2020-06-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där om att LW var en aktiv, vacker bullbakande trebarnsmamma är inte ett citat från en ensam sagesperson. Det skall uppfattas som ett konglomerat av vad "LW-kramarna" har fört fram till hennes försvar.

Just att LW beskrivits med ordet "vacker" har fastnat lite hos mig. När man skriver så, blir min tolkning att mordet var särskilt hänsynslöst för att LW råkade vara vacker.

Men det finns en annan, lite märkligare aspekt på det där med "vacker". Ungefär som att eftersom LW var vacker, så vägde det upp hennes smutsigare leverne (som att som pastor gå i säng med den man hon vigt..etc).
Det där gav mig associativt en bild från Ukraina: När Julia Tymotjenko utreddes för allvarligt maktmissbruk, fanns det bland hennes supportrar de som hävdade att hon förstås var oskyldig för att hon var så vacker och hade en så fin fläta..

Tror du bara är avundsjuk och därför projicerar något som inte finns hos oss andra. Utseendet spelar ingen roll (för oss andra, normala, människor) utan är bara ditt fantasifoster när du sett bilder på LW och jämför med vad du själv ser i spegeln (spekulation).
Ukraina känns lite avlägset i den jämförelsen du gör, minst sagt.
Och naturligtvis var LW en kärleksfull mor med allt vad det innebär. Det finns väldigt väl beskrivet i både tråden och förhör/rättegång. Till skillnad från familjen D*vidsson som planerade att mörda sina barn med utgångspunkt från dåligt mående hos HD. Måste kännas skönt för HD att ha en man som SD att luta sig mot när man är så under isen att man vill dö och responsen blir "javisst, jag dödar dej och barnen så slipper du lida". Det är kärlek som hämtad ur en Stephen King bok.
Citera
2020-06-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Efter den anklagelsen så får du faktiskt visa
var jag har gjort det.

Det är tydligen helt OK att smutskasta och
förtala levande människor.

Det är ingen anklagelse men du har för vana att rota i offrets sexuella natur och kommer just inte upp över bikinilinjen i din argumentation i sökande? efter orsaker till att LW blev mördad. Så visst smutskastar du offret med dina repetitiva inlägg om..ja..något som för 99% här i tråden är sorterat och lämnat därhän utan vidare fördömanden. Det huvudsakliga är mordet, förövaren/förövarna och deras medlöpare. Och att bära fram det ljusa minnet av LW som hon förtjänar. Inte smutskasta en mördad medmänniska. Jag uppmanar dig att läsa https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jesaja+14&version=SV1917 och ta dig en titt i spegeln.

Du har tidigare sagt att du menar att SD är gärningsmannen. Hur kom du fram till det?
Citera
2020-06-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Så bra skrivet. Det tänker jag alltid på och retar mej på. Om nån är vacker eller inte är en smaksak och har inget med brottet eller ett försvinnande att göra. Är en ful kvinna mindre värd? Skulle tro det. Det står ofta - Hon var en vacker kvinna... Sluta med det. I mina ögon var Lena en ful kvinna med tillplattat ansikte. Jag tycker asiater är fula överlag. Så lämna det adjektivet utanför. Det vänder sej i magen varje gång någon skriver så.

Kanske inte är den fysiska uppenbarelsen som avses med vacker
Tror nog inte någon resonerar så om henne i vart fall utan snarare vacker inuti, som människa. Kanske inte felfri enligt vissa här men jag skulle vilja se den som kastar första stenen som bevis för felfrihet och därmed avgör vem som ska leva eller dö.
Citera
2020-06-27, 16:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men varför tror du han skulle göra något sådant ?

Han var ju otroligt förtjust i LW så det verkar ju helt fel att han skulle vilja göra henne illa .

De var ju på väg att resa iväg till Norge med enbart glada ord och tankar....

//
I så fall tror jag mer på han som också skulle med till Norge som verkligen ogillade LW och ansåg att hon inte skulle med eftersom han skulle ogilla det ....han var visst verkligen irriterad på att hon skulle med ...

Tror han bodde i samma bostadsområde som LW till och med ...

(enbart spekulation)

Det är så hemskt att en mördare bortser ifrån ett barn födelsedag och dödar någon mitt i den glädjen.

det är läskigt att jag och många andra härinne, börjat skriva som att ALLT och ALLA verkar gå i mördartankar !!??

Det är ju en väldigt liten del utav vår befolkning som VERKLIGEN går i sådana tankar ,antar knappt en 0000.01 % -uell del kan jag tro ...
Det fetade: vem tänker du på?
Citera
2020-06-27, 16:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur var det med den mannen som sa till LW i ilska att :
-Du har förstört hela mitt liv !!!!
Det var ju inte SD ,även om han antagligen tyckt det ...hmm ...! ?
Är det samme man som skulle med till Norge?
Citera
2020-06-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tack för snabbt klargörande. Då slipper vi en trådsanning. Som du säger låter UWs fråga inte konstig.

