstans då??
Det närmaste jag kommer på är Singapore och UEA. För iaf Singapore är det inte uppenbart att det varit negativt.

Ifall du bär på någon bisarr föreställning om att Sverige skulle ha okontrollerad invandring får jag hänvisa till Utlänningslagen. Den är lång och omfattande. Och vi har dessutom ett stort invandrarverk som jobbar med kontroll.

Jag kan svårligen föreställa mig att någon vuxen med fungerande hjärna kan fått för sig att Sverige skulle haft okontrollerad invandring.

Citat:
Ett parti som bara för ett par år sedan svek alliansen och rad av sina hjärtefrågor har nu vänt och vill nu helt plötsligt ha stramare invandring.
Talar du om M eller KD här?

Citat:
Jag tror de ser förfallet komma. De vill inte sitta med i den destruktiva regeringen mer. Men Centerpartiet är inget att lita på. De vänder alltid kappan efter vind.
Har du något exempel på när C vänt?

Citat:
Bara för ett par år sedan pratade partiet om 40 miljoner invandrare och att man inte fick prata siffror för det var rasistiskt. Då har väl Annie Lööf blivit rasist nu då.
Nej. Finns ingen substans i det. Det som rör sig i din hjärna är troligen en intervju med Lööf. Där var det reportern som talade om att ifall Sverige skulle haft lika mycket invandring som Kanada så skulle Sverige haft 40 miljoner invånare. Och det påstod reportern innebär 30 miljoner invandrare.

Du lyckas inte hålla isär ens Lööf med reportern och inte får du en siffra rätt.

På en fråga svarade Lööf nekande och menade att detta var inte realistiskt för Sverige.

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-c-oppnar-for-stramare-migrationspolitik/
Litar ni på C?
Detta verkar mest vara svammel.

Det som däremot stämmer är att man i Januari-Avtalet lagt in en bred utredning om en översyn av Utlänningslagen. Dvs där har såväl C som L som S som Mp sagt att dom kommer att acceptera det majoriteten kommer fram till.
Och innebär det en strypning av viss invandring kommer C i konsekvens att acceptera det.
Och innebär det att tillväxthämmande regleringar mot arbetskraftsinvandring tas bort kommer S att acceptera det.

Detta handlar bara om att någon på Expressen fantiserar ihop en vinkling på redan känd fakta.
Och så får dom några klick.
Citera
2020-06-27, 16:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Har du något exempel på när C vänt?

Har du provat att läsa subject för den här tråden?

Citat:
Detta verkar mest vara svammel.

Ja det är det alltid när centerpartister pratar. Syftet med detta utspel är förstås att lura godtrogna väljare samt M+Kd så att de kan gå till val som alliansen igen men efter valet blir det åter samma visa och C sätter sig i knät på sossarna och kommunisterna.

Lööf kommer inte ge upp sina 30 miljoner invandrare i första taget.
Citera
2020-06-27, 17:13
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du provat att läsa subject för den här tråden?
Ja. Och det är inget exempel på när C har vänt. Observera nu tempus (Om du vet vad det är).

Har du inget exempel?

Det påstods i trådstarten så jag tänkte att det kanske fanns.

Citat:
Ja det är det alltid när centerpartister pratar.
Där var det dock en murvel som pratade. Du borde försöka lära dig skillnaden på en murvel och partirepresentant.

Citat:
Lööf kommer inte ge upp sina 30 miljoner invandrare i första taget.
Även här misslyckas du att hålla isär en murvel och en partirepresentant.

Varför är det så svårt att hålla isär. Du är väl inte redlöst berusad heller.
Citera
2020-06-27, 17:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja. Och det är inget exempel på när C har vänt. Observera nu tempus (Om du vet vad det är).

Har du inget exempel?

Det påstods i trådstarten så jag tänkte att det kanske fanns.

Det är klart det är, läs subject igen om du inte förstod första gången.

Citat:
Där var det dock en murvel som pratade. Du borde försöka lära dig skillnaden på en murvel och partirepresentant.

Även här misslyckas du att hålla isär en murvel och en partirepresentant.

