Citat:
Ursprungligen postat av
indianhej
Lögnerna från alla falska människor går inte dölja längre. Det är ingen framgång med okontrollerad invandring.
Har okontrollerad invandring provats någonstans då??
Det närmaste jag kommer på är Singapore och UEA. För iaf Singapore är det inte uppenbart att det varit negativt.
Ifall du bär på någon bisarr föreställning om att Sverige skulle ha okontrollerad invandring får jag hänvisa till Utlänningslagen. Den är lång och omfattande. Och vi har dessutom ett stort invandrarverk som jobbar med kontroll.
Jag kan svårligen föreställa mig att någon vuxen med fungerande hjärna kan fått för sig att Sverige skulle haft okontrollerad invandring.
Citat:
Ursprungligen postat av
indianhej
Ett parti som bara för ett par år sedan svek alliansen och rad av sina hjärtefrågor har nu vänt och vill nu helt plötsligt ha stramare invandring.
Talar du om M eller KD här?
Citat:
Ursprungligen postat av
indianhej
Jag tror de ser förfallet komma. De vill inte sitta med i den destruktiva regeringen mer. Men Centerpartiet är inget att lita på. De vänder alltid kappan efter vind.
Har du något exempel på när C vänt?
Citat:
Ursprungligen postat av
indianhej
Bara för ett par år sedan pratade partiet om 40 miljoner invandrare och att man inte fick prata siffror för det var rasistiskt. Då har väl Annie Lööf blivit rasist nu då.
Nej. Finns ingen substans i det. Det som rör sig i din hjärna är troligen en intervju med Lööf. Där var det
reportern som talade om att ifall Sverige skulle haft lika mycket invandring som Kanada så skulle Sverige haft 40 miljoner invånare. Och det påstod
reportern innebär 30 miljoner invandrare.
Du lyckas inte hålla isär ens Lööf med reportern och inte får du en siffra rätt.
På en fråga svarade Lööf
nekande och menade att detta var inte realistiskt för Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
indianhej
Detta verkar mest vara svammel.
Det som däremot stämmer är att man i Januari-Avtalet lagt in en bred utredning om en översyn av Utlänningslagen. Dvs där har såväl C som L som S som Mp sagt att dom kommer att acceptera det majoriteten kommer fram till.
Och innebär det en strypning av viss invandring kommer C i konsekvens att acceptera det.
Och innebär det att tillväxthämmande regleringar mot arbetskraftsinvandring tas bort kommer S att acceptera det.
Detta handlar bara om att någon på Expressen fantiserar ihop en vinkling på redan känd fakta.
Och så får dom några klick.