Nä, fullständigt normalt när man tänker på det! Vem skulle inte vilja behålla ett röstmemo efter en kärlek som inte längre finns bland oss.
Citera
2020-06-27, 16:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tillvägagångssättet i sig tyder ju på att det är någon som hade ordentligt agg mot BO. Om det är något som uppstod plötsligt eller om GM hyst agget mot BO i flera år och grunnat på att göra detta är väl svårare att säga. Lika med själva orsaken till agget, om det är svartsjuka, eller annat som skulder, upplevda trakasserier etc kan man bara gissa om.
Efter att ha läst (mycket i) FUP och lyssnat på rättegången är jag helt övertygad om att UW i vart fall INTE skulle slå ihjäl LW på A*rons födelsedag (inte heller en halvtimme innan födelsedagen).
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-06-27 kl. 16:50.
Citera
2020-06-27, 16:35
Medlem
"Just In Time"
produktion vid begäran
Passar det med det begångna mordet, ja.. tyvärr.
Det kom som på beställning utav Stefans Davidssons alla problem.
  • Kontrollbehov
  • Sexuellt frustrerad
  • Tidigare problem med L*ena
  • Umgängeskretsen?
  • Missbrukarproblematik
  • Sökande parten i ett? triangeldrama
  • GeoCaching är hans liv och allt som kretsar kring det
Har han samarbetssvårigheter eller projicerar han sina bekymmer på andra ?
Vad var anledningen att flytta ifrån Västerås ? Kärleken ? Knappast.
Citera
2020-06-27, 16:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Mjae, jag vet inte om ML och JH kunnat prata ihop sej och göra det. Åkt iväg, delat mobil...
Och för allt de visste kunde väl SD tänkas dyka upp mitt i, Nattens Vite Riddare...
Nej, då tror jag mer på en ensam ML. Fast jag tror inte att han är så slug och planerande. Han låter i alla fall ganska tankspridd i förhör, men vad vet jag, det kanske är en taktik han har.
Nej, då tror jag mer på JS.
Men mest ändå på SD.

Han kanske är en sådan som tänker mer (och mer strukturerat) än vad han bryr sig om att kommunicera, om det sedan är en medveten taktik eller inte? Alltså att det är kommunikationsförmåga som brister snarareän tanke- och övrig handlingskapacitet. En som är fåordig kan verka virrig om de pratar avsevärt mindre än de tänker, det blir luckor i det de berättar som kan göra det svårt att följa för den som lyssnar.

OT (apropå bristande kommunikationsförmåga): är det bara jag som stör mig på att vissa poliser inte verkar ha fått genomgång av grundläggande skrivregler innan de får sätta ihop ett förhörsprotokoll? Jörgen Eriksson borde få löneavdrag eller annan disciplinpåföljd. Han kan återge vad ett vittne anfört genom att använda pronomen i tredjeperson vilket i sig är ok men rätt vad det är faller han in i en ordagrant återgiven form med "jag" och detta i samma mening : Hon hade bla bla varefter hon skulle bla bla varefter hon mindes att jag glömde... 😳 Som att vittnet påpekar något förhörsledaren gjort eller inte gjort.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-27 kl. 16:49.
Citera
2020-06-27, 16:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jasså du. Fakta visar att du har fel.

Första samtalet då UW ringer från och anmäler Lena försvunnen inkommer till LKC den 2018-05-15 kl 06:43:51

LKCs återringer Ulf Wesström 2018-05-15 kl 07:20:31 då han pekar ut SD.
--------------------------
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306
U: Hörs det bättre nu?
LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..
U: Ah precis ..
LKC: Eh ..
U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
LKC:Mm.
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..
LKC:Näe ..
U: Men eh ..
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U:Ah.
LKC: Från dom här gamla ..
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
LKC: Ah okej ..
U: En gammal relation men det..
LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?
U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt ..
LKC: Ahaa!
U: De har vart lite pågående ..
LKC: Ah.
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
LKC: Mm-hmm.
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
LKC: Näe ..
U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.
LKC: Att han slog Lena eller?
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
LKC: Ah okej .. lite oklart vad?
U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..
LKC: Näe ..
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..
U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..

-------------------
Vet du vad Ulanna, att min magkänsla säger att UWs dåliga magkänsla om SD har ditt ursprung i skilsmässan med LW 2011.

Enligt vad som skrivs (av vissa) i tråden kan ju det som UW säger syfta på i princip vem som helst av alla hundratals som ville ha ihjäl LW.

Vi vet väl inte vilka det finns eller inte finns anmälan mot? Och att polisen ska kunna koppla ihop olika ärendet - pja, det har ju funkat sisådär när det gäller LW.
Citera
2020-06-27, 16:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Nä, fullständigt normalt när man tänker på det! Vem skulle inte vilja behålla ett röstmemo efter en kärlek som inte längre finns bland oss.

Exakt, Jag har fortfarande kvar min pappas telefonnummer i min telefon fast det är 10 år sedan han gick bort, Kan inte radera det.
Citera
2020-06-27, 16:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske är en sådan som tänker mer (och mer strukturerat) än vad han bryr sig om att kommunicera, om det sedan är en medveten taktik eller inte? Alltså att det är kommunikationsförmåga som brister snarareän tanke- och övrig handlingskapacitet. En som är fåordig kan verka virrig om de pratar avsevärt mindre än de tänker, det blir luckor i det de berättar som kan göra det svårt att följa för den som lyssnar.

OT (apropå bristande kommunikationsförmåga): är det bara jag som stör mig på att vissa poliser inte verkar ha fått genomgång av grundläggande skrivregler innan de får sätta ihop ett förhörsprotokoll? Jörgen Eriksson borde få löneavdrag eller annan disciplinpåföljd. Han kan återge vad ett vittne anfört genom att använda pronomen i tredjeperson vilket i sig är ok men rätt vad det är faller han in i en ordagrant återgiven form med "jag" och detta i samma mening : Hon hade bla bla varefter hon skulle bla bla varefter hon mindes att jag glömde... 😳 Som att vittnet påpekar något förhörsledaren gjort eller inte gjort.
Även ”skrikvittnet” var kritisk till hur vittnesmålet sammanfattats, det framgår under rättegången (YT del 30).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in