Varför är det så svårt att hålla isär. Du är väl inte redlöst berusad heller.

Jag gillar inte heller Lööf men murvel är inte ordet jag tänker på i första hand när jag ser henne. Folkförrädare är mer passande.
Citera
2020-06-27, 17:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ifall du bär på någon bisarr föreställning om att Sverige skulle ha okontrollerad invandring får jag hänvisa till Utlänningslagen. Den är lång och omfattande. Och vi har dessutom ett stort invandrarverk som jobbar med kontroll.

Jag kan svårligen föreställa mig att någon vuxen med fungerande hjärna kan fått för sig att Sverige skulle haft okontrollerad invandring.

Huruvida vi har reglerad invandring eller inte beror inte på vad som eventuellt står i utlänningslagen eller andra lagar. Det som är avgörande är i stället om och i så fall hur de lagar som finns tillämpas. Vilket ytterst beror på politikernas, främst då regeringens, vilja eller ovilja att tillämpa lagarna.

Om man som i Sveriges fall har fri inresa för alla som vill komma hit (presumptiv asylrätt för alla som inte kan eller vill identifiera sig) och inga fungerande rutiner för avvisning av dem som inte ska vara i landet, då har man i praktiken oreglerad invandring, oavsett vad som står i lagen.

Jag håller dock med dig om att det är korkat att tro att centern har vänt eller kommer att vända i frågan. Centern är för fortsatt oreglerad invandring, som de alltid varit. Se mitt tidigare inlägg i tråden:

(FB) Centern kovänder igen. Vill strama åt flyktingmottagandet
Citera
2020-06-27, 18:23
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Huruvida vi har reglerad invandring eller inte beror inte på vad som eventuellt står i utlänningslagen eller andra lagar. Det som är avgörande är i stället om och i så fall hur de lagar som finns tillämpas. Vilket ytterst beror på politikernas, främst då regeringens, vilja eller ovilja att tillämpa lagarna.
Nej detta är helt fel.

Lagstiftningen gäller. Det är Myndigheters skyldighet att verkställa den.

Politikernas eventuella tyckande har inget med saken att göra. Deras inblandning tog slut när riksdagen tog beslut om lagändringen.

Om du ser att en myndighet inte följer lagstiftningen är det bara att släpa den inför domstol.

Enda gången du åker på svårigheter är om du försöker få en domstol att ändra myndigheten Riksbankens räntor. Just det går inte.

Citat:
Om man som i Sveriges fall har fri inresa för alla som vill komma hit (presumptiv asylrätt för alla som inte kan eller vill identifiera sig) och inga fungerande rutiner för avvisning av dem som inte ska vara i landet, då har man i praktiken oreglerad invandring, oavsett vad som står i lagen.
Som sagt, om Myndigheten inte följer lagstiftningen så släpa den inför domstol.
Har du gjort det?

Citat:
Jag håller dock med dig om att det är korkat att tro att centern har vänt eller kommer att vända i frågan. Centern är för fortsatt oreglerad invandring, som de alltid varit. Se mitt tidigare inlägg i tråden:

(FB) Centern kovänder igen. Vill strama åt flyktingmottagandet
Och det är rent svammel. Vilket jag har ett minne av att du fått påtalat för dig tidigare. Med ett citat från Centerns program. Det det stod klart och tydligt att dom var för reglerad invandring.

Tvärtemot vad du påstår.

Och tittar man igen hittar man hos Centern
Vi står för en reglerad invandring

https://www.centerpartiet.se/var-politik/politik-a-o/migration-och-integration

Vad är det som gör att du fortsätter sprida ren desinformation?
Kan du berätta det.
Senast redigerad av liksom-fb 2020-06-27 kl. 18:26.
Citera
2020-06-27, 18:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej detta är helt fel.

Och det är regeringens uppgift att agera när de inte följer den.

Varför följer inte migverket Dublinförordningen t.ex. och varför ryter inte regeringen till om det?
Du kan inte välja vilket land som prövar din asylan*sökan (Dublin*för*ord*ningen)
Enligt Dublinförordningen ska en person som flyr till Europa söka skydd i det första säkra land som den kommer till.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Du-kan-inte-valja-vilket-land-som-provar-din-asylansokan-Dublinforordningen.html
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-06-27 kl. 18:41.
Citera
2020-06-27, 18:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej detta är helt fel.

