Citat:
Det där om att LW var en aktiv, vacker bullbakande trebarnsmamma är inte ett citat från en ensam sagesperson. Det skall uppfattas som ett konglomerat av vad "LW-kramarna" har fört fram till hennes försvar.
Just att LW beskrivits med ordet "vacker" har fastnat lite hos mig. När man skriver så, blir min tolkning att mordet var särskilt hänsynslöst för att LW råkade vara vacker.
Men det finns en annan, lite märkligare aspekt på det där med "vacker". Ungefär som att eftersom LW var vacker, så vägde det upp hennes smutsigare leverne (som att som pastor gå i säng med den man hon vigt..etc).
Det där gav mig associativt en bild från Ukraina: När Julia Tymotjenko utreddes för allvarligt maktmissbruk, fanns det bland hennes supportrar de som hävdade att hon förstås var oskyldig för att hon var så vacker och hade en så fin fläta..
Just att LW beskrivits med ordet "vacker" har fastnat lite hos mig. När man skriver så, blir min tolkning att mordet var särskilt hänsynslöst för att LW råkade vara vacker.
Men det finns en annan, lite märkligare aspekt på det där med "vacker". Ungefär som att eftersom LW var vacker, så vägde det upp hennes smutsigare leverne (som att som pastor gå i säng med den man hon vigt..etc).
Det där gav mig associativt en bild från Ukraina: När Julia Tymotjenko utreddes för allvarligt maktmissbruk, fanns det bland hennes supportrar de som hävdade att hon förstås var oskyldig för att hon var så vacker och hade en så fin fläta..
Tror du bara är avundsjuk och därför projicerar något som inte finns hos oss andra. Utseendet spelar ingen roll (för oss andra, normala, människor) utan är bara ditt fantasifoster när du sett bilder på LW och jämför med vad du själv ser i spegeln (spekulation).
Ukraina känns lite avlägset i den jämförelsen du gör, minst sagt.
Och naturligtvis var LW en kärleksfull mor med allt vad det innebär. Det finns väldigt väl beskrivet i både tråden och förhör/rättegång. Till skillnad från familjen D*vidsson som planerade att mörda sina barn med utgångspunkt från dåligt mående hos HD. Måste kännas skönt för HD att ha en man som SD att luta sig mot när man är så under isen att man vill dö och responsen blir "javisst, jag dödar dej och barnen så slipper du lida". Det är kärlek som hämtad ur en Stephen King bok.