Politikernas eventuella tyckande har inget med saken att göra. Deras inblandning tog slut när riksdagen tog beslut om lagändringen.

Om du ser att en myndighet inte följer lagstiftningen är det bara att släpa den inför domstol.

Din tilltro till politikernas och myndigheternas vilja att alltid tillämpa lagen som den är skriven vore rörande om jag inte var övertygad om att du hycklar.

Citat:
Och det är rent svammel. Vilket jag har ett minne av att du fått påtalat för dig tidigare. Med ett citat från Centerns program. Det det stod klart och tydligt att dom var för reglerad invandring.

Tvärtemot vad du påstår.

Och tittar man igen hittar man hos Centern
Vi står för en reglerad invandring

https://www.centerpartiet.se/var-politik/politik-a-o/migration-och-integration

Vad är det som gör att du fortsätter sprida ren desinformation?
Kan du berätta det.

I det här fallet är det du och centerpartiet som svamlar och sprider desinformation.

Centern ljuger när de påstår att de står för en reglerad invandring. Bevisen efter många år av konsekvent politiskt agerande för oreglerad invandring är överväldigande.

Det är inte ovanligt att politiker ljuger eller tänjer på sanningen, men det är faktiskt ovanligt att folk tar dem på allvar i ett så pass uppenbart fall av desinformation som detta.

Nu tror jag iofs inte att du heller tar dem på allvar, även om du låtsas det.
Citera
2020-06-27, 19:54
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Och det är regeringens uppgift att agera när de inte följer den.

Varför följer inte migverket Dublinförordningen t.ex. och varför ryter inte regeringen till om det?
Du kan inte välja vilket land som prövar din asylan*sökan (Dublin*för*ord*ningen)
Enligt Dublinförordningen ska en person som flyr till Europa söka skydd i det första säkra land som den kommer till.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Du-kan-inte-valja-vilket-land-som-provar-din-asylansokan-Dublinforordningen.html
Vad har det där med saken att göra. Förstår du inte ordet lagstiftning.
Citera
2020-06-27, 20:03
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Din tilltro till politikernas och myndigheternas vilja att alltid tillämpa lagen som den är skriven vore rörande om jag inte var övertygad om att du hycklar.
Ännu mer svammel.
Visa var i citatet jag skiver att jag har tilltro till "politikernas och myndigheternas vilja att alltid tillämpa lagen". Nu fantiserar du friskt. Patetiskt halmgubbe-försök.

Citat:
I det här fallet är det du och centerpartiet som svamlar och sprider desinformation.

Centern ljuger när de påstår att de står för en reglerad invandring. Bevisen efter många år av konsekvent politiskt agerande för oreglerad invandring är överväldigande.
Helt klart befinner du dig i en fantasivärld.
Det är vad C stipulerar på sin hemsida under "vår politik" som gäller. Om du fantiserar om något annat så är det just fantasier.

Förstår du inte att du springer om kring och sprider desinformation?

Citat:
Det är inte ovanligt att politiker ljuger eller tänjer på sanningen, men det är faktiskt ovanligt att folk tar dem på allvar i ett så pass uppenbart fall av desinformation som detta.
Du verkar helt hämningslös. Vad ska ditt nästa påstående bli. Att vi har vänstertrafik kanske. När folk då pekar i trafiklagstiftningen, så kommer du bara helt verklighetsfrånvänt att påstå att trafiklagstiftningen är desinformation.

Citat:
Nu tror jag iofs inte att du heller tar dem på allvar, även om du låtsas det.
Du får söka hjälp. Det är inte din fantasivärld som gäller.
Citera
2020-06-27, 20:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad har det där med saken att göra. Förstår du inte ordet lagstiftning.

Vad var det du inte förstod, jag gav exempel på något som myndigheterna ska följa men som de inte följer och som leder till enorma kostnader för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in